Ocean Rodeo 2012

(HJ) MINI-ME

Antwoord #25 Juli 04, 2011, 23:03:53
edit2Rapporteer  
Het is inderdaad prima uitgelegd. Dus ik snap hem nu.

Ik dacht idd dus dat je per kite een andere bar moest hebben.
Op dat moment kwam er ff een oude trauma van mij naar boven.
Een trauma uit mijn windsurf period ;-)
Ik had namelijk elke keer een andere auto maar elk merk had weer hun eigen dakdraagsysteem dus op een gegeven moment had ik 4 van die dingen in de schuur liggen. Ik zal jullie nu niet meer lastig vallen met mijn oude trauma's.

testen die handel   
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #26 Juli 04, 2011, 23:25:40
edit2Rapporteer  
Persoonlijk zou ik voor de trimstrap gaan. Nog nooit een bar gevaren met een goed werkend depower systeem op de CL.

Maar eens met Rudo: de consument heeft nu wat te kiezen qua bar concept. kudo's voor OR
Wouter

Antwoord #27 Juli 08, 2011, 07:07:44
edit2Rapporteer  
John Zimmerman over de 2012 lijn:

Guys - I am sorry for the late reply on this one, three pages in and I've yet to say my piece. Been in the south of the UK with our new EU Sales Manager Dom Moore getting him all prepped up on the gear. look out for 2012 and beyond with Dom helping us out in Europe we're looking good!

OK, onto the 2012 gear. Obviously this document that eere found online wasn't supposed to be out yet, the plan was to show it to the dealers this month to get them excited and then do a formal launch August 1st with demo kites shipping to all dealers middle of August and a full roll out September 15th. Anyway, cover's blown a few weeks early so here is the full line.

FST - Forward Swept Wingtip Technology - This is the big change this year and has been added to the Flite, the Rise and the Razor. The wing tips sweep forward to accomplish 3 things:

- Better leverage for snappier turns - By lengthening the wing tips we add leverage and gain in turning speeds
- Better depower and upwind ability and bar pressure - By extending the wing tips forward we can attach the bridles roughly 4" forward of where we were able to on the 2011 kites and gain in greater depower and upwind ability, this also leads to a modest increase in bar pressure. These kites are not heavy on the pressure but they are heavier than last - just enough to provide a very solid feel and feedback on kite behaviour.
- Easier relaunch - Unlike other kites which have experimented with kinks in the LE the FST wingtips are the only part which differ from our kites in the past. This small kink in the wing tip pops the wing tip up off the water and helps let the kite roll off the LE and onto a wing to await re-launch. Like all modern SLE kites the kites rely on front line tension to relaunch, we recommend sheeting the bar out while flying the kite off the water in order to achieve a quick relaunch

Bar Options - As with last year we will be offering 3 SLE bar options for 2012, all of which will work with any of our SLE kites, 2012 and previous All 3 bars have been designed to be as clean a design as possible, with easily interchanged parts and reliable safety systems even when well jammed up with sand and etc. We offer:

- Fusion Bar - A Fusion of our Freestyle bar and our Freeride bar the Fusion offers below the bar trim, a sliding stopper ball and a mini-5th line with suicide option for leashing off of.
- Freeride Bar - Our most popular bar to date. Below the bar trim, near limitless depower with a sliding stopper ball and leash attachment opposite the trim line's cam cleated end.
- Freestyle Bar - Dedicated Freestyle bar with above the bar trim, limited total depower, mini 5th Line leash attachment point with suicide attachment option

2 New Kite Lines - For 2012 we will be offering 4 styles of kite, the Cyper being the only kite not offering FST and Venturi Technologies (more on that below):

