beginnersset waar je niet snel op bent uitgekeken

masterlu70

Geen avatar

Berichten: 4
Augustus 06, 2011, 13:57:47
edit2Rapporteer  
Beste Kiters,

eerst zal ik me even voorstellen: Mijn naam is Tom ben 23 jaar en 1,82 en 79 kilo, heb een windsurf verleden en ga nu eindelijk de overstap maken naar het kitesurfen.

ik ben wel is meegeweest met vrienden en ben aangeslagen door het kitevirus en aangezien ik het op de veilige manier wil leren heb ik meteen een cursus geboekt van 3x 3,5 uur bij kitesurfschool progression. nu zijn die lesjes natuurlijk maar het begin en leer je het pas echt wanneer je zelf gaat kiten dus ik ben ook meteen opzoek naar een leuke kiteset om mee te beginnen maar waar ik niet meteen op ben uitgekeken. ik dacht zelf om eerst te beginnen rond de 10-11m2 zodat ik vaak het water op kan, zelf zat ik te kijken naar een knap 2e hands kiteset of een overjarige nieuwe/test kiteset omdat de prijzen daarvoor gunstig zijn. http://eurofun.nl/shop/category/kitesurfing/kitesets-compleet/ bij eurofun heb ik leuke setjes gezien. nu heb ik gehoord dat je bij de best kahoona v2 snel bent uitgekeken graag zou ik jullie mening/ervaringen willen horen hierover en over de gaastra set jykell of de hatch en wat het merkbare verschil is eigenlijk?

mochten jullie nog wat leuks tegen komen of hebben liggen hoor ik het graag!

groetjes Tom
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #1 Augustus 06, 2011, 14:00:35
edit2Rapporteer  
Als je mij vraagt - want ik vaar hem zelf - de Naish Park Smiley
masterlu70

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #2 Augustus 06, 2011, 14:14:21
edit2Rapporteer  
oke en als je de naish park zou vergelijken met de gaastra setjes waar je het verschil in zou merken? thnx voor je snelle reactie!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Augustus 06, 2011, 14:36:08
edit2Rapporteer  
Ik heb de park niet gevaren, maar de Gaastra's (uiteraard) wel.
Uiteindelijk ga jij het verschil het eertste halfjaar, als je veel kite, niet echt merken. De gaastra's relaunchen allebei erg makkelijk, de hatch iets makkelijker dan de jekyll.

Park ga ik niks over zeggen, dus ik zal je de gaastra schetsen.

Jekyll, een kite die keer op keer als kite wordt getest die makkelijk, hoog én lang de lucht in gaat. Goede low en high-end(groot bereik). En erg sterk gebouwd. licht/medium bardruk, hoge actie radio(dus vaart scherp op de wind), stabiel, krachtige opbouw van lift en 'pop'(hekel aan dat woord)

Hatch, in 2011 een nieuwe kite, sinds 2009 in ontwikkeling geweest. Een kite die een wat dieper profiel heeft, daardoor meer bardruk waardoor hij erg geschikt is als beginnerskite, maar ik hebme er ook ziek mee vermaakt, met 7jaar (veel) kite ervaring. Iets langzamer dan de jekyll, gemoedelijker, iets meer grunt in loops. Door het diepere profiel iets minder AR dus iets minder scherp aan de wind. Deze kite springt makkerlijk en lang de lucht in, wel minder hoog omdat het een minder explosieve kite is. Je krijgt meer zweef dan omhoog->omlaag. Verder gewoon gaastra kwaliteit, dus goed.

Bars komen standaard met 21+3meter lijnen.

2011 jekyll is zo goed als op, hatch is nog wel te krijgen, denk ik.

Mocht je niet per sé nieuw willen, en een keus kunnen maken dan heb ik nog ex-demo kites in de aanbieding(jekylls en hatches).

