Spot Oostvoorne: Hou je aan de regels A.U.B., of we zijn de spot straks kwijt..

rudyS

Geen avatar

Berichten: 5
Juli 06, 2011, 19:39:35
edit2Rapporteer  
Hey chicks en dudes,

Voor uw en mijn plezier en toekomst... lees a.u.b. de tekst en doe er ook wat mee.

Iedereen die op 'het autostrand' in Oostvoorne kitesurft is waarschijnlijk op de hoogte van de regels, de gele palen en de gele boeien.
Zo niet, http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=39616.0.

Vandaag weer een heerlijk dagje kiten en helaas waren er veel die achter de boeien voeren.
Ten eerste heb je een hoog risico dat ze je een boete komen geven van 160 euries maar er is iets dat veel belangrijker is dan dat:

Indien men in het gebied blijft varen zal het Zuid-Hollands landschap op den duur zeggen; de maat is vol, het hele autostrand wordt afgesloten.
Geen kiters meer, geen watersport en wellicht gaan ze, ja zo gek zijn ze, zelfs zo ver dat er niemand meer komen mag.
Het is prive-terrein en ze kunnen er mee doen wat ze willen. Er is een convenant afgesloten dat het gebruik behouden mag blijven zolang men zich aan de gestelde regels houdt, de regels zijn duidelijk: Niet varen in de gele zone, dit is natuurgebied!

We hebben hier een privilege om er te kitesurfen, hou je dan ook gewoon aan de regels. Ze zijn nu begonnen met boetes uitdelen, over een jaar zeggen ze: Kijk er is al zovaak de regels overtreden, een jaar later.. kan je er niet meer op. Als het zo doorgaat zijn we straks onze spot kwijt..

We hebben het zelf in de hand, er is ruimte genoeg dus alsjeblieft.. hou je aan de regels zodat we ook de komende jaren nog kunnen blijven kiten op Oostvoorne! Spreek hen aan die toch de fout in gaan en leg ze ook uit waarom, dan is er hopelijk begrip!
Spead the word!

Tot op het water! 
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Juli 06, 2011, 21:36:26
edit2Rapporteer  
Ook hier dan maar even mijn reactie uit het vorige topic:

Ik heb ze kaart hier op Kitehigh geüpdate zodat de rode zonegrens grotendeels overeenkomt met de locatie van de de palen en boeien: http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Oostvoorne%20Autostrand

Basilisk

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #2 Juli 06, 2011, 21:57:08
edit2Rapporteer  
Mag je wel tussen de groene en rode lijn varen?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Juli 06, 2011, 22:06:59
edit2Rapporteer  
In principe wel, maar dus niet voorbij de gele boeien die overal in het water liggen en waarom zou je een paar km de zee op varen?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Juli 06, 2011, 22:51:36
edit2Rapporteer  
en waarom zou je een paar km de zee op varen?

nou... je zou maar van toeren houden, zoals ik...

of je het nou leuk vind of niet... de toekomst van het autostrand ziet er niet rooskleurig uit. binnen kort komt er een evaluatie of het natura 2000 target wordt gehaald... zo niet, gaat ie dicht... en als het sluffie open gaat,  wordt het hele slik gebied tot natuur gebied verklaard... Kan het nog niet bewijzen, maar alle info van verschillende de bronnen, van uit kitesurf, geitenwollensokken -land  en overheid, neigen allemaal die richting op te gaan. als iemand meer info heeft: DEEL HET!!! 
Maar goed, laat ze (de overheid) eerst maar de zonering duidelijker maken voordat er meer prenten geschreven worden! vergeet niet... voor ons is het al lang duidelijk, dus houden wij er ons aan als trouwe kh'er!!! toch? maar helaas zijn wij maar een fractie van kitend NL!
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #5 Juli 07, 2011, 07:52:09
edit2Rapporteer  
Dus het komt er op neer: als de "Slufter" open gaat dan autostrand dicht gaat voor "Vreemde" Vogels, en dan mag je alleen nog maar Rockanje 1st en 2de slag mag kiten!?
Regels, pfff
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #6 Juli 07, 2011, 09:01:05
edit2Rapporteer  
stond gister in het locale krantje een leuk stukje over kitesurfen bij rockanje 1e slag. zit nu een school blijkbaar en relatie tussen badgasten en surfers was ook goed. al met al een positief stukje, na herrie rond autostrand.   zal kijken of ik het online kan krijgen.




off topic:  Dutchie112,  ascape is met een e.   (je avatar)   Lips Sealed
rudyS

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #7 Juli 07, 2011, 09:17:24
edit2Rapporteer  
Zover als wij weten is de quota van Natura 2000 al lang gehaald.

Men zoekt gewoon een excuus en daarom de post.
Hoop dat men er ook daadwerkelijk wat mee doet, ondanks het mogelijke risico dat ze na de slufter alsnog afsluiten.
Dit is trouwens geheel niet zeker wat wij hier hebben gehoord. Als het een opeenhoping van problemen wordt dan zou dat wel eens het geval kunnen zijn maar tot nu toe is hier nog het minste van geruchten van.

(Helaas moet men weten dat er in de regio veel geruchten worden verspreid door tegenhangers die vaak niet op waarheid berusten. Eerst even goed de feiten checken voor je een verhaal aanneemt Smiley)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Juli 07, 2011, 10:17:11
edit2Rapporteer  
Nogmaals signalering moet beter voor nieuwe bezoekers. De locals weten dit al lang, en houden zich eraan.

Natuurlijk heel makkelijk om te zeggen zoveel overtredingen terwijl het niet goed aangegeven staat.

@ Evan: meen mij te herinneren dat de tweede palenrij de zuidelijke grens is waar je mag kiten. Kortom van playa naar Rukkanje varen en vice versa mag ook officieel niet volgens mij
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 Juli 07, 2011, 10:44:12
edit2Rapporteer  
In het water zijn daar geen boeien te vinden, de zuidwestelijk boeiengrens ligt voor de zandbanken langs. Maar misschien is er nog aan niet op het water aangegeven grens.

Heeft er iemand aan foto van het nieuwste bord bij de parkeerplaats?
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #10 Juli 07, 2011, 12:00:42
edit2Rapporteer  
zal ik evt. vanmiddag maken, mocht iemand eerder zijn, gaarne.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.