f-one sk8 2007

Jonas

Geen avatar

Oktober 06, 2010, 15:49:04
edit2Rapporteer  
Heeft iemand ervaring met de SK8 van f-one uit 2007? Ik heb dit board als beginner van iemand tegen een prikkie kunnen overnemen maar ik twijfel of het helemaal geschikt voor me is. Het kost me namelijk veel moeite om hoogte te lopen (of uberhaupt geen hoogte te verliezen). Nu ligt het waarschijnlijk voor het grootste deel aan mijn techniek maar misschien weet iemand met ervaring of het board bijdraagt of juist af doet hieraan.
Lude

Antwoord #1 Oktober 06, 2010, 16:59:08
edit2Rapporteer  
Hoe zwaar ben je?
Merijnhe

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #2 Oktober 06, 2010, 17:16:46
edit2Rapporteer  
De Sk8 is niet persé een beginnersboard, maar dat hangt met name van de afmetingen af en je eigen gewicht. Hij is wel snel!

Ik heb er ook één gehad, (zwart carbon met gele randjes op het board en de footpads) weet niet of het uit 2007 was, maar wel een oudje. De maat was 138x35 en dat is (zeker voor een beginner) erg smal. De verhouding van dit board was dus relatief lang en relatief smal. Dit is voor een beginner niet heel relaxt omdat je (mijn gewicht is 85 a 90 kg) gewoon snel zinkt  Tongue Ik heb extreem veel moeite gehad om hoogte te lopen met dat board.

Ik heb er wel super mee gekite met 30 knopen want dan heb je erg veel 'grip' en niet zo veel druk op je board als je helemaal plat ligt om de trekkracht van de kite te compenseren.

Ik heb bij Vanden Berg een beginnersboard gekocht en toen ging het (hoogte lopen) allemaal onvoorstelbaar veel makkelijker!

Jonas

Geen avatar

Antwoord #3 Oktober 07, 2010, 11:10:28
edit2Rapporteer  
Dank voor de reacties!

@Lude ik weeg ca 75kg

Het board is 135 x 39cm. Het board is wit met op de onderkant een piraat met een groot zwaard Wink

Ik zal volgende keer eens wat andere boardjes proberen, uit jullie reacties begrijp ik dat dat zeker de moeite waard kan zijn. En als ik het allemaal wat meer onder de knie heb kan ik misschien wat lol gaan trappen met de sk8.
wouterb

Antwoord #4 Oktober 07, 2010, 11:21:28
edit2Rapporteer  
Deze?

Uit overlevering meen ik te weten dat dit een snel board is, en ook als zodanig gevaren moet worden.
Oftewel: hoe hoger de snelheid hoe makkelijker je hoogte loopt / carved / slide
Qua pop niet het sterkste board.

Wat je niet moet doen is direct na de je waterstart je rail erin hakken. Laat eerst downwind de snelheid oplopen (2x extra sinussen) en dan gaan snijden.  ThumpsUp
Jonas

Geen avatar

Antwoord #5 Oktober 07, 2010, 15:14:39
edit2Rapporteer  
Dat is 'm. Dank voor de tips!

Ik heb inderdaad al vaak gehad dat ik na de start weer snelheid verloor en door het water zakte als ik te hard m'n rail erin zet. Gisteren op Rockanje een paar uur geprobeerd meer snelheid te maken en dan snijden, af en toe met enig succes maar netto toch hoogteverlies.

Ik was ook nog op zoek naar de juiste hoogte voor m'n kite, te laag en dan was ik te veel aan het remmen ipv hoogte lopen, te hoog en dan ging het af en toe out of control snel. Daar moet ik denk ik nog een goede balans tussen vinden.

Meer oefenen dus! En ik zal ook eens kijken hoe veel verschil een ander board maakt.
Morres

Antwoord #6 Oktober 07, 2010, 15:32:27
edit2Rapporteer  
tenen naar je kin wijzen Smiley
#VENTIEL#

Antwoord #7 Oktober 13, 2010, 18:38:34
edit2Rapporteer  
mooi
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.