Heel klein lekje in LE

Kevin van Gorp

Berichten: 51
September 14, 2010, 08:38:03
edit2Rapporteer  
Hallo,

Nadat ik zaterdag mijn kite heb afgespoeld en een nachtje opgepompt heb laten drogen in de garage kwam ik de volgende dag er achter dat ik een lekje heb. Ik ben aan het uitsluiten gegaan waar het lekje kan zitten. Ik heb de struts dicht gezet en de slangetjes naar de sturts gecontroleerd met zeepsop. Het probleem blijkt hem echter in de LE bladder te zitten. Het duurt echt wel enkele uren voordat de kite slap aan begint te voelen maar des al niet te min blijft het een lekje.

Nu is het mijn vraag wat zouden jullie doen? De hele bladder er uit halen en alles controleren? Ik heb toevallig nog een een reserve bladder liggen dus die kan ik er ook nog in doen. Of is er niet een middeltje die je in de LE kan stuiten die van binnen uit het gaatje localiseerd en dicht maakt?

Graag hoor ik de tips van jullie.

gr.
Kevin
autist007

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #1 September 14, 2010, 10:09:52
edit2Rapporteer  
he kevin,
er bestaat geen wondermiddeltje dat het gaatje traceerd om hem vervolgens nog eens zelf te plakken.
wat ik zou doen is gewoon je le bladder vervangen voor een nieuwe als je die tog al hebt,
kan je in iedegaval weer met een gerusthart en veilig varen.
 staan genoeg filmpjes op het internet hoe je dit zelf kan doen.
daarna kan je op je gemak een keer je le gaan plakken gewoon emmertje water met wat zeep er in en langzaam je le er door heen en dan zie je het vanzelf, plakkertje er op en klaar is kevin..
mocht deze nieuwe le dan weer is lek gaan heb je altijd backupp.
suc6 maat ThumpsUp
laterrr
semen

Berichten: 294
Antwoord #2 September 14, 2010, 11:40:47
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring is dat zeer langzaam leeglopen vaak te maken heeft met een slecht sluitend of lekkend ventiel. Een gaatje in je blader zelf zorgt er meestal voor dat je Kite sneller leegloopt.

Succes
Kevin van Gorp

Berichten: 51
Antwoord #3 September 14, 2010, 12:04:25
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring is dat zeer langzaam leeglopen vaak te maken heeft met een slecht sluitend of lekkend ventiel. Een gaatje in je blader zelf zorgt er meestal voor dat je Kite sneller leegloopt.

Succes

Hmm dat moet je dus gewoon kunnen testen of niet?

hoe zouden jullie dat doen?
Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #4 September 14, 2010, 12:05:43
edit2Rapporteer  
Bij bouwmarkten of halfords hebben ze wel spul dat je in een fietsband kan spuiten. dit zoekt dan het lek op en vult dit ook.

Of dit voor een  bladder werkt geen idee..

evt met tearaid plakken werkt ook erg goed.. Misschien hoeft dan niet heel de bladder eruit

succes
Wimpie
Gast
Antwoord #5 September 14, 2010, 12:08:43
edit2Rapporteer  
Als je zo'n klein gaatje in je LE hebt helpt babypoeder (voor de billetjes). Gewoon via het ventiel wat poeder inbrengen.
Gaat in gaatje zitten en zet uit bij vochtigheid.
Werkt bij mij al een jaartje perfect!
Scheelt heel wat gepruts.....
Kevin van Gorp

Berichten: 51
Antwoord #6 September 14, 2010, 15:03:58
edit2Rapporteer  
poeder gewoon in je pomp doen en dan er in blazen of niet?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 September 14, 2010, 15:20:20
edit2Rapporteer  
talkpoeder wil wel eens helpen. en idd ventielen goed controleren! en de aanhechtingen van je onepump, als je dat hebt.
Kevin van Gorp

Berichten: 51
Antwoord #8 September 14, 2010, 15:55:37
edit2Rapporteer  
Ik heb gisteren alle aansluitingen en ventielen ingesmeerd met zeepsop maar geen belletjes
Wimpie
Gast
Antwoord #9 September 14, 2010, 16:10:58
edit2Rapporteer  
Poeder idd in de pomp
Dennuzzz

Berichten: 170
Antwoord #10 September 14, 2010, 16:50:29
edit2Rapporteer  
Ja ook ik heb dit gehad met onepump, bleek gewoon dat er zand tussen me dopje in me ventiel zat! Na het goed uitblazen/schoonvegen, nooit meer last van gehad!
Kevin van Gorp

Berichten: 51
Antwoord #11 September 14, 2010, 16:53:53
edit2Rapporteer  
Hoeveel dan ongeveer? een scheutje of een 100 gram?
Wimpie
Gast
Antwoord #12 September 14, 2010, 18:22:13
edit2Rapporteer  
Scheutje natuurlijk, anders gaat de kite hellen.....
Heb zelf een 1/4 (klein) busje babypoeder in de pomp gedaan destijds (ik schat 30 gr).
Iedere keer als ik de kite laat leeglopen zie ik een witte wolk, en ruikt het baby-fris. schater
Maakt niet uit: de kite is gerepareerd! Joepie Joepie
bertvh

Berichten: 224
Antwoord #13 September 15, 2010, 19:06:32
edit2Rapporteer  
Ja ook ik heb dit gehad met onepump, bleek gewoon dat er zand tussen me dopje in me ventiel zat! Na het goed uitblazen/schoonvegen, nooit meer last van gehad!

heb zelfde ook voorgehad bladder eerst uitgehaald maar niets gevonden, was na kite sessi wat platter.
der zaten uiteindelijk een paar zandkorreltjes vrij vast inhet dopje ; eens goed afgekuist en al heel t seizoen geen probleem meer
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 September 15, 2010, 19:17:01
edit2Rapporteer  
ben zelf met north begonnen en ben der super tevreden over enne nog geen prutsen mee gehad!
Grin waaaat, bertvh? Wink
Kevin van Gorp

Berichten: 51
Antwoord #15 September 16, 2010, 09:12:02
edit2Rapporteer  
Ik heb hem helemaal vol geblaft Grin ben benieuwd.. Ik zal de ventieltjes nog eens goed schoon maken. En dan ga ik het in de gaten houden. Mocht het erger worden kan altijd nog de nieuwe bladder er in frotten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.