NH-KiteKings - Ontdekkingsreis op Fehmarn - maart 2011

Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Januari 24, 2011, 22:10:32
edit2Rapporteer  
Jaja, het is weer zover. De NH-KiteKings gaan weer op reis. Ditmaal gaan we met z'n elven van 24 t/m 27 maart naar het fantastische eiland Fehmarn. We hebben daar een huis gehuurd en gaan ons 4 dagen kostelijk vermaken op het eiland. Veel kiten, kiten, kiten, kiten en nog eens kiten. Daarbij veel lol, lachen, gieren, brullen.

De mannen die meegaan zijn:

Beuntje
TBK
Mocem
Flying High
Manrot
J0han
Vinni
Sisha
Harinkie Hai
Tim@C4
Ride


Afgelopen oktober hebben we er ook 3 dagen gezeten en dat was toen echt helemaal top.
Echt een fantastische locatie om te kiten.
Nu dus wederom een invasie vanuit Nederland. 4 dagen lang is het eiland van ons.
We zullen weer een onvergetelijke indruk achterlaten.

JIIIIIIIIIHHHHHHAAAAAAAAAAAAAA
(Super) Mario

Berichten: 123
Antwoord #1 Januari 24, 2011, 22:28:03
edit2Rapporteer  
Als ik de verhalen mag geloven van de vorige keer dan wordt het inderdaad gieren en breulen.... schater

Wil zelf eind april die kant op. Heb je anders wat meer gegevens van het huisje? Dan weet ik dat ik dat huisje niet moet boeken.  schater schater schater
On the Loose

Berichten: 1427
Logs: 0 | 194 uur
Antwoord #2 Januari 24, 2011, 22:36:02
edit2Rapporteer  
Ken een aantal mannen die meegaan, het zal wel meevallen als het maar waait, anders is het huisje voorlopig niet te boeken.  schater

HAVE FUN NH-KiteKings, maybe next time.... ThumpsUp
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #3 Januari 24, 2011, 22:43:03
edit2Rapporteer  
Is er nog plek wil ook wel mee, droogpakkie maar mee haha.
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #4 Januari 24, 2011, 23:01:26
edit2Rapporteer  
hey john als we weer gaan steengrillen dan neem ik wel nog een extra plaatje mee
gezellig
JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #5 Januari 24, 2011, 23:14:32
edit2Rapporteer  
Steengrill kan altijd mee he. Gezellig met z'n allen om de tafel. Gaat goed komen. YeSS YeSS

Tim gaat ook mee mannen. Volgens mij konden we toch in dat bovenste gedeelte 7 man kwijt. Ach, komt goed. Anders gaat Jeroen maar op de grond. Grin Grin Grin
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #6 Januari 24, 2011, 23:35:11
edit2Rapporteer  
Steengrill kan altijd mee he. Gezellig met z'n allen om de tafel. Gaat goed komen. YeSS YeSS

Tim gaat ook mee mannen. Volgens mij konden we toch in dat bovenste gedeelte 7 man kwijt. Ach, komt goed. Anders gaat Jeroen maar op de grond. Grin Grin Grin

Haha lol anders neem ik mijn luchtbed wel mee en slaap ik onder mijn kite Grin
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7 Januari 24, 2011, 23:42:19
edit2Rapporteer  
eind april gaan we weer met de NKV. (linkje)

ps: ik zit me net te bedenken........  ff kijken wat de wind doet. Waait het lekker, kom ik wel ff langs ( ben toch vrij dan  Tongue  . Moet dan ff 3 dagen naar huis ( werken  ThumpDown om dan vrijdags de 29e te starten met het NKV gebeuren........

TBK

Berichten: 2050
Antwoord #8 Januari 25, 2011, 08:49:14
edit2Rapporteer  
Als ik de verhalen mag geloven van de vorige keer dan wordt het inderdaad gieren en breulen.... schater

Wil zelf eind april die kant op. Heb je anders wat meer gegevens van het huisje? Dan weet ik dat ik dat huisje niet moet boeken.  schater schater schater

Als het er dan nog staat Mario ! schater
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #9 Januari 25, 2011, 18:37:11
edit2Rapporteer  
eind april gaan we weer met de NKV. (linkje)

ps: ik zit me net te bedenken........  ff kijken wat de wind doet. Waait het lekker, kom ik wel ff langs ( ben toch vrij dan  Tongue  . Moet dan ff 3 dagen naar huis ( werken  ThumpDown om dan vrijdags de 29e te starten met het NKV gebeuren........




volgens mijn maak je dan toch een denk foutje!!

