2e hands spul - leskites

Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
September 13, 2011, 18:36:10
edit2Rapporteer  
Heren & enkele dames,

Ben van plan om naar een 2ehands setje te gaan kijken; twee Best Kahoona LESkites.
Ik heb zelf al een aantal lesjes gehad en weet hoe het er aan toe gaat...wat is jullie mening over 2e hands leskites overkopen? De kites hebben reparaties gehad, weet niet of deze professioneel zijn uitgevoerd.

Alvast bedankt!
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #1 September 13, 2011, 18:39:18
edit2Rapporteer  
l
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #2 September 13, 2011, 18:40:41
edit2Rapporteer  
spullen van een school zijn vaak veel gebruikt.
dus kijk goed naar de slijtage van de kites/lijnden etc
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #3 September 13, 2011, 18:41:25
edit2Rapporteer  
Uit welk jaar zijn deze als ik vragen mag?
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #4 September 13, 2011, 18:56:12
edit2Rapporteer  
persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, ze crashen vaak hard op het water (om over het strand maar te zwijgen)

dit gaat niet ten positieve van een kite.

het ligt aan de prijs en het jaar, al is het nou een hele mooie prijs, dan zou je het kunnen overwegen, maar als ik jouw was zou ik dan iets meer geld uitgeven en een andere set kopen, veel andere kite's zullen minder gebruikt zijn, en netter mee omgegaan zijn omdat het van jezelf is.

gr
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #5 September 13, 2011, 18:57:01
edit2Rapporteer  
De Kahoona gaat in 2012 Koahoona V4 zijn. Je moet dus ff informeren welke V(ersie) ze zijn. Op basis daarvan kun je herleiden uit welk jaar ze zijn.

Ik kan je wel vertellen dat leskites nagnoeg zonder uitzondering ongenadig op hun mieter hebben gekregen, veel gebruikt binnen korte tijd en ook veelvuldig op het water (en wellicht op het land) gecrashed zijn. Kunnen dus nogal slijten op de druknaden en rekken van het doek. Dat kun je niet allemaal zien dus de kans op verborgen gebreken is meer dan normaal aanwezig.

De hamvraag is dus is het waar voor je geld ? Als de prijs maar laag genoeg is stijgt de waarde van de waar automatisch. Ik zou het alleen doen wanneer ze er echt goed uitzien en de prijs significant lager is dan een soortgelijke tweedehandse van een particulier. Bij voorkeur een particulier die niet aan de kust of in de buurt van groot water woont ;-) Van Duitsers meestal ook goed...
feddomw
Gast
Antwoord #6 September 13, 2011, 19:27:56
edit2Rapporteer  
Mijn eerste kites kwamen van een school. Seizoen mee gevaren zonder enig bezwaar of probleem. Prijs was goed, zelfs met winst weer verkocht.

Doe je huiswerk goed, kijk alles goed na. Als de prijs laag genoeg is kan je geen buil vallen. Ik had Cabrinha's toen gekocht. Veel slijtage delen zijn ook vervangbaar.
tina

Berichten: 38
Antwoord #7 September 13, 2011, 19:28:57
edit2Rapporteer  
ik zal het zelf niet zo snel meer doen. Ik heb 1 keer een leskite gekocht van een vrij bekende kiteschool, alleen hadden ze aan mij vermeld dat er geen reparaties aan waren geweest. Toen de kite na een paar maanden lek werd kwam ik erachter dat de binnenste tubes vól met plakkers en slechte reparaties zaten.
Ik denk dat een 2ehands kite van een particulier minder gecrashd en beschadigd zal zijn dan een leskite.
Je kan ook kijken voor nieuwe overjarige kites, die zijn soms net zo duur als 2ehands.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 September 13, 2011, 19:34:28
edit2Rapporteer  
ik zal het zelf niet meer doen. Ik heb 1 keer een leskite gekocht van een vrij bekende kiteschool, alleen hadden ze aan mij vermeld dat er geen reparaties aan waren geweest. Toen de kite na een paar maanden lek werd kwam ik erachter dat de binnenste tubes vól met plakkers en slechte reparaties zaten.
Ik denk dat een 2ehands kite van een particulier minder gecrashd en beschadigd zal zijn dan een leskite.
Je kan ook kijken voor nieuwe overjarige kites, die zijn soms net zo duur als 2ehands.

hangt toch echt van de kiter af...  beginner/ervaren, zuinig/roekeloos!
feddomw
Gast
Antwoord #9 September 13, 2011, 19:36:08
edit2Rapporteer  
ik zal het zelf niet meer doen. Ik heb 1 keer een leskite gekocht van een vrij bekende kiteschool, alleen hadden ze aan mij vermeld dat er geen reparaties aan waren geweest. Toen de kite na een paar maanden lek werd kwam ik erachter dat de binnenste tubes vól met plakkers en slechte reparaties zaten.
Ik denk dat een 2ehands kite van een particulier minder gecrashd en beschadigd zal zijn dan een leskite.
Je kan ook kijken voor nieuwe overjarige kites, die zijn soms net zo duur als 2ehands.

