nogmaals: geen beginners op het oostvoornse meer!!!!

Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Mei 02, 2011, 10:01:44
edit2Rapporteer  
Lieve beginners,
ik snap jullie gedrevenheid om de sport zo snelmogelijk onder de knie te krijgen. En snap ook de frustratie als de wind dagen/ weken, niet hardgenoeg is en dan is ie er eindeijk...komt hij uit de verkeerde richting...
Maar goed nog een keer vertellen waar om beginners weg moeten blijven: oostvoornsmeer heeft strekdammen,  tussen het droge land en de strekdammen is het water ondiep... Leuk daar kan je goed in oefenen. FOUT!!! Ruimte is echter te beperkt om jou daar in te laten oefenen, wegen in en uitgaande wind/ kite verkeer. Nog een reden: strek dammen zijn hard, geen vriend van je kite en helemaal niet van jou!!! Dus beginner + strekdam = Aaaaaauuuuwwwww!!!! Gevorderde/ expert: mooie foto locatie, zeker als je over de dammetjes heen vliegt...als het gelukt is anders ook veel aaaauuuuwwww!!!!
Voorwaarden om op oostvoornse meer te kiten, dus wat moet je minimaal kunnen: kite launch en landing, vlekkeloos. Hoogte houden en nog hoger kunnen varen (dus als het warem tegen de windrichting in weten te gaan). Noodstop Vlekkeloos! Kite kunnen bedwingen en controleren in zeer vlagerige omstandigheden. Zeer goed bodydraggen, buiten de strekdammen is het water tot wel 30 meter+ diep, en het water is daar veel kouder dan op de noordzee. Windsurfers plagen mag, het is echter niet toegestaan om tijdens het plagen door zijn zeil heen te springen, er over mag. Let op voor DUIKERS!!!!!( mensen die niet waarschuwen dat ze omhoog komen. En als ze dan omhoog komen en in aanraking met je board komen... Chop chop... Moet er niet aan denken!!!

voorlopig hoop ik jullie voldoende te hebben ge informeerd. Doe wijs en blijf daar uit de buurt... Kijken mag altijd!!!!! Veel plezier

Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Mei 02, 2011, 10:12:21
edit2Rapporteer  
Wat doe jij daar dan?
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Mei 02, 2011, 10:17:30
edit2Rapporteer  
Heb me ook weer lopen verbazen afgelopen zondag Sad
Dat geldt ook voor de windsmurfers, maar kiters hebben nu eenmaal een veel grotere impact als er wat mis gaat.

Ik zal zelfs een jong mannnetje wat wel aardig kon kiten in z'n zwembroek het 40m diepe meer opgaan.
Eagle-Jan

Antwoord #3 Mei 02, 2011, 10:18:17
edit2Rapporteer  
Ik? Vissen, duiken, bieren, mijn spaarpot legen bij ef en heel soms over windsurfers vliegen... Oh ja en soms jou exleeringen beschermen Tongue Wink

@ michiel... Ja joh ik ken het fenomeen. Gister was er een midden op de plas zijn kite kwijt, die lag aan de overkant in de bosjes
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #4 Mei 02, 2011, 10:24:01
edit2Rapporteer  
Eagle Jan for president
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Mei 02, 2011, 10:28:09
edit2Rapporteer  
Zag zelfs mensen kites starten aan de kant van het autostrand van het meer. Daar mag je helemaal niet kiten!

Ik ben vaak op dat meer geweest, en met Oost is het altijd vlagerig. Maar vandaag leek het wel uitzonderlijk vlagerig. In de ochtend met m'n 7m meerdere malen compleet stilgevallen (de windsmurfers ook), en enkele seconden later vol gepowered met recordsnelheden verder geknald Tongue
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #6 Mei 02, 2011, 15:15:41
edit2Rapporteer  
Trouwens, wie was er vorige jaar zijn board kwijt ook alweer kwijt op Oostvoornse meer......wie was dat ook alweer?

ehm........ehm.....ik kan er niet op komen.....

nou ja, het was vast een beginner.......

Kiss Kiss Wink
Eagle-Jan

Antwoord #7 Mei 02, 2011, 15:31:09
edit2Rapporteer  
Ja idd ik dus heb ook het recht om als ervaringsdeskundige te spreken Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.