Split kiteboard manufacturers

EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
December 24, 2010, 18:42:04
edit2Rapporteer  
Vliegtuig boardbag prijzen schieten omhoog.
Steeds gezeur en betalen bij het inchecken en nadien op de bus naar het hotel.
Oplossing: een splitboard dat je gewoon in je normale  koffer steekt - met een kite + bar + pomp + trapeze + shorty (een tweede kite in je handbagage)

Newind http://www.newind.net/divisibile2010/divisibile.htm
No Mad http://www.kitesurf-ventdefolie.fr/
Balwind http://www.baliwind.co.il/Kiteboarding.html
Seethrough boards http://www.seathroughboards.com/product.html
Kie Syndikat http://www.kitesyndikat.de/splitboard/zeige-alle-produkte.html

Home mades:
French Woodies http://saucisseman.free.fr/dismountable.htm
HighTech http://surfforum.oase.com/showthread.php?t=85234

Bossy

Antwoord #1 December 24, 2010, 23:33:45
edit2Rapporteer  
geinig maar is er wat bekend over de breakability?
bikiniisuit
Gast
Antwoord #2 December 25, 2010, 01:28:10
edit2Rapporteer  
Goede post Eddy. Tis gestoord om nog 5 of 600 euro voor een boardje neer te leggen. Afgezien de tarieven vd vliegtuig maatschappijen, heb je ook n aparte check-in. Als je samen met iemand reist die niet kitesurft - korte overstap tijd - grote kans dat je niet tegelijk vertrekt. Dit is mij overkomen en ik kan je vertellen dat kl*te aanvoelt. Kosten varieren tussen de 550 en 800 euro voor n normaal board (twin of directional). Een split speed board gaat naar de duizend toe. De nomad vind ik (te) zwaar, wel mooi vormgegeven. Baliwind reageert helemaal niet. De jongens van Kitesyndikat.de zijn ontzettend sympathiek. 
In je schema ben je nog vergeten :
-newkitezone.it
-xs-sport.net
- in NL is r niks, dacht dat meneer Lansink iets zal introduceren.

Na 6 wkn speuren (veel email contact met boardmakers + gebruikers (Italianen + Duitsers) gekozen voor Newind. Ze hebben t lichtste board, lichtste hout , hoge kwaliteit. De gebruikers waren lyrisch. Zijn prototype lijkt n gedoe met die schroeven maar valt mee. Geen enkele boardmaker kon voor mij n lichter board maken (1.9 kilo) + stijf genoeg voor niet te veel flex. Normale straps en pads wegen 800 gr – 1 kilo/stuk.

Ook daarin schiet Newind de anderen ver voorbij. Maaktijd is 4 – 6 weken. Wordt n Stradivarius, hihi. Goede 2e keuze is xs-sport.net. Deze is niet handgemaakt maar wel licht, stevig, super makkelijk system + veel goedkoper. De ontwerper is ook Italiaans.   

@bossy gebruikers vertelden mij: unbreakable
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #3 December 25, 2010, 11:05:30
edit2Rapporteer  
Mannuh!

900,- euries voor een splitboard is i.d.d. waanzinnig veel. Maar gezien het handwerk dat erin gaat zitten kan je het zeker vergelijken met een Stradivarius ThumpsUp. Kortom je moet echt een liefhebber zijn om zo'n board aan te schaffen. En ik moet zeggen dat Riccardo Fumini echt een kunstenaar is dus je zal volgens mij geen miskoop doen ThumpsUp

Ruim een jaar geleden heb ik geprobeerd een Newind "look a like" te freubelen, check:http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=36050.0
Het productieproces is echt waanzinnig uitgebreid, kost (te) veel tijd en daarom (te) duur.
Ook is het gewicht al snel de grootste vijand en ben je al snel aangewezen op dure composieten zoals Carbon.

Maar het gemak wat je van een splitboard hebt is fenomenaal!  ThumpsUp Ik kan een complete set (1x14 m2 Rhino) wegproppen in een ruime koffer, inclusief trapeze, pomp, en wat gereedschap. En als ik gebruik maak van vacuumzakken kan ik een set van 10m2 en 7m2 menemen.

Heb je de doekoes liggen.....doen!
Zeker als je voor een Newind gaat ThumpsUp ThumpsUp
EddyC

Geen avatar

Antwoord #4 December 25, 2010, 23:13:08
edit2Rapporteer  
Naar mijn gevoel is Newind ook de beste.

