Jarno
Geen avatar
|
Tof, ziet er goed uit!
Ook wel interessant dat je ze per meter kunt bestellen, ofwel je kunt je lengte kiezen zoals je ze wilt hebben.
Goed initiatief van Jules, bedankt flh!
|
|
|
El Banditos
|
Is 275kg genoeg??? Heb ook wel eens gehoord dat men 500kg lijnen gebruikt? Iemand een idee of tip hoe of wat?
Ik wil ook wel een setje bestellen maar geen idee wat ik moet kiezen.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
500kg:
+minder rek +veiliger gevoel omdat ze sterker zijn +makkelijker uitlopen
-2x zoveel dyneema dus ook bijna 2x zo duur -zwaarder -meer drag in het water (luchtweerstand merk je nagenoeg geen verschil)
|
|
|
NIELZZZZ
|
goede tip ook lijnen met 500 kilo breeksterkte heb ik meer vertrouwen in
|
|
|
Dennuzzz
|
Ok bedankt voor de tips van zowel de shop als de 500kg lijnen. Ik moet namelijk ook nodig nieuwe bestellen
|
|
|
El Banditos
|
Wat zit er meestal standaard op een bar??
|
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
Flexifoil heeft standaard 250kg. Ik ken veel jongens die daarmee varen: nooit problemen. Centerline knapt wel eens, maar daar hebben we het hier niet over.
|
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
leuk! moet net nieuwe lijnen hebben, wil ook 500 kg. Ik ga het eens proberen, kwaliteit lijkt me uitstekend en voor een zeer aantrekkelijke prijs. bedankt voor de tip.
|
|
|
leeany
|
Een vuistregel is minimaal 3x je gewicht.
Hevige jongens hier op het forum dan met 500kg lijnen.
|
|
|
Ron Rodeo
|
het succes van dikke en steeds hogere kiteloops/big -air ligt bij het vertrouwen in o.a. je lijnen. vraag maar aan Lenten (ik wil me daar natuurlijk niet mee vergelijken, hij is uniek.) Als hij niet op z'n materiaal (sterke lijnen) vertrouwt zal hij nooit megaloops maken. 500 kg of meer geeft op 1 of andere manier toch een beter gevoel. Evan kan dit ook beamen.
|
|
|
Robert H.
Logs: 0 | 2 uur
|
Super chill, ik ben ook al even opzoek naar nieuwe lijnen! Ga voor ook voor de 500kg!
|
|
|
|
leeany
|
het succes van dikke en steeds hogere kiteloops/big -air ligt bij het vertrouwen in o.a. je lijnen. vraag maar aan Lenten (ik wil me daar natuurlijk niet mee vergelijken, hij is uniek.) Als hij niet op z'n materiaal (sterke lijnen) vertrouwt zal hij nooit megaloops maken. 500 kg of meer geeft op 1 of andere manier toch een beter gevoel. Evan kan dit ook beamen.
Moet je zeker gelijk geven hoor. Toen ik de nieuwe 5th element bar van North kocht, en vervolgens mee ging kiten voelde ik me ook een stuk veiliger inderdaad als met mijn oude bar. Verschil is echt goed te voelen, en al helemaal bij mijn oude Fuel. Wordt eens tijd om sowieso dat hele ding te vervangen. edit; Jarno; Flinke mensen zijn gezelliger
|
|
|
mocem
|
misschien toch maar een setje 17 meter lijnen aanschaffen
|
|
|
Ron Rodeo
|
hej leeany, wat zeg je nou over ron?
ik was nog vergeten te zeggen dat ik 165 kg weeg en mijn kleinste kite is een 14 mtr en daar heb ik goed low-end mee in 35 knopen..
|
|
|
Morres
|
gaastra gebruikt 280 of zo. Vaak zijn ze veel sterker, maar de opgegeven sterkte is wat de fabrikant garandeert. sterkere lijnen geven overigens méér rek, niet minder. drag op non-loaded 5th zijn funest met dikke lijnen
die dikkere lijnen zijn ook eigenlijk nooit gecoat, ook irritant
|
|
|
El Banditos
|
Wt wil heel dat coaten zeggen dan? Ben namelijk ook aan nieuwe lijnen toe. Zit te twijfelen tussen de 300 en 500 lijnen. Prijs verschil is niet zo heel groot
EDIT: never mind, al gevonden
|
|
|
|
wazzaah
|
Kijk dat zijn nog een leuke prijzen maar s ff 15m lijntjes bestellen voor me 7
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
Ik ben niet van het loopen, maar kan me voorstellen dat je dan enorme krachten op je lijnen krijgt. Maar 4 x 250 is 1000, en dat zou je toch (zolang ze onbeschadigd zijn!) onmogelijk kapot moeten kunnen trekken, als je zelf, laten we zeggen, onder de 100 kg blijft? Iedereen moet kopen waar hij zich het fijnst bij voelt natuurlijk, maar is 4x500 niet onnodig zwaar?
|
|
|
hijo del viento
Logs: 0 | 777 uur
|
4X250 bij een constante belasting ja maar met gewoon insturen en zeker bij het loopen krijg je enorme piekbelastingen per lijn! Waarschijnlijk wel iemand hier die daar meer verstand van heeft dan ik...........
|
|
|
Morres
|
het is 2x250, of eigenlijk 2.5x250, want met het loopen komen de krachten op 3 lijnen. maargoed. ik loop wel, standaard gaastra lijnen, heb nog nooit van iemand gehoord dat zn lijnen kapot gingen zonder duidelijke reden. op 1x een north rebel 2009 lijnen na(kerel was bijna dood) Geloof me, die 500kg lijnen is puur marketing
|
|
|