Nog weer net geen kindernekje gebroken

Wimt

Berichten: 2498
Augustus 21, 2010, 21:34:20
edit2Rapporteer  
Was super vandaag op Brouwersdam. Maar geen mooie dag, zonder kanttekening. Er werd weer veel les gegeven, vlak bij de strand. Ik hoorde een knal, en zag een lekite neerknallen tussen 2 peuters. Ik heb dit al veel vaker zien gebeuren, en ook nu was er weer geen nekje gebroken. Pa boos, peuter huilen, en de lesgever verweerde zich nogal brutaal met de opmerking: moet je ook maar niet hier zwemmen. Het kind was echter gewoon op het strand, en er is wel een kitevrije zone, maar bij dit mooie weer was dat natuurlijk veel te klein. Het mag natuurlijk niet zo zijn, dat we de badgasten geen ruimte meer gunnen. Zou de omgekeerde wereld zijn.
Het wachten is op de hel die losbreekt, als er WEL een nekje breekt.
Naar mijn idee moeten de lessers echt veel verder op zee kiten, en als het dan te diep is: dan alleen bij eb.
Ik heb echt het idee, dat lesgevers teveel dollars willen zien; zoals Harry Vogelenzang o.a. die ook bij 7 beaufort lest.
martijnc

Berichten: 669
Antwoord #1 Augustus 21, 2010, 21:36:37
edit2Rapporteer  
Topic nummer zoveel
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #2 Augustus 21, 2010, 21:39:48
edit2Rapporteer  
Ho ho ho! Als er een kitevrije zone is moeten ze daar blijven. Wij blijven in onze zone en zij moeten dat ook doen. Je mag overal in heel freaking Nederland zwemmen, dus dan kunnen ze best uit de kitezones blijven, al was het 50 graden en was 't overal superdruk, kitezone is kitezone.
Verder wel onverantwoord dat de instructeur de kinderen niet wegstuurde aangezien ze blijkbaar in de 'crashzone' zaten.

Verder kan lesgeven prima met harde wind, in Afrika heb ik niet anders gedaan, 't gaat om de mentaliteit en de instructeur. Als jij jongere lesgeeft die inzicht hebben, de basis kennen en sportief zijn kan dit makkelijk. Oudere en totaal a-sportieve mensen zonder inzicht is een ander verhaal.

Gelukkig maar dat het allemaal goed ging vandaag dan.
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #3 Augustus 21, 2010, 21:43:16
edit2Rapporteer  
Wimt je hebt een punt ik kom tegenwoordig veel op de brouwersdam en zie echt zo veel situaties nét goed gaan. Niet alleen met badgasten, maar ook met medekiters.
Maar ik vrees dat het weinig zin heeft om hier een topic over te openen, het zal toch niet veel veranderen.
Voer jij die New kite vandaag?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #4 Augustus 21, 2010, 21:54:21
edit2Rapporteer  
Bij harde wind zijn er dus meer randvoorwaarden, waaraan moet worden voldaan: gebeurt dat niet, dan heb je weer een ongeluk.

Tuurlijk hebben die ouders ook de verantwoordelijkheid op te letten. Maar, de eeste mensen zien het gevaar niet.
Ook is de praktijk, dat met mooi weer mensen niet allemaal op een kluitje gaan zitten, waar het wel mag. Heb ik nog nooit en op geen enkel strand gezien. Blijf ik dus vinden: heb jij een gevaarsobject, een kite, dan onderken je dat gevaar dus ook, en ben je naar mijn idee primair verantwoordelijk. Weiken de badgasten niet, dan zul jij moeten weiken, of een andere actie doen (uitleg geven terplekke). Zo niet, dan gaat er een nekje breken, en voor belgie was ook een dood van een moeder van 4 kinderen genoeg, om de wetgeving aan te passen: wij zullen dus altijd verliezen!
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #5 Augustus 21, 2010, 21:57:14
edit2Rapporteer  
Dat krijg je met al die linkse rakkers hier in de Nederlandse regering..
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #6 Augustus 21, 2010, 22:00:56
edit2Rapporteer  
Ja, was ik.

Nogmaals, het is de omgekeerde wereld: eerst konden de badgasten overal zwemmen (en dat zijn er bij mooi weer vele malen meer dan kiters), nu kunnen ze op een typische badplaats nergens meer terecht. Zelfs ik als kiter voel mij daar beschaamd over.

Wat kunnen we er WEL aan doen: wat ik aangaf: ruime afstand van de kant houden !!
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #7 Augustus 21, 2010, 22:09:59
edit2Rapporteer  
Die afstand is in belgie al genoemd: min. 50 m. Werd zelfs al genoemd: 200 m uit de kust blijven.
En dan kun je wel zeggen: wtf, maar ook de meest stoere kiter komt nu ook niet te kiten in verboden gebied, dus ook regels die voortkomen uit een gebroken nekje, zullen we gehoorzamen.
ALLEMAAL, dus ook de niet-lesgevers.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #8 Augustus 22, 2010, 10:54:38
edit2Rapporteer  
@wimt, zag het ook gebeuren. scheelde niks. was bij Ozone testcenter hetzelfde. poepdruk en alle kinderen lekker tussen de kites en lijnen doorrennen, was erg leuk met launchen van een paar, (ja zijn ze weer), Duitsers, die nog steeds niet beseffen dat degene die de kite beetheeft stil blijft staan. leek wel een polonaise af en toe. maar toch lekker gevaren.  :-)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 Augustus 22, 2010, 11:05:29
edit2Rapporteer  
Dat krijg je met al die linkse rakkers hier in de Nederlandse regering..