- 2012 Rise - Our longest running model of kite is back again for 2012. An all round great kite for a variety of uses, massive wind range and loft.
- 2012 Razor - A run away success for us in 2011 the 2012 Razor is set to be the most popular kite sold in our line up this coming season. Massive boost with incredible low end grunt. The Razor sits deep in the window for wave riding and powered up freestyle moves. Snappy and responsive!
- 2012 Flite - Building on the success of the Rise LW from last season we developed the Flite to be a stand alone Light Wind kite for 2012. Designed to be snappy and responsive given its size the kite has also been pared back to keep weight down, a true light wind design.
- 2012 Cypher - Park / Wakestyle riders, this is your kite! Intentionally kept a simple as possible the 2012 Cypher has been designed from the ground up with unhooked riding and handle passes in mind. Designed to sit deep and fly well off the back lines the kite had no need for the more finicky needs of the Venturi system or FST, this kite will park well and pull strong for unhooked park and wakestyle riding.

Dealers will have samples of all 4 styles of kite available for demo as of August 15th with full product availability September 15th-30th depending on production time lines. Please contact your dealer today to arrange a demo or drop us a line to organize a demo in your area if you lack a local dealer!

John Z - OR
barry

Antwoord #28 Augustus 27, 2011, 10:47:33
edit2Rapporteer  
hier een preview van alle kleuren die er gaan komen.

http://oceanrodeo.com/forums/viewthread/3075/
TBK

Antwoord #29 Augustus 27, 2011, 10:50:34
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit Barry !
Ik ga maar weer voor de blauwe ! Grin (Razor of Rise ? Undecided)
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #30 Augustus 27, 2011, 11:08:16
edit2Rapporteer  
van OR forum:
Crew - With the kites about to ship next week I thought you'd all be keen to see the full run down of the 2012 kite colour options!

2012 Flite

2012 Rise

2012 Razor

2012 Cypher

El Rudo

Antwoord #31 Augustus 27, 2011, 11:13:02
edit2Rapporteer  
@ Geronimo:
feddomw
Gast
Antwoord #32 Augustus 27, 2011, 11:35:12
edit2Rapporteer  
Toch maar eens testen als de Catalysts verkocht worden. Maar de keuze wordt steeds moeilijker.....

Verschil tussen de Flite en Rise? Iemand? Het enige dat mij opvalt is minder struts.
Michiel.
Moderator

Antwoord #33 Augustus 27, 2011, 12:08:23
edit2Rapporteer  
Flyte lijkt flat-out erg op de Razor. Wat zijn de eigenschappen?

Ziet er dit jaar verdomd goed uit , ondanks die - functionele - puisten op de LE hoeken Wink
El Rudo

Antwoord #34 Augustus 27, 2011, 12:16:05
edit2Rapporteer  
Flyte is dit jaar (2011) de Rise LW, maar superlicht gebouwd dus 2 struts minder. En alleen verkrijgbaar in jouw favoriete maten 15m en 17.5m.
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #35 Augustus 27, 2011, 13:51:00
edit2Rapporteer  
Ziet er allemaal weer mooi uit mannen.  ThumpsUp

Wat ik me afvraag is het volgende, op de stopper zit zon oranje/rood gevalletje waarmee je de weerstand van de stopper kan instellen.
Bij mij breken die nopjes af en vervolgens verlies ik die dingen. Shocked
Heb er inmiddels al een stuk of drie versleten. Roll Eyes
Ben nu met de laatste die ik heb bezig.

Dus Rudo werk aan de winkel  Grin
Michiel.
Moderator

Antwoord #36 Augustus 27, 2011, 14:30:42
edit2Rapporteer  
Flyte is dit jaar (2011) de Rise LW, maar superlicht gebouwd dus 2 struts minder. En alleen verkrijgbaar in jouw favoriete maten 15m en 17.5m.

Grappig dat alle merken richting C-hybride gaan wat betreft low-end tubekites. De snelst varende lichtwind kite die je moet oppompen op dit moment is de North Dyno, en dat is gewoon een C-shape Wink
manrot

Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #37 Augustus 27, 2011, 15:40:46
edit2Rapporteer  
Grappig dat alle merken richting C-hybride gaan wat betreft low-end tubekites. De snelst varende lichtwind kite die je moet oppompen op dit moment is de North Dyno, en dat is gewoon een C-shape Wink

Dat ben ik niet helemaal met je eens.

