Grond anker voor zelfstandig starten / landen

Woutertje

Antwoord #25 November 07, 2010, 21:49:57
edit2Rapporteer  
Oostvoornse meer;)
Krommen

Geen avatar

Antwoord #26 November 07, 2010, 22:39:29
edit2Rapporteer  
Er staan gewoon palen op zandvoort. Ik heb altijd een touw met twee musceton haken. Die gooi ik om de paal en kan dan gewoon launchen en landen. Ook ik hanteer wel een max aan wind. Bij 25 knopen zul je mij dit niet zien doen. Op ijmuiden gaat het makkelijker. Daar haak je je gewoon vast onder aan Nijntje.
Morres

Antwoord #27 November 07, 2010, 23:24:02
edit2Rapporteer  
hier op mijn spot ligt zo'n mooie gele kiteboei, 30minuten na hoog is die al te gebruiken als startblok Grin ding is 200mtr naar de kant gekomen, 2dagen nadat hi jwas geplaatst.
wouterb

Antwoord #28 November 08, 2010, 10:43:35
edit2Rapporteer  
Trekhaak is ideaal...

Roll Eyes trekhaak ? leg uit op het strandt

pleuris end lopen vanaf de parkeerplaats met je kite in de lucht??? Tongue Tongue
Undergrounder

Antwoord #29 November 08, 2010, 13:08:04
edit2Rapporteer  
Heeft iemand dit al eens geprobeerd ?:

Aan een tip van de kite tpv de frontline een ring bevestigen
Aan een zware zak zand een qr
Kite er aan vastmaken en met een lange lijn de qr losmaken als je er klaar voor bent.
Moet je wel de lijn even wegwerken als je de kite omhoog hebt, alhoewel, als je alleen bent...

Dan blijft je kite absoluut liggen zolang jij dat wilt en de kite slijt niet door een zak oid.

En het kan bij ieder type kite
Morres

Antwoord #30 November 08, 2010, 14:24:34
edit2Rapporteer  
dan kan je net zo goed je gewone QR aan die zak zand vast maken, want eigenlijk blijven de meeste kites gewoon aan de rand van het windvenster met de tip op de grond.
wat i kdus doe:

-Ik leg mn kite ongeveer aan het windvenster i.v.m het object waar ik de boel start
-ik doe mn leash aan de ene kant op de chickendick, daarna haal i kde leash om het object(of door als het een oog heeft) en de andere kant maak ik vast aan het depowercord.
- ik loop naar mn kite en zet m in de lucht aan het eind van het windvenster.
-ik loop terug en doe de leash los van mn depowercord en bevestig die aan mn harnas, tegelijk hou ik de QR vast met mn hand, bevestig de leash aan m ntrapeze en klaar Smiley

PS: mn leash zit aan de ene kant dus aan mn safetyring+QR, dat wanneer je je QR trekt je dus niet je kite ziet weggvliegen
Gehaktdag

Antwoord #31 November 08, 2010, 19:55:24
edit2Rapporteer  
zag afgelopen maand hier of op hanglos volgens mij nog een kleine snap van volgens mij Jouri Zoon waarbij hij ook een mooie selfstart deed.. kan alleen het filmje niet meer vinden.. was een redelijk lang filmpje en in 10sec die launch..
Gehaktdag

Antwoord #32 November 09, 2010, 00:36:17
edit2Rapporteer  
Ah, gevonden!

Op 5:42

http://www.vimeo.com/12730751
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.