|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
mail vraag 1 t/m 4 naar ze.
Daar is nu het forum voor: genoeg Park bezitters hier die zijn vragen kunnen beantwoorden. Een shop kan een commercieel belang hebben bij de antwoorden
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
Betreft vraag 1: Ik zou zeker voor 7m + 10m gaan. 5m verschil tussen beide kites (e.g. 7m en 12m) is veuls te groot.
|
|
|
doyouwaroo
Geen avatar
|
@markus. Heb kitepirates inderdaad al gemailed. Maar wilde ook wat onafhankelijke info....
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Voor jou gewicht kan je zeker goed uit de voeten met een 7m en een 10m. Mocht je echt te weinig low-end hebben dan kan je later altijd nog een 13/14m erbij kopen. Qau bar zou ik toch voor de 2011 versie gaan, deze horen bij de kites. Dan weet je zeker dat de bar goed is en bij eventuele verkoop later kan dit een voordeel zijn. Voor de rest ik vaar geen Naish dus daarvoor moet je niet bij mij zijn. Overigens zou ik als ik jou was ook met een paar Nederlandse shop een mailtje sturen. Is het en blijft namelijk Duitsland, als er iets mee is moet je het weer op sturen. Voor misschien een klein bedrag meer kun je het ook gewoon in Nederland halen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Hopelijk reageert er een Park bezitter (Eagle-Jan, Parkie?) Want het kan net zo goed zijn dat een 8/10 beter is als de 7/10. Dat wil nog weleens anders zijn bij de verschillende merken en modellen kites.
Verder schijnt het low-end van het 2012 model verbeterd te zijn. Dat model is overigens flink verandert t.o.v. het 2011 model aldus de ontwerper zelf (Damien Girardin)
|
|
|
meccaloha
Logs: 0 | 4 uur
|
Ik ben zelf 85kg en vaar met een 8m,10 & 12m Park,voor jou gewicht is de combinatie 7m & 10m prima. Heb alles altijd bij Surfpirates gehaald gewoon even bellen met Marc en zeggen wat je wilt hebben, gegarandeerd goedkoper dan in de Nederlandse shops!! Windsurf.de kan je ook nog proberen maar die hebben alleen nog de 9m & 12m liggen. Van Weeghel uit Katwijk heeft ook nog een 7m & 10m op Mp staan op dit moment voor 1400E incl bar daar kan ook nog wel 250 vanaf als je een beetje lult.
De 12m Park van 2011 heeft een zeer slechte lowend en is aardig traag,en groter dan 12m moet je absoluut niet gaan.
Succes
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Ik zeg 10-7m ik weeg 80 kg... Heb bewust voor de 7 gekozen vanwegen meer high end. Wel heb ik voor 2 barren voor gebruiker gemak zodat ik de setting niet constant hoef te veranderen en niet zonder spares zit in een leuke sessie, mocht er onverwacht iets mankeren. 12 is voor jou te groot, ja je kan met weinig wind varen, maar ik kom met een 131 board met de 10 al met 15 kts met gemak weg (mits 4m extensies die met 10m standaard mee worden geleverd gebruikt worden). 12 is wat trager en beperkt je high end aanzienlijk. En daar bij komt dat het verschil in handeling heel groot iswaardoor je behalve extensies er op en er af moet halen ook konstant je bar moet aanpassen. Met de 10-7 hoeft dat eigenlijk niet echt ( behalve extensies). Ik heb mijn kitez uit de winkel nieuw... Voor minder dan de prijs dan pirates vraagt. Goed rond kijken en onderhandelen zeg ik. Sorry voor wat rommelig antwoord #ffsnelindrukkenachtdienst
|
|
|
Jer76
Logs: 0 | 3 uur
|
ik sluit mij aan bij eagle jan een 10 en een 7 is perfect voor jou gewicht
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
7 - 10 is voor jouw gewicht een prima keuze. Ik had zelf ook liever 7 - 10 ipv 8 - 10 gehad, maar de maten 7 en 9 hebben ze pas later er bij gemaakt.
Bar 2010 en 2011 zijn buiten een ander kleurtje vrijwel identiek, dus aan jouw de keuze. En 1 bar kan prima, alleen slijt alles wel 2x zo snel....
Succes, en veel plezier ermee
|
|
|
meccaloha
|
@ Parkie
De bar van 2010 is zeker niet identiek aan de bar van 2011! De swifel van de 2011 is verbeterd ten opzichte van die van 2010 omdat de knoop nog wel eens bleef hangen in de swifel bij een Quik Release.
