Goeie spullen?

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #25 Juni 29, 2011, 19:12:02
edit2Rapporteer  
Er zit gelukkig de 5th lijn set-up op waarmee deze kite een flink high-end (en matig low-end) heeft. Oftewel de depower is voor een rasechte C redelijk....mits de bar goed in elkaar zit.

En mits goed begeleid kan dit best.

Maar daar zit ook het verschil: de meeste beginners kennen niemand die kan kiten, kunnen dus nergens terecht voor "live" advies, en zeker geen bijstand op het water.
Dit heeft hij volgens mij allemaal wel.

Overigens zijn er genoeg setjes die niet puur voor de instapper ontwikkeld zijn, maar wel geschikt zijn voor beginners. De fuel met lunacy horen zeker niet tot die categorie.
Rosaa_xD

Geen avatar

Antwoord #26 Juni 29, 2011, 19:18:04
edit2Rapporteer  
Maar daar zit ook het verschil: de meeste beginners kennen niemand die kan kiten, kunnen dus nergens terecht voor "live" advies, en zeker geen bijstand op het water.

Ik ken een paar goeie vrienden die zelf ook aan kitesurfen doen en ik ken mijn IKO leraar persoonlijk. Dus ik kan altijd terecht voor 'live' advies. Samen met mijn leraar heb ik namelijk ook al m'n spulletjes bij mekaar gekocht, want ik heb hem altijd om advies gevraagd als ik iets niet zeker wist..
Michiel.
Moderator

Antwoord #27 Juni 29, 2011, 19:21:21
edit2Rapporteer  
Kijk, dat bedoel ik

Daarmee heb je het relatief makkelijk en kan het best met deze set.

Een beginner zonder begeleiden zou ik het zeker niet aanraden
Rosaa_xD

Geen avatar

Antwoord #28 Juni 29, 2011, 19:24:54
edit2Rapporteer  
Haha, dat lijkt me ook niet handig. Mijn leraar die zei dat ik die Fuel waarschijnlijk snel onder controle kan krijgen Smiley nu maar hopen dat hij ook gelijk heeft, want dan kan ik misschien al begin augustus al zelfstandig 't water op Grin
Dopperd

Geen avatar

Antwoord #29 Juni 29, 2011, 19:34:47
edit2Rapporteer  
Gewoon knallen met die hap...over 2 jaar is 2010 materiaal weer té oud om mee het water op te gaan....
Michiel.
Moderator

Antwoord #30 Juni 29, 2011, 19:41:34
edit2Rapporteer  
Gewoon knallen met die hap...over 2 jaar is 2010 materiaal weer té oud om mee het water op te gaan....

Het bouwjaar is niet het punt, wel opletten he? Wink
Het gaat hier puur om het type kite, en in dit geval zelfs specifiek het gereedschap van opperbeul Ruben Len10!

Een 2008 Waroo of Bandit uno bijvoorbeeld zou ik zo aanraden aan een beginner, deze kite absoluut niet.

De 2012 Fuel zou ik over twee jaar ook nog steeds niet aanraden....
Rosaa_xD

Geen avatar

Antwoord #31 Juni 29, 2011, 19:45:36
edit2Rapporteer  
Het bouwjaar is niet het punt, wel opletten he? Wink
Het gaat hier puur om het type kite, en in dit geval zelfs specifiek het gereedschap van opperbeul Ruben Len10!

De 2012 Fuel zou ik over twee jaar ook nog steeds niet aanraden....

Opperbeul Ruben Len10 is anders wel mijn grote voorbeeld Wink Daarbij ben ik over 2 jaar waarschijnlijk ervaren genoeg om ook 'n Fuel 2012 in bedwang te houden:D tenminste,, dat hoop ik 
Dutchy112

Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #32 Juni 29, 2011, 20:02:08
edit2Rapporteer  
@ Rosaa_xD, die feul is nogal veel.. ik was door niet wetenheid ook begonnen met een C-Kite " Cabrinha Element 10 m2"...
Na ongeveer 2 maanden er mee lopen klote, kon ik er wel meevaren alleen leuk was het niet.. totdat ik een Waroo 2008 9m2 had geprobeerd, deze zijn veel rustiger en leuker om mee te beginnen...
Lauw
Administrator

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #33 Juni 29, 2011, 20:46:17
edit2Rapporteer  
Je kan beter met een Fuel uit 2008 beginnen dan met een 2009/2010/2011, deze zijn veel krachtiger en hebben eigenlijk nauwelijks depower, je zal het puur met je board uit moeten remmen.

De kite zal minder het probleem zijn, buiten het feit dat 2008 een niet al te best jaar was. Het board daarentegen kan wel een probleem zijn. Door de enorme tips moet je aardig wat beenspieren hebben om de kracht weg te drukken, daarnaast gaat het in choppy condities op den duur pijn aan de knietjes doen. Op vlak water is er geen lekkerder board (IMO), maar gezien je die condities haast niet hebt zal je vaak in minder optimale omstandigheden voor het board moeten varen:)
Rosaa_xD

Geen avatar

Antwoord #34 Juni 29, 2011, 20:58:23
edit2Rapporteer  
De kite zal minder het probleem zijn, buiten het feit dat 2008 een niet al te best jaar was. Het board daarentegen kan wel een probleem zijn. Door de enorme tips moet je aardig wat beenspieren hebben om de kracht weg te drukken, daarnaast gaat het in choppy condities op den duur pijn aan de knietjes doen. Op vlak water is er geen lekkerder board (IMO), maar gezien je die condities haast niet hebt zal je vaak in minder optimale omstandigheden voor het board moeten varen:)
Ik denk dat 't me wel zal lukken met de beenspieren, gezien ik keeper ben bij de waterpolo en daar draait 't alleen maar om beenspieren;)niet dat dat direct meegeeft dat 't me ook daadwerkelijk gaat lukken hoor..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.