want hun gaan in maart, en jij hebt het wrsch over april
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #10 Januari 25, 2011, 18:47:29
edit2Rapporteer  
yup, dacht dat ze het over april hadden  schater
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #11 Januari 25, 2011, 23:32:29
edit2Rapporteer  
Wij bikkels gaan gewoon in maart, maar je mag altijd langskomen Tom.
No problemo YeSS ThumpsUp InLove ListenToMe Cool Joepie
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #12 Januari 26, 2011, 13:03:37
edit2Rapporteer  
denk dat het dan nog wel fris is daarr!!!!

ik heb nog ergens vaag herrineringen in me achterhoofd van een sessie op grunner brink, met 30 knopen met een wind die uit het noorde kwam, en dat het fooooocking koud was Wink
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #13 Januari 26, 2011, 15:16:42
edit2Rapporteer  
Droogpakkie he, heerlijk.  InLove InLove

Liever koud en 30 knopen dan warm en 10 knopen. Joepie Cool YeSS
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 Januari 26, 2011, 16:00:24
edit2Rapporteer  
[[size=20pt]quote]Harinkie Hai (onder voorbehoud, maar dat komt wel goed)[/quote][/size]

Et Geht On !!! ListenToMe Joepie YeSS
 Na veel geregel op mijn werk is het gelukt. Ik ga mee.
Mot hiervoor wel 8 diensten achter elkaar werken, maar wat maakt dat uit. Doen we wel weer op karakter   ThumpsUp Cool Joepie YeSS

Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #15 Januari 26, 2011, 16:09:21
edit2Rapporteer  
Helemaal top Ries. Ik heb het al aangepast in het eerste bericht.
'Onder voorbehoud' is al weg. ThumpsUp

Gezellig man. Gaat echt te gek worden. Hoop wind erbij en gaan met die banaan. Joepie Joepie
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #16 Januari 26, 2011, 16:10:39
edit2Rapporteer  
Helemaal top Ries. Ik heb het al aangepast in het eerste bericht. Staat niet 'onder voorbehoud', maar gewoon enkel en alleen je naam.

Gezellig man. Gaat echt te gek worden. Hoop wind erbij en gaan met die banaan. Joepie Joepie

Is er nog een webcam van de spot  ?? en evt snelkoppelingen naar wind guru en windfinder ??

Welke camping zitten we en heb je nog een snelkopelinkie ??

Alvast voor de voorpret  ThumpsUp Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS

PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #17 Januari 26, 2011, 16:21:39
edit2Rapporteer  
Heey Ries,

Ik ga dan wel niet mee, Mag denk ook niet 1 drent tussen al die NoordHollanders. Maar hier de linkjes

Top spot GOLD
http://www.windfinder.com/forecast/gold

Topper de top Gruner Brink
http://www.windfinder.com/forecast/marienleuchte


Webcam Gruner brinck
http://www.fehmarn.me/


Maar...Fehmarn is een grote speeltuin. Waar de wind ook weg komt. varen kan je altijd wel ergens.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #18 Januari 26, 2011, 17:41:32
edit2Rapporteer  
He bedankt Pino, goeie  zaak  ThumpsUp ThumpsUp

Wat is de beste spot en waarom ???
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #19 Januari 26, 2011, 19:59:38
edit2Rapporteer  
He bedankt Pino, goeie  zaak  ThumpsUp ThumpsUp

Wat is de beste spot en waarom ???

Onderstaande heeft Tom (idefixe) geschreven

: Orth
Geschikt voor kite en wind surfen . Goede spots aan zowel de oost als westkant. Veel plaatsen ondiep water. Hierdoor goed geschikt voor beginners..

2: Gollendorf
Kitesurf locatie. Veel ondiep water en daarom goed geschikt voor beginners.

3: Lemkenhafen
windsurflocatie

4: Gold
Kite en windsurf locatie. Vaak zeer vlak water!

5: Hünengrab
Kite en windsurf locatie . Een klein stukje ondiep waarna het snel echt diep wordt.

6: Strukkamp
Windsurflocatie

7: Fehmarnsund/Miramar
Windsurflocatie  Zeer sterke stroming!

8: Wulfen 
De locatie gelegen aan de camping waar we verblijven . Voor zowel wind als kitesurfers. Een groot binnenmeer ( overal stahoogte) en kiten op de Oostzee ( diep water)  Kitesurfen op het binnenmeer alleen in de avond en / of na overleg met de kiteschool op de camping

9: Meschendorf
Zowel wind als kitesurf locatie  . Alleen goed bij wind tussen Zuidoost en Zuidwest.  Staat meestakl een kleine branding / diep water . Een leuke spot om je eerste meters in de branding te maken.

10: Gahlendorf
Een echte golfsurfsport. Met een beetje wind uit oost heb je hier al snel behoorlijke golven .

11: Presen
Ook voor zowel wind als kitesurfen. Met Noord staat hier over het algemeen een behoorlijke branding!  Kort strandje / diep / veel “rotsen” op de kant. Staat bekend als een tricky spot!