En als je straks je spullen gaat verkopen is een 2011 bar meer waard dan een 2010 bar, voor 200E heb je een nieuwe 2011 bar.
De 2012 Bar heeft overigens ook weer een nieuwe swifel gekregen.
Groeten, Richard
|
|
|
Parkie
|
Ten eerste, zij ik VRIJWEL identiek. Ten tweede, haal ik die gele lijn er toch altijd vanaf, want ik vind de leash aan het depower koord nog de meest veilige manier bij het releasen van de kite.
Even OT, i.v.m. waarde behoud is het natuurlijk beter om de 2011 bar te nemen, en is het NOG beter om alles van 2012 te kopen, maar misschien heeft hij daar nu de financiële middelen niet voor.......
|
|
|
meccaloha
|
@Parkie
Wat jij allemaal met de bar doet moet je zelf weten!! het gaat mij erom om doyouwaroo goed te adviseren,en ik heb gewoon zeer slechte ervaringen met de 2010 bar.
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
neeee gaat naish nu ook de slingshot swaffel gebruiken? Ding werkt maar in 50% van de gevallen. Snap niet dat ze niet gewoon Slingshot Micky Ears overal gebruiken, die swiffel heeft zich bewezen gewoon altijd te werken..
|
|
|
Parkie
|
@meccaloha En dat adviseren doe ik door hem te vertellen zijn leash niet aan de gele lijn vast te maken, maar gewoon aan het eind van zijn depowerkoord. En als jij dit ook gedaan had, dan was die zeer slechte ervaring jou waarschijnlijk bespaard gebleven.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Wil je dat je safety in alle gevallen blijft werken dien je wel de mini-5fth te gebruiken. Vertrouwen op je zogenaamde 100% depower zou ik nooit doen, zeker niet als het stevig waait!
|
|
|
Parkie
|
Ik denk dat we er beter een ander safety topic van kunnen maken. Want over de gele (mini 5th) safety lijn heb ik nog wel wat leuke spiraleer verhalen..... Dan heb ik toch liever na releasen nog een beetje rest druk in miijn kite....
Maar laten we weer terug on topic gaan.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Inderdaad is die discussie over de gele lijn nu wel of niet gebruiken off-topic, maar de bijdrage over de swiffel is zeker heel erg on-topic: meccaloha
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Of je neemt de 4 lijns bar van slingshot... Modellen van 2008, t/m 2009, je wisselt de pigtails om en je heb een goedwerkende goedkope oplossing... Ik heb dan wel naish 2011 barren (waarvan 1 idd zonder gele lijn (mini 5th). Maargoed daar ga ik niet verder op in. Dussss.... De vraag was welke maten en hoeveel barren. De antwoord daar op heeft ie gehad, dus over safety related issues miss een snder topic.
|
|
|
Windhoos
Logs: 0 | 701 uur
|
Ik zeg ook 10-7! Vaar ik ook. Kzou persoonlijk gewoon voor een 2011 bar gaan. 1 bar kan, 2 kan idd soms handiger zijn.
Enne, ga eens met die prijzen naar een shop hier in NL. Meestal krijg je ze dan ook wel voor hetzelfde bedrag en als er iets is zit je idd niet met opsturen enzo.
Succes!
|
|
|
Iw@n
|
Even een andere vraag. Ik vaar nu een north rebel 9m 2008 (ben 88 kg) en wil deze gaan wisselen voor een andere kite. Zit ook aan een Park te denken omdat ik zulke goede verhalen er over hoor.
Mijn vraag is of ik een 9 of 8m kan kopen. Heb naast mn 9 nog een 12m rebel deze houd ik nog even. is het gat tussen 8 en 12 te groot?
|
|
|
Parkie
|
@ Iw@n Toch best moeilijk, wil je later nog een kleinere kite erbij, zou ik voor de 9 gaan, maar is het als kleinste kite bedoelt zou ik de 8 nemen.
2012 heb ik nog geen ervaring mee, maar als ze in NL zijn hoor je het snel.
|
|
|
Iw@n
|
@parkie zit aan een 8 te denken om dan in de wintermaanden een hogere highend te hebben.
Kan mn rebel 9m nu houden (dat het leuk blijft) rond de 30 knopen. dus dacht daarom aan een 8.. wil wel eerst een keer een park testen voordat ik er een aanschaf.
|
|
|
doyouwaroo
Geen avatar
|
Bedankt voor de info !! Heb gisteren even met kitepirates gebeld maar ze willen niks meer van de prijs afdoen als ik er 2 koop. Denk dat de Parks te populair zijn..... Bij eurofun hadden ze de 10m ook niet meer....
|
|
|