Testen heeft niet zoveel nut, dus laat je budget spreken. Let wel op dat een duurdere kite niet per sé beter is. Soms betaal je voor het merk, of de marketing voor het merk, betekend niet dat je er minder plezier aan zal hebben overigens Smiley
masterlu70

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #4 Augustus 06, 2011, 14:47:42
edit2Rapporteer  
@Morres, bedankt voor je uitgebreide reactie ook op hanglos! en zelf ligt mijn passie meer bij het wave varen dus wil ik volgend seizoen nog voor een leuk prijsje een waveboard weghalen op marktplaats alleen wil ik dit seizoen vooral bij strand horst, muiderberg en anders bij schellinkhout gaan kiten omdat dit het dichtsbij is(ik kom uit Almere) en ik het eerst goed wil leren voordat ik de zee op ga. verder ben ik benieuwd wat voor ex demo kites je hebt en wat daar allemaal bij zit.
masterlu70

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #5 Augustus 06, 2011, 15:43:17
edit2Rapporteer  
ik ben ook nog deze leuk geprijsde sets tegen gekomen welke zouden jullie aanraden in vergelijking tot de sets bij eurofun. http://www.kiteoutlet.eu/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=66&lang=nl&vmcchk=1&Itemid=66

TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #6 Augustus 06, 2011, 15:46:40
edit2Rapporteer  
€1 949.00
€900.00
U bespaart: €1 049.00


Als ik dat al zie staan weet ik al genoeg.....
feddomw
Gast
Antwoord #7 Augustus 06, 2011, 16:02:48
edit2Rapporteer  
licht/medium bardruk, hoge actie radio(dus vaart scherp op de wind), stabiel, krachtige opbouw van lift en 'pop'(hekel aan dat woord)


actie radio = aspect ratio?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 Augustus 06, 2011, 18:08:25
edit2Rapporteer  
licht/medium bardruk, hoge actie radio(dus vaart scherp op de wind), stabiel, krachtige opbouw van lift en 'pop'(hekel aan dat woord)


actie radio = aspect ratio?
ja, weet niet waar ik zat :S érg korte nacht zal het wel zijn geweest
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Augustus 06, 2011, 18:10:07
edit2Rapporteer  
ik ben ook nog deze leuk geprijsde sets tegen gekomen welke zouden jullie aanraden in vergelijking tot de sets bij eurofun. https://www.kiteoutlet.eu/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=66&lang=nl&vmcchk=1&Itemid=66



hm, nobile wil je niet. Blade is nieuw en heeft zich nog niet bewezen. Airush is prima kwali, maar vapor is geen beginnersvriendelijk model.

http://eurofun.nl/shop/category/kitesurfing/kitesets-compleet/
hier staat oook nog e.e.a
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #10 Augustus 06, 2011, 18:25:50
edit2Rapporteer  
Zelf vaar in nu ook de park en het is een heerlijke kite. Heb wel zelf een paar jaar met Naish Cult gevaren. Waren ook heerlijke kites alleen wat rustiger dan de Parks.
Heb nog een Naish Cult Sport 12 incl bar uit 2009 liggen die ik wil verkopen. Maar ook met een Park kan je als beginner goed uit de voeten
Merijnhe

Berichten: 263
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #11 Augustus 06, 2011, 18:30:14
edit2Rapporteer  
ik ben ook meteen opzoek naar een leuke kiteset om mee te beginnen maar waar ik niet meteen op ben uitgekeken.....
.... mochten jullie nog wat leuks tegen komen of hebben liggen hoor ik het graag!

groetjes Tom


Hi Tom, ik ben al een tijdje erg tevreden over de North Rebels. Volgens mij zeer geschikt voor beginners vanwege de depower maar ook zeer geschikt voor de wat gevorderden vanwege alle andere eigenschappen. Check ff http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/North/Rebel/2011 (of 2010 of 2009)

Ik heb gisteren een nieuw setje Rebels 2011 gekocht (check ff marktplaats http://watersport.marktplaats.nl/surfen-kitesurfen/1000936712-north-rebel-2011-10-12-en-14-meter-kite-only-of-compleet.html )

Dit betekent dat ik mijn oude set (9m2 + 12m2 + 5th element bar, alles uit 2009) te koop aan ga bieden. Mocht je interesse hebben, dan kun je me ff laten weten via KH of een PB, ik ben de komende dagen waarschijnlijk veel op het strand te vinden @ Wijk a Z. Prijs kunnen we elkaar vast wel in vinden. Ik zet het setje waarschijnlijk komende week op marktplaats.

