Lijnen door!!! Nieuwe bar of lijnen

Dopperd

Geen avatar

Oktober 01, 2010, 18:48:14
edit2Rapporteer  

He hallo,

Vorige week op mirns zijn bijna al mijn lijnen geknapt van mijn north 2006 bar. Nou weet ik niet wat het beste is om te doen. Of nieuwe bar óf overal lijntjes weghalen van verschillende sites maar dat is me eigenlijk te veel gedoe.

Nou zit ik zelf al te zoeken op internet op zoek naar leuke aanbiedingen north 5th element bar +- 25 m maar ik kom niet onder een prijs van 250e. Dat is dan wel een 2010 bar. Maar een 2009 zou voor mij ook prima zijn. Weet iemand nog een leuke aanbieding of heeft iemand zelf wat liggen.. Ik hoor het graag heel snel.

Bedankt
bertvh

Antwoord #1 Oktober 01, 2010, 19:01:19
edit2Rapporteer  
hoy, vriend van mij heeft mss nog te koop
is 2010 trust bar(weet niet dat ze al verkocht is zenne)
koen is hier ook aktief , member kobrim
ciao bert
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #2 Oktober 01, 2010, 20:07:42
edit2Rapporteer  
Ik ben toch bang dat je zelf even moet gaan zoeken.
Bar + lijnen is de makkelijkste oplossing.
Maar wellicht kan je gewoon een set lijnen kopen en je ouwe vervangen.
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #3 Oktober 01, 2010, 20:17:21
edit2Rapporteer  
lijnen kopen via  cheapkitelines.com. 35 euro ben je klaar, mits je bar zelf nog goed is.
Dennuzzz

Antwoord #4 Oktober 01, 2010, 20:29:18
edit2Rapporteer  
Ja cheapkitelines heeft goede lijnen, en zijn niet duur ook.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Oktober 01, 2010, 20:32:56
edit2Rapporteer  
lijnen kopen via  cheapkitelines.com. 35 euro ben je klaar, mits je bar zelf nog goed is.

Leuk, maar een 5fth bar met Y-splitsing bestaat uit 6-7 stukjes lijn met allemaal verschillende lengtes die op de cm precies nagemaakt moeten worden. Opmeten alleen al is een probleem gezien al zn lijnen doormidden liggen of uitgerekt zijn.

Overleggen kan nooit kwaad, maar het gaat duurder worden dan een setje 4dezelfde lijnen van 25m...
Dopperd

Geen avatar

Antwoord #6 Oktober 01, 2010, 20:43:28
edit2Rapporteer  
Bedankt,

Ik was zelf net ook al op die site terecht gekomen en ik denk dat ik daar mijn lijnen ga kopen. Ik heb een mail gestuurd met de vraag of hij ook iets op maat kan maken. Ik ben benieuwd! Anders freubel ik zelf wel wat in elkaar..

thanx
Erik@Spijk

Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #7 Oktober 01, 2010, 22:08:56
edit2Rapporteer  
Heeft iemand trouwens ervaring met Vector lines?
http://www.lonasport.com/oxid.php/sid/9c30f16afcdf4ef9dc1e8db8027a923c/cl/vendorlist/cnid/v_3fe49a7ca2133a3f6.58163240

Voor dit geld koop je geen nieuwe bar, dit kost minsten 200 euro.
Undergrounder

Antwoord #8 Oktober 01, 2010, 22:55:20
edit2Rapporteer  
Zelf lijnen maken is goed te doen. Op maat maken en sleeven mbv een ijzerdraadje en dan een lus mbv een knoop is net zo goed al een lus naaien.
Wil je echt voordelig uit zijn met lijnen kun je het best een hele rol sk75 kopen, eventueel samen met een aantal anderen en dan je eigen lijnen maken. Kun je elk jaar nieuwe lijnen maken voor maar 12 euro per set (4lijnen )
Ik blijf een voorstander van 500 kg lijnen voor in ieder geval de frontlijnen, dan heb je een wat safere marge maar ieder jaar nieuwe lijnen is ook al redelijk safe.

