Wakeboarding voor boardervaring??

Arts

Berichten: 4
September 23, 2010, 17:55:50
edit2Rapporteer  
Ik wil tzt eerst natuurlijk lessen nemen voordat ik het water opga.
Maar nu mijn vraag;  
Is een cursus wakeboarding (in E'hoven aan de kabel) goed om boardgevoel te creeën?
Ik heb totaal geen boardervaring ook niet uit mijn jeugdjaren (ben nu 39).
Heb wel ervaring met depowerkite. Door eerst te gaan wakeborden hoop ik me volledig te kunnen richten op het leren varen en niet met te veel dingen tegelijk in het begin bezig moet zijn.

Wat denken jullie.

Een ps vraag; ben 1.90 en 85kg is een 12meter groot genoeg om in een groot windbereik voorruit te kunnen. Zit te denken aan een North EVO/Rebel of F-One Bandid uno dos of tres. Budget is niet groot heeft ook te maken met feit dat ik niet vaak kan (wel wil) gaan kiten wegens gezin met drie jonge gringos.

Alvast bedankt voor jullie  reacties.    
Basjuh

Berichten: 388
Antwoord #1 September 23, 2010, 18:01:09
edit2Rapporteer  
als arts zit je toch in een aardige schaal............dan kun je ook wel wat uitgeven....... Maar aan een kabel hangen kan geen kwaad..........al is het de combi die het juist wat lastiger maakt (vlieger en plank)
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #2 September 23, 2010, 18:47:22
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring is dat wakeboard niet echt veel helpt als opstapje voor het kitesurfen. Wakeboard is leuk maar gaat zeker in het begin veel sneller dan kitesurfen oftewel je bent dan al blij dat je op je board kan blijven staan en een heel rondje kan varen.

Beste is gewoon oefenen met waterstart en kleine stukjes varen met je kite.
bertvh

Berichten: 224
Antwoord #3 September 24, 2010, 15:49:21
edit2Rapporteer  
slecht zal het zeker niet zijn.
ben een paar weken geleden eens gaan wakeboarden met mijn kiteboard en dit voor de 1e maal.
ging verbazend goed, die met mij mee waren waren waterskiers en hebben ook eens geprobeerd met mijn boardje maar graakte er niet uit.
dus als je dat al kan heb je toch al boardgevoel, alleen moet je er ook weeral extra tijd insteken.
t is zoals je zelf wilt, leuk is het in ieder geval
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 September 24, 2010, 15:55:38
edit2Rapporteer  
zoals bertvh zegt, het geeft je al wel wat boardgevoel en het is gewoon leuk, dus gewoon doen, al zou je 30minuten eerder op je board staan tijdens je les, top toch.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.