Mochten anderen trouwens een interessante mening over de Norht Rebels hebben dan vind ik dat alleen maar goed om te weten  ;-) en horen we het wel....

FYI: ik ben 85 kg en vaar met deze set van een knoop of 15 tot een knoop of 30.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 Augustus 06, 2011, 18:47:54
edit2Rapporteer  
Ik zou als ik jou was eens kijken voor tweedehands, scheeld je enorm veel geld.

Qau kites zijn er zeker een paar kandidaten. Ik zou naar zulke kijken:
- Slingshot RPM 2009/2010/2011
- Cabrinha Switchblade 2009/2010/2011
- Cabrinha Nomad 2010/2011
- Naish Park 2011
- North Rebel 2010/2011
- North Evo 2010/2011

Deze kites doen hun ding allemaal goed, om te beginnen zijn het allemaal
veilige kites die genoeg depower hebben maar waar je zeker mee verder
kan groeien en zonder problemen de golven in kunt. Je kan dan later altijd nog
wave specifieke kites gaan kopen als je goed kan kiten.

Met jou gewicht zou ik voor een kite gaan die rond de 10m is. Dan kan je later
altijd nog een kite erbij kopen die rond de 7m zit.

Wouter

Berichten: 603
Antwoord #13 Augustus 06, 2011, 19:28:15
edit2Rapporteer  
Kan ook nieuw als je er op tijd bij bent!

www.stormchaser.nl heeft  nu MEGA SALE op 2011 kites & boards met kortingen tot 50%!

Bijvoorbeeld:

2011 Ocean Rodeo Razor 12m = E 543 (met bar 789) of een 2011 Mako 140 voor 395.

Kan je een topset scoren weinig!
ThommyT

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #14 Augustus 06, 2011, 19:56:04
edit2Rapporteer  
Moet je Pieno eens een pm sturen..
Die heeft nog een 2011 set liggen van ocean rodeo volgens mij een 7 en een 10 maar wil er van af omdat hij met zijn enkel zit en niet meer kan kiten. Heeft een zeer scherpe prijs!
Weet niet of dit iets is voor een beginner..
Misschien kan iemand anders je dat vertellen.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #15 Augustus 06, 2011, 20:45:57
edit2Rapporteer  
De set waar thommyT het over heeft staat ook op stormchaser.nl, bij hot deals..

Set complete: € 1399,- heb je nog geen board...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #16 Augustus 06, 2011, 21:48:46
edit2Rapporteer  
ik zeg Park... en zal het voorlopig blijven zeggen tot er wat beters op de markt is wat depower en c-shape eigenschappen aangaat!
is ook een goede beginnerskite mits de bridles in maxdepower stand zijn aangesloten. en eindeloos doorgroeien! MEESTE WAAR VOOR JE GWELD!
Beter dan de cabrinha's, gaastra's, Slings, norths... eva.

tip: als je hem voor het eerst gaat varen zet hem dan in traag stuur stand. de draaisnelheid, kan in eerste instantie wat onwennig aanvoelen.

@ Tom... ga je voor een single of dubble kite quiver? single kite een 9m,
Dubble (zoals ik) een 7m en een 10M (dan kan je altijd varen!)
en die park 2011 gaan voor dump prijzen over de bank! als je het slim doet dan krijg je een kite + board al voor 1000 euro!
feddomw
Gast
Antwoord #17 Augustus 07, 2011, 07:40:54
edit2Rapporteer  
Ozone Catalyst. Er wordt mee gelest, heeft een extreem goede safety aldus NKV safety clinics, is extreem stabiel en heeft veel depower. Ik zou voor een beginner geen betere kite weten.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 Augustus 07, 2011, 08:38:02
edit2Rapporteer  
@ masterlu70 AKA Tom:

Je ziet hoe enthousiast mensen zijn over hun "eigen" kites Wink
Ook de webshops zijn erg tevreden over de merken die ze verkopen.....

