Superbacterie gevonden

Idefixe

Berichten: 8241
April 07, 2011, 16:33:31
edit2Rapporteer  
Wimt zit in het buitenland. Geen wind dus we knallen maar wat in de lounge  Grin

Laatste nieuwtje:

Superbacterie in water van New Delhi
NEW DELHI -  Een superbacterie die resistent is tegen bijna alle antibiotica, is gevonden in het water van de Indiase hoofdstad New Delhi. Dat meldden wetenschappers in een onderzoek dat donderdag is gepubliceerd in het Britse medische tijdschrift The Lancet.

De onderzoekers onderzochten het water tussen september en oktober en vonden de bacterie New Delhi metallo-beta-lactamase 1 (NDM-1) in bijna een derde van de watermonsters uit beekjes en vijvers. Ook in twee van de vijftig drinkwatermonsters zat de bacterie. Deskundigen waarschuwen voor verspreiding in de rest van de wereld en pleiten dan ook voor een snel en intensief onderzoek.

Op het moment van het onderzoek deed de Indiase regering het af als bangmakerij. Maar de Wereldgezondheidsorganisatie vroeg later om extra toezicht op de situatie nadat er meerdere besmettingen waren verspreid over de wereld.
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #1 April 07, 2011, 17:15:54
edit2Rapporteer  
Vind je het gek.....dat land is teeeeeeeee smerig voor woorden. Daarbij kunnen de temperaturen echt flink oplopen, dus super broedplaats voor bacterien. Helaaaas kom ik er een paar keer per jaar.
Sietze Vliegen

Berichten: 9
Antwoord #2 April 07, 2011, 18:01:31
edit2Rapporteer  
Ik knijp mijzelf elke keer weer in de handen als ik terug kom uit India en ik heb niet een paar dagen op het toilet doorgebracht.  Wink
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 April 07, 2011, 22:58:50
edit2Rapporteer  
moet je hier eens komen varen weer Tom, zitten heel veel superbacterien
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.