How to make your board ''oldskool proof''?

Vinni

Augustus 08, 2011, 17:04:12
edit2Rapporteer  
Naast het gebruik van de grabhandle zijn er nog andere manieren om een board-off te doen. Zo kan je het board bij de tail/vin vast pakken maar ook rail, om bijvoorbeeld een fingerflip te doen. Bij deze laatste is het erg handig als je wat extra grip op het board hebt!

Nu zijn er een aantal boards op de markt waar hier al rekening mee gehouden is en er een inkeping hebben zitten of een soort van schuimblokje op hebben zitten. Wel nu, heb jij zo'n board waar dit niet het geval is? Ik heb zelf wat op mijn board gefabriceerd waardoor alle grip problemen van de wereld zijn!

Wat je hiervoor nodig hebt:

- stukje tuinslang
- stokje bamboe of rond hout (gebruik bijvoorbeeld het bamboehengeltje van je zoontje/broertje)
- bizon kombi-power (lijm)
- 2 lijmklemmen

Uitvoering/resultaat

Allereerst doe je het bamboestokje in het stukje tuinslang. Deze knip of zaag je natuurlijk even netjes af zodat hij niet uitsteekt. Smeer dan een klodder Bizon Kombi-Power op het stuk tuinslang en druk deze op de rail van je board. Bekijk hiervoor even wat voor jou de beste afstand tot de rand is. Zet hem even vast met lijmklemmen en laat hem 24 uur drogen.

Het wint misschien niet de schoonheidsprijs maar het is echt een grote toevoeging voor je board-offs. Zelf heb ik hem zondag getest en hij hield het prima!

Wil je ook op de achterkant van het board nog een beetje extra houvast? Koop dan een rolletje boten griptape. Dit word normaal gesproken op de vloer van het dek geplakt om niet uit te glijden. Dit is prima spul om achter op je board een randje mee te plakken zodat je vingers aan de achterkant niet wegglijden. Zelf heb ik hier aan de voorkant ook nog een randje van lopen waar ik dan de ''tuinslang'' op heb gelijmd zodat het niet je board beschadigd.

Nog even een filmpje waar je mooi in kan zien bij welke tricks je hem goed kan gebruiken:

http://www.vimeo.com/25966631

JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Augustus 08, 2011, 17:45:12
edit2Rapporteer  
Leuk gedaan!
Op mn Skywalker is dat een standaard feature!
Helaas ben ik nog niet toe aan de boardflips...

Lekker filmpje hoor!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #2 Augustus 08, 2011, 19:22:21
edit2Rapporteer  
Nice gedaan. Je kunt ze idd  bij Skywalker nog steeds bestellen en op je board plakken maar dit gaat ook prima ;-)
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Augustus 08, 2011, 19:28:31
edit2Rapporteer  
Nice gedaan Vincent, mooie uitleg. Wink
Dutchy112

Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #4 Augustus 08, 2011, 20:45:17
edit2Rapporteer  
Top uitleg.. Als ik eraan toe ben dan ga ik dat eens proberen!!! Thanks Vinnie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.