In november naar Egypte?

kitem

Geen avatar

Berichten: 81
Logs: 0 | 6 uur
September 28, 2010, 00:03:11
edit2Rapporteer  
Wij zijn 4 beginnende kiters, en willen in november naar een zonnig en warm strand om een week te kitesurfen, maar het moet niet te duur zijn... We hebben Egypte op het oog, El Gouna of Hamata. Maar is er dan genoeg wind, of is er qua wind een betere kitespot in november?

Wat raden jullie aan?

Mimosa
bitburger

Berichten: 316
Antwoord #1 September 28, 2010, 08:02:06
edit2Rapporteer  
Je hebt spots die meer windzeker zijn maar in el gouna is een mooie plek.
jlbrockhoff

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #2 September 28, 2010, 08:24:49
edit2Rapporteer  
Hey

Kijk eens op http://www.tommy-friedl.de/
Ik ben net 2 dagen terug, deze surf en kite spot ligt achter een redelijk goed hotel ben er zelf ook geweest.

Greetz Jeff
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #3 September 28, 2010, 08:27:07
edit2Rapporteer  
Kitem,
Probeer ook eens de Soma Bay (Surf Station Peter Mueller)
Naast het Intercontinental hotel heb je een enorme baai waar je tot kniediep in het water kan staan, dus ect goed voor beginners.

volgens de berichten heeft Soma Bay altijd meer wind dan El Gouna. Ik ben met Pinksteren in de Soma Bay geweest en heb ieder dag kunnen varen. Mijn dochter van 12 heeft ij Peter Mueller les genomen en heeft het perfekt gevonden, mede omdat je zo ver kunt staan zodat je altijd de kite makkelijk kunt starten...

Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #4 September 30, 2010, 17:13:06
edit2Rapporteer  
Soma Bay !
Pics: http://www.surfboy.be/index2.php?page=pictures_somabay11&title=SomaBay

Soma Bay is windzeker, goede hotels en goede kitespot!

El Gouna leuk maar veel koraal.

Sharm el Sheikh is ook prachtig om te (leren) kiten maar de wind valt meestal stil rond 11-12u. Ochtendsessies dus...

Anders heb je nog Hurghada, Ras Sudr, Zafaraana.. elke plek heeft wel zijn plusjes en minntjes.

Hurghada veel toeristen (om te feesten) maar iets minder windzeker en minder goede stranden.

Zafaraana topspot, maar je zit in een verlaten hotel in de dessert. Wel goedkoop.

Ras Sudr is ook verlaten, maar weer heel goede spot om te kiten. Wel 3u met busje reizen en de 2 hotels daar zijn ook niet de beste.

In het algemeen zijn de zomermaanden (behalve bv. Sharm el Sheikh) de beste in Egytpte met September als uitschieter. Hoe verder uit deze maanden hoe minder windzeker het wordt.  Soma Bay is volgens sommigen in Oktober de beste maand want er is zoveel wind in September dat het soms teveel is.

Ik zou kite touroperator moeten worden Wink


hehuis

Berichten: 80
Antwoord #5 Oktober 12, 2010, 19:00:10
edit2Rapporteer  
Kijk even naar de kitekings. Zijn net terug uit el gouna in de topmaand september.
Gave actie filmpjes erbij, moet je gezien hebben.
Ik was er ook, alleen geen leidend onderwerp. Topsessies gehad. Smiley
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #6 Oktober 12, 2010, 19:07:57
edit2Rapporteer  
Hoe is Egypte in de kerstvakantie/jaarwisseling ? Zat ook te kijken naar Soma bay maar het zal vast niet de beste tijd zijn voor windzekerheid daar ?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 Oktober 12, 2010, 19:56:17
edit2Rapporteer  
Citaat
Kijk even naar de kitekings. Zijn net terug uit el gouna in de topmaand september.
Gave actie filmpjes erbij, moet je gezien hebben.
Ik was er ook, alleen geen leidend onderwerp. Topsessies gehad


Wij hadden dit jaar een k..t week in El Gouna  wat wind betrof, heb zelf 2 uurtjes gevaren  ThumpDown ThumpDown ThumpDown. Was wel suuuuuper gezelli  ThumpsUp