Je hebt nu heel veel informatie gekregen, en volgens mij zie je door de bomen het bos niet meer.


Als oud-windsurfer wordt een kite met stevige bardruk vaak als prettig ervaren. Ook is de leercurve vaak iets beter, daar je veel sneller de kite leert aanvoelen.

Zo kun je al flink wat kites filteren. Bijvoorbeeld SS RPM heeft veel bardruk, en de Gaastra Jyckel niet.

Verder zou je je kunnen afvragen wat je straks graag wilt gaan doen met de kite: hoog springen, freestyle, racen met directional, golfsurfen...

Er zijn kites die in een of meerdere zaken uitblinken, maar je hebt ook allround kites (freeride) die alles redelijk tot goed kunnen.

Denk daar eens over na, zodat je een keuze kunt maken uit de vele modellen.

Nog makkelijker is een of meerdere merken te kiezen die je aanspreken. Zodoende dun je het aanbod ook uit.

Slechte kites worden bijna niet meer gemaakt sinds 2010. Alle hier genoemde kites zijn prima

Heb je al ideeën?
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #19 Augustus 07, 2011, 11:32:55
edit2Rapporteer  
Zoals hierboven al beschreven. Ik ben dus door mijn enkel gegaan en kiten ziet er voorlopig niet meer in. Ik heb dus een mooi splinternieuw setje. Nog nooit gebruikt. Ik heb een Ocean Rodeo Razor 10 m2 blauw en een Ocean Rodeo Rise rood 7m2 samen met de Ocean Rodeo Fusion bar. Ik ben zelf ook tussen de 75-80 KG. Voor 1399 euro mag je het hebben. Is incl 1 jaar garantie.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #20 Augustus 07, 2011, 12:38:46
edit2Rapporteer  
MEESTE WAAR VOOR JE GWELD!
Beter dan de cabrinha's, gaastra's, Slings, norths... eva.
omfg, het is een kwestie van smaak ouwe nasi-fanboy. volgens mij heb je die anderen amper of niet gevaren, of ben je stiekem gesponsord, want dit slaat als een lul op een drumstel (en nee, niet omdat je toevallig gaastra noemt, ook SS en cabrinha, en ja ook north...kom op zeg)

om JOU te quoten:

Maar smaken verschillen, wat de een fijn vind, vind de ander weer niet.
....
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #21 Augustus 07, 2011, 13:15:15
edit2Rapporteer  
@ morres.... Nee ik word niet gesponsored, ja ik heb het nodige door derevue laten passeren om mijn keuze te maken incl f-one, ozone. Kitegloose, en nog een paar. Tuurlijk niet alle types van een merk.  Waarom denk je dat ik pas zo laat in het seizoen de 2011 kites heb aangeschaft terwijl ik het hele jaar door vaar?  loser
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #22 Augustus 09, 2011, 09:33:58
edit2Rapporteer  
maar kom dan niet met uitspraken van; meeste waar voor je geld
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #23 Augustus 09, 2011, 10:06:07
edit2Rapporteer  
meeste waar voor je geld

Dat is mijn post hierboven. ThumpsUp
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #24 Augustus 09, 2011, 11:47:48
edit2Rapporteer  
Ok ok die neem ik terug... Maar het is een feit dat de parks in nl in zeer grote voorraden zijn binnen gehaald waar door ze nu voor echte dump prijzen worden verkocht b.v.: 999 voor een 10m k.o.  Nu voor 1200 icl. Pomp, bar, en 2011 board  alleen al de bar heeft een katalogud waarde van 400 euro.... Naish kites zijn nog nooit zo cheap geweest... En de park is gewoon een goede kite, van beginner tot gevorderde. Punto e basta.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.