Ik heb in spanje een airush gvr varial 17m met 35 m lijnen zien varen, man van ruim 95kg op een airush Monaro V3.
Te gelijk voer er iemand van 70Kg met een North Dyno 16m op een airush sector
(beiden konden goed varen)

Een enorm snelheids verschil waarbij de airush het dik won. Grin
Ongelovelijk wat een power er in die kite zit. ThumpsUp

Ik stond aan de waterlijn met een windmeter en de wind was variabel tussen 6 en af en toe 10 knopen.  Undecided

Hoog in de lucht zal het iets meer geweest zijn, maar later nog met de airush kiter gesproken en die vertelde dat hij idd 10 knopen nodig had om te kunnen varen.
en niet een beetje heen en weer glijden, maar echt met een behoorlijke snelheid.

dit zijn natuurlijk race monsters, maar het was indrukwekkend om te zien hoe hard hij ging met zo weinig wind. Joepie

een maatje van hem voer met de varial 15m versie (was ook iets lichter) en ging ook vol in plané

ben wel benieuwd hoe de Flyte 17,5m vaart
Michiel.
Moderator

Antwoord #38 Augustus 27, 2011, 16:32:24
edit2Rapporteer  

Ik heb in spanje een airush gvr varial 17m met 35 m lijnen zien varen, man van ruim 95kg op een airush Monaro V3.
Te gelijk voer er iemand van 70Kg met een North Dyno 16m op een airush sector

De test was gedaan met standaard lijnen, geen verlengingen erop. De Varial die jij gezien hebt heeft vermoed ik hele lange extensies van 10-11m? Dat maakt al een knoop of 1-2 verschil in low-end.

Daarbij is de Monaro een echt raceboard, en de Sector meer een soort freeride spele-ding directional.
Verder is de North Dyno ook de meest moeilijk te varen low-end kite. Kwam ook uit die test Wink
Wie weet kon diegene het toch wel niet zo heel goed.

Bij het courseracen varen ze al een tijdje vanaf 6kn, dat is niks nieuws.

Heb zelf ook eens mogen varen in 12kn met zo'n race directional van Airush. Waanzinnig moeilijk, maar je snelheid is in vergelijk met een twintip echt hoger.
manrot

Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #39 Augustus 27, 2011, 16:46:40
edit2Rapporteer  
De test was gedaan met standaard lijnen, geen verlengingen erop. De Varial die jij gezien hebt heeft vermoed ik hele lange extensies van 10-11m? Dat maakt al een knoop of 1-2 verschil in low-end.
klopt

Verder is de North Dyno ook de meest moeilijk te varen low-end kite. Kwam ook uit die test Wink
Wie weet kon diegene het toch wel niet zo heel goed.
over vaar kwaliteiten is altijd te discussieren  Tongue, zeker bij low end, maar de man met de Dyno was een local kite leraar  Grin, en de man met de airush was een local kiter Grin Grin

maar zeker met het gewichtsverschil tussen die 2 vond ik (en ook anderen) het erg indrukwekkend  ThumpsUp

ik wil ook zeker de Dyno niet afvallen maar in het directe 'duel' had ie geen schijn van kans
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #40 Augustus 27, 2011, 19:30:16
edit2Rapporteer  

Die Dyno is echt wel een platte kite en helemaal niet met een C-shape achtige kite te vergelijken.

Overigens ziet dit OR spul er echt goed uit, toch maar een keer testen als het uikomt.
barry

Antwoord #41 Augustus 31, 2011, 17:27:35
edit2Rapporteer  
alle test dagen komen op de stormchaser facebook page te staan

http://www.facebook.com/pages/Stormchaser-Kiteboarding/202065746474134

de eerste zijn onderweg
Michiel.
Moderator

Antwoord #42 Augustus 31, 2011, 18:06:57
edit2Rapporteer  
Die Dyno is echt wel een platte kite en helemaal niet met een C-shape achtige kite te vergelijken.

