Waarom kan het niet zonder ongelukken?

lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #25 Mei 29, 2011, 02:15:36
edit2Rapporteer  
vond het niet nodig een nieuw topic te starten, vandaar even door in het oude.
Ik was vandaag wezen kiten op mirns. ik stond vanaf het begin al dik gepowered met 7m kite. wind nam alleen maar toe. echt harde vlagen er tussen. er waren 3 kitescholen op de spot:
* 1 kwam er van af toen het harder ging waaien (maar zoals gezegd stond ik daarvoor al met mijn 7 goed gepowered)
* 1 is volgens mij nooit het water op gegaan
* en 1 school bleef op het water staan toen heel veel mensen eraf gingen omdat het hen te heftig werd, ik ging om die reden ook zelf van het water af.  op een gegeven moment (tegen 16.30) waren er nog zon 20 'gewone' kiters op het water en zon 12 lessers. Toen heb ik me toch wel echt verbaasd. en die mensen stonden zo van een afstand te zien niet met een 5m.

toevoeging: op stavoren zijn vandaag (tussen 14.00 en 17.00) stoten tot 34 knopen gemeten. op mirns stond iemand met een windmeter en die gaf 32 knopen aan.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #26 Mei 29, 2011, 08:19:10
edit2Rapporteer  
wel een beetje makkelijk om harry af te branden en dat vuurtje hier op te laaien, als admin zijnde...

wel een beetje makkelijk om een admin af te branden en hier op te laaien, als kiter zijnde...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #27 Mei 29, 2011, 10:59:03
edit2Rapporteer  
wel een beetje makkelijk om harry af te branden en dat vuurtje hier op te laaien, als admin zijnde...

wel een beetje makkelijk om een admin af te branden en hier op te laaien, als kiter zijnde...


Mij inziens een volledig terechte opmerking van Evan!
En hij weet zoals zovelen hier precies zoals het er aan toegaat bij de school van HV.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #28 Mei 29, 2011, 11:07:00
edit2Rapporteer  
wel een beetje makkelijk om harry af te branden en dat vuurtje hier op te laaien, als admin zijnde...

wel een beetje makkelijk om een admin af te branden en hier op te laaien, als kiter zijnde...
Wel een beetje makkelijk om...je snapt wel wat ik bedoel.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #29 Mei 29, 2011, 11:14:52
edit2Rapporteer  
Intentie was juist om een algemene vraag te stellen los van dat kiteschool-gezeik. Het lag alleen blijkbaar te vers in het geheugen om het daar niet over te gaan hebben, jammer.

Het lijkt gewoon steeds meer en vaker (bijna) fout te gaan. Drukte hoeft daar echt geen oorzaak van te zijn zolang iedereen maar zijn gezonde boeren verstand blijft gebuiken. Elk normaal denkend mens kan toch wel verzinnen wat voor kracht er in een vlieger zit als je zelf al onder hoek van 45gr tegen de wind in moet leunen of is dat nou onmogelijk te bergijpen?
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #30 Mei 29, 2011, 11:19:30
edit2Rapporteer  
en dan nog bepaale kitescholen die les geven met discutabele richtingen, met Zuid op de dam lesgeven... gaat ook nergens over... next stop als je les hebt gehad en je denkt tte snappen isde Ooster, daarna, Vernigd Koninkrijk..

duitsers en belgen gaan daar dan ook varen met zuid, al kunnen het uiteaard ook gewoon Nederlanders zijn..
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #31 Mei 29, 2011, 19:09:51
edit2Rapporteer  
Tja, Rene Egli op Fuerte/Sotavento geeft ook gewoon les met aflandige wind. Maar daar is de rescueservice perfect geregeld. En radioverbinding met elke cursist. Allemaal helm op en zwemvest aan...

Overigens, ik heb een jaar of 8 geleden een les van de club van harry gehad. Kwamen de windsufferds met 3 meter zeiltjes langs varen. Dus dik 7-8 Bft toen. Ofwel, geen nieuws onder de zon. Blijkbaar mag dat gewoon of wordt er onvoldoende gehandhaafd...
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #32 Mei 30, 2011, 14:01:53
edit2Rapporteer  
Elk normaal denkend mens kan toch wel verzinnen wat voor kracht er in een vlieger zit als je zelf al onder hoek van 45gr tegen de wind in moet leunen of is dat nou onmogelijk te bergijpen?

Ben ik niet helemaal zeker...
Ik leer m'n zoontje van 8 vliegeren met kleine matras van 1.8m en bar, voordat ie op het water mag. Dit doen we regelmatig sinds meer dan een jaar. Hij kan het al behoorlijk en weet er goed mee om te gaan. Een tijd geleden toen er iets meer wind stond (20+ kn) lekker naar het strand, hij vliegeren, ik hem z'n gang laten gaan en hij vol door de powerzone en schrok behoorlijk dat ie van z'n voeten gehaald werd. Toen ik'm vroeg, was zijn antwoord: nou pap ik had niet verwacht dat ie zo hard zou trekken...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.