Vorig jaar was het beter zie de filmpies , je moet het dus treffen, garantie tot de deur


http://www.vimeo.com/7308747



http://www.vimeo.com/9230075
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #8 Oktober 12, 2010, 19:58:53
edit2Rapporteer  
Kijk even naar de kitekings. Zijn net terug uit el gouna in de topmaand september.
Gave actie filmpjes erbij, moet je gezien hebben.
Ik was er ook, alleen geen leidend onderwerp. Topsessies gehad. Smiley

Was jij met Sander of Pino ??????????
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #9 Oktober 12, 2010, 20:25:26
edit2Rapporteer  
@ richardt
Gave trailer heppie gemaakt man van el gouna. Zit ik.effe mooi in de hoofdrol. Zie er naar uit hoe je film gaat worden. Hoop wel dat er een paar sjop schots tussen zitten.

@kitem
Kijk effe mijn verslag bij hanglos.nl en dan bij kitespots

@ he huis
Ben jij peter, jeroen of pascal of die andere jongen met vrouw en kind
kitem

Geen avatar

Berichten: 81
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #10 Oktober 22, 2010, 11:23:29
edit2Rapporteer  
Bedankt voor alle reacties. Ondertussen hebben we een reis naar Hamata geboekt. Ik zal laten weten hoe het daar was.

Kitem
kitem

Geen avatar

Berichten: 81
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #11 December 08, 2010, 18:43:38
edit2Rapporteer  
Reisverslag over onze kitetrip naar Hamata:

Wij, 4 beginnende kiters, hebben in Hamata een geweldige week gehad van 18 t/m 25 november. Wij hebben het geluk gehad van elke dag wind, variërend van 12 tot 25 knopen. Het windseizoen in Hamata loopt overigens van september tot mei.

De temperatuur was aangenaam met 25-28 graden. We hebben in lycra shirt en board short gekite, met soms een neopreen shirtje.

De lagune is 2 bij 3 km, overal kan je staan, van 50 tot 150 cm, afhankelijk van de getijden. Geen last van stenen of koraal. Het privé strand van Kite-village is opgedeeld in een beginners- en een gevorderden deel.

Ik vond het erg relaxed bij Kite-village. Alles was makkelijk ter plekke te regelen. Je wordt elke dag opgehaald bij het hotel door een busje van Kite-village. Ik heb een keer 's ochtends een prive les geregeld voor dezelfde middag (er was een super aardige instructrice die Nederlands sprak), en 1 dag een 12 meter kite gehuurd toen er te weinig wind was voor mijn 9 meter kite. Verder kan je voor weinig geld eten en drinken halen bij de bar.

Wij hebben overnacht in Zabargad Dive Resort, waar we erg tevreden over zijn; lekker eten, nette kamers, zeer vriendelijke service. We kwamen er ter plekke achter dat bijna alle andere kiters in het Wadi Lahmy Azur Resort zaten, daar schijnt het nog wat beter te zijn dan in Zabargad. In Zabargad zitten bijna alleen duikers, en er is verder niks te doen behalve zwembad, strand, en een privé koraalrif voor de deur waar je kan snorkelen en duiken. Wij zijn alleen gaan eten en slapen in het hotel, en verder waren we de hele dag bij Kite-village.

Wat mij betreft is Hamata echt een aanrader voor een kitesurf vakantie, zeker ook voor beginners omdat je overal in de lagune kan staan.

Mimosa

bertvh

Berichten: 224
Antwoord #12 December 09, 2010, 18:06:23
edit2Rapporteer  
enne dus nu 4 pro s bij die het virus te pakken hebben???
kitem

Geen avatar

Berichten: 81
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #13 December 09, 2010, 20:38:44
edit2Rapporteer  
Inderdaad, helemaal verslaafd!

:-)
hehuis

Berichten: 80
Antwoord #14 Mei 06, 2012, 19:33:37
edit2Rapporteer  
@PieNo
Ja, pascal. Die jongen die 2 weken met een 19 en "door" heeft gevaren daar.
Heb je nog PM'tje gestuurd.

Lekker op tijd.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.