Iw@n

Antwoord #9 Oktober 02, 2010, 10:57:10
edit2Rapporteer  
Bij surfpirates hebben ze voor 149 nog een northbar http://www.surfpirates.de/Bars

Bij zelf iets maken moet je wel heel goed weten wat je doet. Blijft toch een beetje tricky zeker nu het weer harder gaat waaien.

Ik zet liever niet mn leven op het spel voor een paar 100 euro
Undergrounder

Antwoord #10 Oktober 02, 2010, 11:07:57
edit2Rapporteer  
In de vliegerwereld is al lang bekend dat gesleeved met een knoop even goed is als genaaid. Het stelt echt niks voor verder, gewoon sleeve erom en lus erin knopen. Doe dat al 8 jaar en nooit problemen mee gehad.
En zoals nu weer blijkt wat de fabrikanten aanleveren kan ook kapot.
Beter ieder jaar nieuwe zelfgemaakte lijnen dan  4 jaar lang met gekochte, dat weet ik absoluut zeker.

En wat de lengte betreft: Zorg iig dat links en recht altijd precies gelijk zijn.
En zet je bar halverwege het depowerkoord en de depower half aangetrokken. Dan moeten de front en de backlijnen gelijk zijn. Als je er dan mee gaat varen kun je dat nog een beetje finetunen, zodanig dat je bij volledig poweren (stap op z'n langst en de bar helemaal aangetrokken) je kite (net) niet achteruitzakt.  Bij zelfgemaakte lijnen met knoop kun je makkelijk de back of de frontlijnen even korter maken.De 5e lijn moet even ver eindigen als de frontlijnen. Met de lijn aan de kite kun je verder afstellen.

[edit] posts samengevoegd

wouterb

Antwoord #11 Oktober 02, 2010, 11:50:52
edit2Rapporteer  
....
En zet je bar halverwege het depowerkoord en de depower half aangetrokken. Dan moeten de front en de backlijnen gelijk zijn.
.....

MIS!!
strap open. bar tegen de chickenloop. Dàn moeten de lijnen gelijk zijn.

Dit geldt voor 80% van de moderne kites. De overige 20 zou ik met pigtails geschikt maken. Maakt barren universeel en dus uitwisselbaar.
Undergrounder

Antwoord #12 Oktober 02, 2010, 12:04:36
edit2Rapporteer  
Mijn afstelling geldt voor c kites dat is waar, inmiddels is dat dus veranderd voor bow's en sle's. Iig kun je na de kite omhoog te hebben gehad nog bijstellen.

En universeel maken is prima, ik heb geen pigtails meer want die fragiele lijntjes heb ik vervangen door wat dikker maar als je die nog hebt prima.
Bar tegen chickenloop en strap lang dus  ThumpsUp

[edit] posts samengevoegd
Morres

Antwoord #13 Oktober 02, 2010, 14:45:24
edit2Rapporteer  
je kan je berichten ook editten undergrounder, dan staa er niet steeds dubbele berichten..
rocket man

Antwoord #14 Oktober 05, 2010, 16:58:39
edit2Rapporteer  
Ik zou voor een nieuwe bar gaan, 2009 bar voor 149,-- bij surf pirates. Krijg je namelijk de nieuwe clam cleat (makkleijker aan te passen dan de 2006/2007 cleat), nieuwe chicken loop (safety beter bestendig tegen zand en zout en vervangen depower cord stukken makkelijker), metalen ringetjes in de y-splitsing. Bovendien is alles kant en klaar. Verschillende lijnen op exact dezelfde lengte te maken vergt enig ervaring en zoals al eerder vermeld de frontlijn met y-splitsing bestaat uit zes verschillende delen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.