ja, er is bij Colico een kitestrand waar je genoeg plek hebt om je kite op te laten en neer te halen. als je je aanmeld bij de kiteschool word er op je gelet en eventueel met het bootje opgehaald. ze kunnen je ook nog naar een andere plek brengen waar betere wind is.
goed opgelet ries! ik moest deze kite even terug varen omdat een vriend nog niet tegen de wind kan in varen.
Wat ik heb begrepen is dat er idd maar 1 plek is om op te stijgen ivm de windhoek. Als het je niet in 1 keer lukt dan moet je weer achter aansluiten. in de weekenden zit niet alleen heel duitsland daar maar ook super veel italianen. Nogmaals dat is van horen zeggen maar het zou niet mijn eerste keuze zijn. Eenmaal op het water schijn je verdomd veel ruimte te hebben
Bij Colico is een strandje van 200 bij 40 meter met plek genoeg om je kite op te pompen en lijnen uit te lopen. Je kan daar ongeveer 30 tot 40 meter in het water lopen. En het is een soort kommetje waar je door de breva altijd weer aan land kom,mocht het mis gaan. De zon moet wel schijnen anders krijg je geen wind (breva) .
Ziet er goed uit daar! Ben van plan om komende zomer naar het Comomeer te gaan, naar de overkant in Gera Lario. Je hebt daar een huisjespark vlak aan het meer, je schijnt zo van je huisje naar de kite oplaatplek te kunnen lopen.
Vraagje: met wat voor maat kites heb je daar gevaren? Is eind juni een goede tijd?
Ik ben van plan een nieuwe low-end kite aan te schafffen, ik zit te denken aan een Naish Helix 12m2, denk je dat ik daarmee uit de voeten kan of moet ik aan iets groters denken? Ik weeg 80 kilo en heb een 1.36m Naish bord, een 2009 10.5m2 Naish Cult Sport en een 9m2 Naish Cult Sport.
ik vaarde daar met een 13 waroo maar er kan ook met een 9m gevaren worden. ik denk dat het water eind juni nog fris kan zijn dus zeker een pak of shortie mee nemen. de wind moet zeker goed zijn.