@LeonB - Ik ben ook eentje zelf aan het bouwen gebaseerd op woody ervaring - ook met een overlap - op het dek worden 3 verstevingsbalkjes bevestigd.

De truuk om het te bouwen bestaat erin van eerst het board kompleet te bouwen en dan te splijten (zoals Newind)

http://www.youtube.com/watch?v=ETAOblQHqmE

Ik gebruik PE (zakken plastiek om de scheiding te realiseren bij het ineen plakken)

Een diepe concaaf 5mm) zorgt ervoor dat de bodem stijver is en minder snel gaat flapperen tussen je voeten.
EddyC

Geen avatar

Antwoord #5 December 28, 2010, 01:05:34
edit2Rapporteer  
Foto's van split boards
http://www.flickr.com/photos/14126332@N05/1509755272/in/photostream/
Jelle

Antwoord #6 December 28, 2010, 22:47:07
edit2Rapporteer  
Ja ik heb er ook een, Newind, vaart prima.
Wel typisch Italiaanse communicatie en levering, maar daar ben je na een paar rakjes en de incheck wel overheen.
hijo del viento

Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #7 December 30, 2010, 23:53:27
edit2Rapporteer  
Hoe moet ik dat vertalen w.k.o??  'typisch Italiaanse communicatie en levering'
Jelle

Antwoord #8 December 31, 2010, 01:52:54
edit2Rapporteer  

???  w. k. o.  ???
hijo del viento

Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #9 Januari 01, 2011, 16:38:08
edit2Rapporteer  

???  w. k. o.  ???
Ja dat scheelt me heel je naam intikken maar vertel eens over je ervaring svp.
Jelle

Antwoord #10 Januari 01, 2011, 21:50:46
edit2Rapporteer  
okhdv
Ik wou het board natuurlijk voor een vakantie hebben. Dus direct bij het bestellen zei ik: alleen als het vóór 8 januari hier kan zijn. Ja dat was geen probleem, zei hij in november, direct begin januari is het bij jou.
Dus op 3 januari mail ik eens hoe het er mee staat. Ja het board is klaar maar 5 januari is een nationale feestdag dus dan werkt de post niet. Dan nog een weekend, okay op 8 januari was het er wel, niet vóór 8 januari.
Ging allemaal net, maar de communicatie was in verschrikkelijk slecht Engels, vaak onbegrijpelijk, waardoor ik lichtelijk zenuwachtig werd of de datum gehaald zou worden.
Taalprobleem speelde natuurlijk ook bij overleg over de shape - het is allemaal customized.
En dan nog een kleinigheid dat hij er geen grabhandle bij had gedaan en daar niets over zegt.
Pas als ik ernaar vraag, zegt hij dat ze op waren. En vervolgens duurt het bijna een jaar voor hij er een stuurt.

Dit soort omgang met afspraken is vrij normaal als je beneden Brussel komt. Moet je even rekening mee houden als je Noordeuropese afsprakencultuur gewend bent.

bikiniisuit
Gast
Antwoord #11 Januari 25, 2011, 01:30:49
edit2Rapporteer  
Je zeurt, je mag blij zijn dat je dr 1 hebt gekregen