Plat?

Open/Hybride C, geen Bow of vlakke kite zoals de begin Rebels en laatste Rhino.
Hij kwam als een van de beste uit de test, maar wie weet heeft North dik veel advertenties ingekocht  Roll Eyes

On-topic:

Kom maar op met die OR (en Caution) testdagen
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #43 Augustus 31, 2011, 18:28:14
edit2Rapporteer  

Plat?

Open/Hybride C, geen Bow of vlakke kite zoals de begin Rebels en laatste Rhino.
Hij kwam als een van de beste uit de test, maar wie weet heeft North dik veel advertenties ingekocht  Roll Eyes

On-topic:

Kom maar op met die OR (en Caution) testdagen

Ik ga niet in discussie maar ik heb zelf naast de 16m en 18m gestaan. Hij staat
echt wel plat in de lucht. Wink Niet zo plan als de Rhino 2008 bijvoorbeeld maar hij is
zeker niet met een c-shape te vergelijken.

Maar back ontopic, ik wil nog zeker een keer aan die nieuwe OR kites hangen. Wink
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #44 September 01, 2011, 10:39:15
edit2Rapporteer  
Pff, conclusies trekken vanaf een computerplaatje......

Kijk dit filmpje eens en beoordeel zelf hoeveel C de Dyno is:

http://www.youtube.com/watch?v=TGsAQOqT5hY&feature=related

Nu weer back on-topic aub.
El Rudo

Antwoord #45 September 01, 2011, 10:51:54
edit2Rapporteer  
De Rise is ongeveer precies een halve cirkel, de Razor iets dieper maar niet veel. Ik denk dat de Flite ook in de buurt ligt van een halve cirkel. Bij North is "C" eerder "U", zie de Vegas.
Michiel.
Moderator

Antwoord #46 September 01, 2011, 12:10:18
edit2Rapporteer  
Kijk dit filmpje eens en beoordeel zelf hoeveel C de Dyno is:

Hij lijkt idd. vanuit de meeste hoeken ronder dan hij is. Op het PKRA racefilmpje zie je ook dat hij veel vlakker is van voren.

Wat gaan de heren toch weer off-topic, beetje het OR topic spammen Tongue Roll Eyes Lips Sealed
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #47 September 01, 2011, 15:18:08
edit2Rapporteer  
wow. mijn verlanglijstje: Roll Eyes Cool

Razor met freestyle bar, maat 7, 9 en 12
thuis maar eens extra airmiles gaan sparen,......beetje extra strijken, wasje doen, bloemetje kopen zo nu en dan.. Kiss

Mooi spul jongens.

Michiel.
Moderator

Antwoord #48 September 01, 2011, 15:55:41
edit2Rapporteer  
wow. mijn verlanglijstje: Roll Eyes Cool

Razor met freestyle bar, maat 7, 9 en 12

Zag twee weken geleden in die week van de superwind de heren windjagers onder een 8je meen ik hangen: dik loopen, bizarre hangtime.

Ron: ik zeg DOEN! Wink
El Rudo

Antwoord #49 September 04, 2011, 11:53:52
edit2Rapporteer  
De flite is dus de 2012 opvolger van de Rise LW, met een extra maat erbij, dus 15 en 17,5m.  Om een beetje een gevoel te geven van de kite in vlucht hier een filmpje van Graig:

http://www.youtube.com/watch?v=TI0c66aq6Fg&hd=1

Ik heb de 2008 Rise 14m gehad, de 15m Rise LW 15 lijkt toch weer een stuk soepeler te draaien en blijft zo te zien beter bestuurbaar tijdens een sprong.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.