12: Grüner Brink. 
Voornamelijk kitesurflocatie . Een echte toplocatie met voor iedereen wel goede omstandigheden! Ondiep water / diep water / vlak water / golven. Vooral met een paar dagen oostenwind heerlijk lange golven. Een super speeltuin!  Links en rechts van deze locatie liggen natuurgebieden! ( bonnetjes zijn echt duur) Het kan hier in het weekend behoorlijk druk zijn maar er is eigenlijk altijd plaats zat! Kijk goed op de infoborden wat wel en niet mag.

13: Teichhof
Zowel wind als kitesurfers . De perfecte windrichting is noordwest . Diep water. Hoge lange golven. Een spot voor de gevorderde  . ( bij de spot een klein restaurantje waar je alleen al door de vrouwelijke bediening nog lang aan deze locatie zult terug denken   )

14: Altenteil     
Wat mij betreft de mooiste locatie van het eiland . Goed te bevaren van noordwest tot aan oost. Vooral na een paar dagen noordwest heb je hier echt super golven ( voorin zo’n 1 m tot achterin een dikke 3 meter / zonder echt knallende brekers) Diep water en een zeer smal strand. Staat plaatselijk bekend als spot voor de gevorderde kitesurfer.

15: Westermakelsdorf
Windsurfers en golfsurfers  . Hoge branding. Echt veel stenen op een smal strandje . Veel stroming. Naar informatie niet echt een plek voor het kitesurfen

16: Bojendorf
Zowel kite als windsurf locatie . Een mooie branding en lekkere golven . Begin je net tussen de golven of staat er een snoeiharde wind ( tussen zuid en noord ) dan is dit the place to be  ( van horen zeggen /  ben er zelf echter nog nooit geweest ? )

17: Püttsee
Ook weer voor zowel wind als kitesurfers.  Diep water en met een beetje wind al snel een lekkere branding . Kitesurfen alleen toegstaan aan de zuidkant ( vanaf de parkeerplaats) . Je mag niet met kites op de dijk komen.

Al met al: niet slecht voor een eilandje van  zo'n 13km (noord/zuid) bij  nog geen 20 km (oost/west)   . Ik heb na mijn eerste bezoek nooit begrepen waarom er ook maar 1 Duitser uit noord Duitsland naar NL komt     
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #20 Januari 26, 2011, 20:12:48
edit2Rapporteer  
We zitten op de camping Wulfenerhals Richard. Website is www ervoor en .de erachter.
We zitten niet echt op de camping zelf, maar iets erbuiten aan de golfbaan. Daar heb je allemaal appartementen in verscheidene huizen. Ik heb hetzelfde appartement als de vorige keer gehuurd. Dat zat op de bovenste 2 etages van een vrijstaand huis. Aangezien er nu wat meer mensen mee gaan, heb ik ook de begane grond van dit huis gehuurd. Kortom, we hebben het hele huis voor ons zelf, 2 carports erbij waar volgens mij 4 auto's onder kunnen en een tuin voor als het heel mooi weer wordt. Lekker bijbruinen. Grin Grin Grin

En bedankt Taco voor de info. ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Moeten wij trouwens ons T-shirt niet inleveren bij ome Hans, zodat er weer iets op de rug bij gedrukt kan worden Huh Huh Huh
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #21 Februari 22, 2011, 22:20:51
edit2Rapporteer  
nog niet veel gekite dit jaar  Sad, maar wel al een nieuwe kite speciaal voor fehmarn besteld!  Joepie Joepie Joepie
van betrouwbare bron ListenToMe begrepen dat het daar kan stormen

2011 Ocean Rodeo Rise 7M, ik ga hem zaterdag ophalen, dus van mij mag het gaan waaien in Fehmarn  YeSS YeSS

ps eerder waaien mag natuurlijk ook
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #22 Februari 22, 2011, 22:37:47
edit2Rapporteer  
nog niet veel gekite dit jaar  Sad, maar wel al een nieuwe kite speciaal voor fehmarn besteld!  Joepie Joepie Joepie
van betrouwbare bron ListenToMe begrepen dat het daar kan stormen

2011 Ocean Rodeo Rise 7M, ik ga hem zaterdag ophalen, dus van mij mag het gaan waaien in Fehmarn  YeSS YeSS

ps eerder waaien mag natuurlijk ook

Mooie kite Manfred, hopelijk blaast het hard genoeg om hem ff uit de tas te halen.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #23 Februari 24, 2011, 21:16:40
edit2Rapporteer  
Over 4 weken zijn we er !!!!!!!  Cool Joepie YeSS Cool Joepie ThumpsUp
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #24 Februari 24, 2011, 21:23:04
edit2Rapporteer  
zegt de azijnzeiker
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.