Ik heb mijn NEWIND boardje vandaag ontvangen. Op kiteforum 1 Spaanse jongen tegenkomen (wilde split speedboardje) en op oase.com een Duitser die knetter waren geworden en op de knieen waren voor Ricardo. Maar die hadden t verpest bij hem en dan heeft hij geen zin in je. Lekker puh! Ik heb m mn strandfoto gestuurd en mijn zus spreekt vloeiend Italiaans (die hielp mij). Ik heb m binnen en ze is ECHT WAAR de ROLLS onder de boards. Ze is zooo mooi licht, en dan  de pads en straps zooooo licht, o en mijn platvoetjes hebben ook n perfect heuveltje in t midden, niks standaard HELEMAAL-OP-MAAT (je moet eens weten hoeveel boardbouwers ik gemaild en gebeld heb), en de onderkant van die strap zo lekker zacht, daar kan geen Liquid Force tegen op, zelfs die 2011 niet. De grabhandle is gewoon perfectie, super de super de super licht, en dan aan de onderkant lekker zacht. Ik had Ricardo een tekening gestuurd hoe ik de rocker wilde en hij heeft m echt perfect gemaakt. Ook die vebindingsschroefjes zijn licht. Ik durf niet alles in elkaar te zetten dus ik ren nog naar t Coraaltje toe, wil niks mollen  (zoals bij mn 1e verdronken boardje). Man, man dit is echt n stradivarius, kan wel janken zo mooi. O en hij is groen, mn lievelingskleur. Alles bij elkaar weegt 3 kilo, hij heeft zich gehouden aan de afspraak. Dat verbindingsstuk in t midden ziet r spectaculair uit. Dat verbindingsstuk vloeit dus in 1 lijn door met t andere stuk, maar is echt heel heel dun bijna breekbaar, hoe die fabriceert? En naar de zijkanten toe krult hij licht omhoog. Mijn huidige boardje 1.25 mtr is n 2007 North Young Blood, die is veel zwaarder. Realiseer me nu wel dat als ik m in de golven kwijtraak ik t niet overleef. Krijg n beroerte, miss toch kijken naar n gojoe. Zo blij   YeSS
bikiniisuit
Gast
Antwoord #12 Januari 25, 2011, 01:33:09
edit2Rapporteer  
 YeSS YeSS YeSS YeSS YeSS
Jelle

Antwoord #13 Januari 25, 2011, 02:10:27
edit2Rapporteer  
Leuk dat je zo lyrisch bent!

Over het gezeur: dat was op uitdrukkelijk verzoek van hdv.
Ik had daarvóór al geschreven dat je over die communicatieminpuntjes heenbent als je 'm eenmaal hebt gevaren.

Dus iedereen: bestellen via bikini's zus en een bikinifotootje erbij doen!
Verwerkt hij dat ook nog in de graphics?

Ga er niet van uit dat als iemand adverteert op kiteforum.com,  dat je dan kan communiceren in het Engels.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #14 Januari 25, 2011, 12:41:44
edit2Rapporteer  
wuuuh, wat ben je vroeg op zeg!. Nu zie ik m bij daglicht. Sorry Jelle maar ik denk dat die van mij mooier is dan die van jou (volgens mij heb jij die blauwe). Denk dat hij zelfs onder de 3 kilo zit. Je weegt n tikkeltje zwaarder dan ik, had je niet t gevoel dat je r doorheen ging? Geef je trouwens echt les met headset? de zon schijnt, nwe seizoen komt eraan…
O, heb zo zitten zeuren om die pads en straps en deze zijn helemaal mijn maatje, echt niet te geloven. Iedereen die n boardje van Ricardo wil: > bel kitesurfschool.org. Mn zus vraagt wederdiensten en gebruikt je als slaaf……Ik snap Ricardo wel, iedereen zit te zeiken, de een wil zn rocker zo, en de ander heeft eisen over minder flex en t moet niks wegen, kleur, profiel op t board. Mn volgend project is customized trolley voor 3 kites en dit board. Al je winst gaat verloren in die massieve koffers. Moet in n rugzak kunnen
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #15 Januari 25, 2011, 15:18:52
edit2Rapporteer  
Mooi ook die foto's die er (niet) bij zitten.  ThumpsUp
Jelle

Antwoord #16 Januari 25, 2011, 21:27:02
edit2Rapporteer  
Je weegt n tikkeltje zwaarder dan ik, had je niet t gevoel dat je r doorheen ging?

Geef je trouwens echt les met headset? de zon schijnt, nwe seizoen komt eraan…

Mn zus vraagt wederdiensten en gebruikt je als slaaf……

Al je winst gaat verloren in die massieve koffers. Moet in n rugzak kunnen

Nee, sterk zat.

Nou nee, handsfree portofoon is geen headset. Je moet omstebeurt praten maar het maakt de boardstartlessen wel veel effectiever en het spaart m'n stem.

Smiley laat die zus dan maar zitten

Ik heb op Marktplaats een lichte reuzekoffer voor een tientje gescoord, zo'n slappe ouderwetse met 2 riemen erop. Alle gear erin, kleren, kites 9 en 12m en dan is hij nog niet vol. Naar Venezuela was ik vergeten het slotje dicht te doen maar welke dief is nou geïnteresseerd in zo'n aggenebbishe koffer?

Hoe mooi een board is, mwah... ik heb zelfs een kite met een flinke rand roze en bruin, lelijker bestaat niet. Behalve geel+zwart dan. Dat is de enige kleurenset waar ik me echt aan stoor.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.