??? leg eens niet uit.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #10 Augustus 22, 2010, 11:57:30
edit2Rapporteer  
Het was gewoon veels te druk op Brouwersdam. Gewoon moeilijk om een plekje op het strand te vinden om sowieso al te launchen. En idd mensen die met hun kinderen overal doorheen lopen. Maar laat die mensen gewoon naar het zwemgedeelte gaan. Wimt jij hebt het over Belgie. Nou in Belgie hebben ze het ook over een duidelijke verdeling van zwemers en kiters. Dus geen zwemers in de kitezone.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #11 Augustus 22, 2010, 15:44:27
edit2Rapporteer  
Brouwersdam is ook een bungalow-park. Die mensen willen allemaal ook naar het strand. En de kinderen ook. Verwacht niet van die mensen, deels buitenlands ook, dat zij zich verdiepen in de gevaren van kiten.
Ik vind dat die verantwoordelijheid primair bij ons (professionals) ligt, en bij dit soort drukke dagen, we zeer coulant en oplettend moeten zijn. Is ook ons belang!!
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #12 Augustus 22, 2010, 16:07:21
edit2Rapporteer  
t'is niet alleen op B-dam, regelmatig als ik in Noordwijk aan het strand wandel en vooral met NW als ie pal aanlandig is, zie je de kiters langs de zwemmers
varen. This is asking for trouble. De dag zal komen, en dan is er geschreeuw.
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #13 Augustus 22, 2010, 18:15:40
edit2Rapporteer  
Heren en Dames,

Ik verlang niet voor niets naar het gure  herfstweer,,.
Of naar de striemende kou van de winter.......

In de zomer weinig wind dagen, gaan we allemaal kiten en de lessers komen er extra bij..
Die school wil ook centjes verdienen...Maar moeder wil met haar kroost veilig naar het strand.
Weet zij veel van zone's! Laat staan dat ze op bepaalde plekken vliegertjes oplaten die gevaarlijk kunnen zijn voor haar kroost.

Laten wij nu maar verstandig zijn, want bij een ongeluk zijn wij als kiters altijd fout,,,
Zo zit onze wet nu eenmaal in elkaar...
Als er genoeg problemen komen kunnen we wel inpakken want dan komen er alleen maar regels..

Allemaal een veilige zomer  sessie toegewenst!!!

Grtz Frank
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #14 Augustus 22, 2010, 18:21:18
edit2Rapporteer  
gelukkig is het bijna herfst
leeany

Berichten: 844
Antwoord #15 Augustus 22, 2010, 22:18:42
edit2Rapporteer  
Niets vergeleken met andere landen. Heb in Fuerte mogen aanschouwen hoe kiters op nog geen meter afstand van zwemmers toch wel de 40 km/u behalen.
Of even een railey eruit gooien. Toch een hele andere sfeer als hier. Lijkt wel alsof we hier maar een beetje zeuren af en toe, ook over spots e.d.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #16 Augustus 22, 2010, 22:47:00
edit2Rapporteer  
Ja, zo zijn we.
miels

Berichten: 49
Antwoord #17 Augustus 24, 2010, 10:16:51
edit2Rapporteer  
met 7bft nog lessen.... dat is best tricky.. snelle kites met een klein oppervlak
Ik begin er niet aan
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #18 Augustus 24, 2010, 23:16:08
edit2Rapporteer  
. Pa boos, peuter huilen, en de lesgever verweerde zich nogal brutaal

Welke school?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #19 Augustus 25, 2010, 18:29:12
edit2Rapporteer  
Terechte vraag: had hem misschien moeten aanspreken, maar de zaak dreigde toch al te escaleren. Ik weet het dus niet.
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #20 Augustus 25, 2010, 23:54:22
edit2Rapporteer  
ik vaar zelf niet op zee, dus ik weet niet hoe het er daar aan toe gaat. maar les geven in diep water lijkt me best lastig... hoe gaat dat eigenlijk in zn werk? biijf je dan niet automatisch dicht bij de kant waar je nog kunt staan?

over de discussie, ik denk ook dat wij als kiter verantwoordelijk zijn, wij hebben dat gevaarlijke ding in handen dus wij moeten oppassen.

Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #21 Augustus 26, 2010, 21:31:44
edit2Rapporteer  
Ja, wij kennen de gevaren.

Dan maar bij eb les geven. En, wanneer het niet druk is, zoals nu.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #22 Augustus 26, 2010, 21:58:04
edit2Rapporteer  
Hee Wimt, heb je die dag ook die twee jongens met die blauwe Wipika Amp zien oefenen? Die crashte hun kite wel 7-8 keer volgepowerd op een meter afstand van een groepje beginners. Onverstoorbaar, niet van plan zich te laten stoppen. Vriendinnetje lachend op de kant foto's maken van die guitige malle jongens. Kite klapte ook enkele keren op het strand, waar mensen gezellig met wandelwagens wandelden en schelpen zochten. Ik heb mensen aangesproken, maar als je daaraan begint, kun je bezig blijven....  is trouwens ook niet goed voor je humeur.
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #23 Augustus 26, 2010, 22:03:15
edit2Rapporteer  
Je heb wel enorm snelle reflex gebruikersnaam, toen dat barrel weer een keer herstart werd en we moesten bukken schater. Wat een mafkezen waren dat zeg.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #24 Augustus 26, 2010, 22:11:36
edit2Rapporteer  
Ha Robbepop!. Waren idd kansloze lui. Maar de drukte die dag op het water was ook echt link. Maandag met die super dikke wind was de dam een veel veiligere spot dan toen. Binnenkort gaan we aan het skimboard beginnen by the way  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.