Ocean Rodeo...Welke?

PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Juli 15, 2011, 11:04:19
edit2Rapporteer  
Hoi .
Heb nu nog de F-one Bandit Dos 7 en 10. Maar ga deze verkopen.
Wil weer eens wat anders maar wat????. Zit te denken aan een setje Ocean Rodeo.
Ben 78 KG. board is een F-one Trax 134/39
ik wil absoluut niet inleveren op lowend.
Vaar de Bandit Dos 10m2 met 13/14 knopen. Bij de 7m2 is de High end tot ver in de 30 knopen.
Welke quiver moet ik nemen?
Mag ook 2 types zijn b.v. een Rise en een Razor.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Juli 15, 2011, 11:23:22
edit2Rapporteer  
Ken jou setje erg goed, ook een seizoen gehad.

Daarom zeg ik uit eigen ervaring met rise en Razor...RAZOR!!!!

De Rise is een SLE, en als Delta/bandit piloot zul je daar erg aan moeten wennen. De Razor geeft een meer vergelijkbaar vliegbeeld.

Je zult vooral de stabiliteit en het stuurgedrag erg waarderen. De Dos (en alle Bandits) lijken iets te "slippen" door de bocht. Hij vliegt niet een perfecte strakke bocht zeg maar. De Razor voelt dan als een Gokart: strak stuurgedrag alsof de vlieger over rails loopt!

Verder is de bardruk vergelijkbaar aan de stevige kant. Mogelijk iets lager dan die van de Dos. Nog steeds het beste om te voelen waar een kite staat en wat hij doet naar mijn mening

Heb hem alleen nog niet met een stevig windje getest, maar vond het echt een lekkere kite! Zou wel voor de bar gaan met strap bovenaan (is die er al in 2011?)
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 Juli 15, 2011, 11:42:19
edit2Rapporteer  
Dank je Michiel voor advies.
Heb ook al met TBK Frank op Cabarete gesproken. Hij Heeft nl de Razor 12 en Rise 9. Hij is ook iets zwaarder en heeft meer kite ervaring. Heb ook met Wouter van stormchaser contact gehad en die adviseerde voor mij een  Razor 10 en Rise 7. Maar wil gewoon meer meningen horen en die van jou is een goed verhaal. Dank daarvoor. Wat wel een van de belangrijkse dingen is dat ik gewoon bij 13/14 knopen wil varen.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #3 Juli 15, 2011, 12:01:39
edit2Rapporteer  
De 10m en 11m rise ontlopen elkaar niet erg op de low-end. De 12m komt eigenlijk al in de buurt van de ouderwetse sleurhutten, enorme trekkracht.
Heb ook de 8m en de 12m Razor gevaren van de 12m low-end was ik niet erg onder de inruk, de 8 juist wel weer die had dezelfde low-end als mn 10m rise. Weet dat de 10m Razor ook een goede low-end heeft.

Je kan de Razor ook op de freeride bar varen. Dus de 10m Razor en 7m Rise is een hele goede combi. Ook mijn eigen keuze voor volgend jaar. Maar mocht je toch nog 10m rise willen hebben Wink die heb ik nog liggen van 2010

7m rise voor de enorme high end, vaar mn 10m tot bijna 30 knts
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #4 Juli 15, 2011, 12:15:05
edit2Rapporteer  
Wat is er mis met de kleine maatjes Razor, waarom zou je een Rise / Razor combinatie willen?

wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #5 Juli 15, 2011, 12:21:59
edit2Rapporteer  
Niks mis met de Razor maar was niet onder de indruk van de high-end in vergelijking met de Rise. De Rise vliegt veel fijner zodra ie flink de wind erin krijgt. Harde wind in NL is meestal vlagerig en de Rise pakt dat veel beter op. Zeker als je toch niet zo'n freestyle held bent.

Als voorbeeld met een 10m/6m Rise combi kan je van 15-40knts makkelijk varen. Ervaren kiters misschien nog wel met hardere wind
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #6 Juli 15, 2011, 18:22:49
edit2Rapporteer  
Yeb,

Mijn 12 rise (2009) kan ik behoorlijk lang doorvaren (10 en 7 ook) vaak nog als de meeste overstappen naar bijvoorbeeld een 10, maar in de lowend vind ik hem weer wat minder.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #7 Juli 21, 2011, 13:40:23
edit2Rapporteer  
Heb de knoop doorgehakt. Het is geworden een Ocean Rodeo Razor 10 met een Ocean Rodeo Rise 7 samen met de Fusion 42-49 bar. Kan mooi aankomend weekend beide kites gaan testen. Er komt zat wind. Thanks allen voor info.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Juli 21, 2011, 13:53:34
edit2Rapporteer  
Niks mis met de Razor maar was niet onder de indruk van de high-end in vergelijking met de Rise. De Rise vliegt veel fijner zodra ie flink de wind erin krijgt. Harde wind in NL is meestal vlagerig en de Rise pakt dat veel beter op. Zeker als je toch niet zo'n freestyle held bent.

Mee eens. De Razor is een kite met een goed low-end, die als gevolg daarvan ook vlagen veel harder doorgeeft aan de rider. Dan is de Rise absoluut relaxter.
Overigens is de Bandit-dos ook zo'n vlieger die de vlagen hard 1 op 1 doorgeeft, vooral de 7m.

Een combi met grote Razor/Kleine Rise is daarom absoluut prima.
Alleen een nadeel van een mixed quiver (heb er zelf ook een overigens) is dat de kites behoorlijk verschillen qua gevoel, moet je aan wennen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.