Zelfs in dit geval kan je een nieuwe bladder erin trekken, ben je klaar. Laat het gewoon van de prijs afhangen, als de uitwendige zaken zoals doek en lijnen in orde zijn, en de prijs is goed kan je het overwegen.

Scholen krijgen dacht ik rond de 50% korting op nieuw omdat ze rechtstreeks met de importeur zaken doen. Dus je kan een gebruikte leskite voor 60% van de nieuwprijs kopen rond deze tijd het seizoen loopt immers af.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #10 September 13, 2011, 19:39:03
edit2Rapporteer  
Een 7,5 & 9,5 kosten samen incl. bar 1030 eurotjes, komt ook garantie bij. De rest vd deal is een hoop nieuw spul erbij voor 'n schappelijk prijsje. Setprijs wordt dan € 1600,- met best spark, 2x trapeze (Best) & 2x wetsuit (NPS cult). Zo hebben jullie er een beter beeld bij Wink.

Bedankt voor de vlugge informatie trouwens!
feddomw
Gast
Antwoord #11 September 13, 2011, 19:42:54
edit2Rapporteer  
Ik heb voor Cabrinha destijds minder betaald voor 2 kites geheel compleet (dus 2 barren). Waren kites zonder enige reparatie.

Best is een minder duur merk dan Cabrinha in het algemeen, en er wordt op dit moment met aanbiedingen van Best gestrooid.

Ik denk dat het voor minder kan is dus mijn conclusie. Durf hard te onderhandelen, er is zo veel te koop zo tegen het einde van het seizoen.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #12 September 13, 2011, 19:44:54
edit2Rapporteer  
@ feddomw: heb je gelijk in. Ik was ook van plan om nog wat te onderhandelen ter plekke. Wat schat jij in voor een goede prijs? Zelf gok ik rond de 850 (vanwege de schade).
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #13 September 13, 2011, 19:48:10
edit2Rapporteer  
Ik zou ze laten liggen.... er is genoeg te koop voor dat bedrag wat minder geleden heeft. Staar je ook niet blind op bouwjaren. 2008/9/10 kan ook prima zijn.
feddomw
Gast
Antwoord #14 September 13, 2011, 20:05:41
edit2Rapporteer  
@ feddomw: heb je gelijk in. Ik was ook van plan om nog wat te onderhandelen ter plekke. Wat schat jij in voor een goede prijs? Zelf gok ik rond de 850 (vanwege de schade).

Ik denk dat het nog minder kan. En als niet, dan loop je toch weg? Ik zou serieus voor gerepareerde Best leskites niet meer dan €750 over hebben. Goedkoper merk (niets mis mee, maar gewoon een van de minder dure merken), leskites, die ook nog reparaties aan het doek hebben? Dat is nogal wat. Je kan je veroorloven kritisch te zijn.
Ik zou ze laten liggen.... er is genoeg te koop voor dat bedrag wat minder geleden heeft. Staar je ook niet blind op bouwjaren. 2008/9/10 kan ook prima zijn.

Er is zo veel te koop inderdaad. Geduld hebben, er komt echt wel een goede deal voorbij.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #15 September 14, 2011, 07:30:09
edit2Rapporteer  
Inclusief 1 bar ? Bar doet 2e hands ongeveer 150 euro. Dan betaal je zeg 900 voor 2 kites. Dus 450 per stuk. Ter vergelijking ik heb begin dit jaar op www.ebay.de een ongebruikte Naish Torch 7 meter model 2011 voor 505 en een twee keer gebruikte 12 meter voor 500 euro bemachtigd. Die kites hebben toch een hogere listprijs dan Best.

Met andere woorden, je aanbod is zeker geen riesenangebot...
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #16 September 14, 2011, 07:59:55
edit2Rapporteer  
Mijn setje is splinternieuw, 2 kites en 1 bar nog nooit gebruikt en doe dit weg voor 1399 dus vind de prijs die jij wil betalen voor 2e hands lesspul flink aan de hoge prijs. Er is zat 2010/2011 spul te koop waar je maar een paar centen meer voor betaald.
peter71

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #17 September 18, 2011, 09:13:28
edit2Rapporteer  
Gisteren op Brouwersdam les gehad, ik met materiaal van de school, andere kerel met eigen materiaal wat ie gekocht had na zijn eerste lesjes ergens anders. Kite compleet met board net geen 1000 eur dacht ik
nou na tijdje bleek dus gewoon zijn bladder van LE leeg te lopen. was een Best kite. dus dat doet mij al een belletje rinkelen van toch maar geen schoolkites over te kopen. Hoewel de Ozone Catalyst die ik gisteren had er prima uitzag . leskites moeten toch zowat aan 50% van prijs verkocht worden anders betaal je teveel. mijn idee maar ik moet zelf ook nog setje aanschaffen
stel mij trouwens vragen bij zijn eerste lesgever want de kerel wist niet wat LE was, had zijn lijnen al omgewisseld bij optuigen en zijn safety aan chickenloop stond op suicide mode
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 September 18, 2011, 21:25:14
edit2Rapporteer  
hangt sterk af welk merk. Best is een goedkoper merk, dat komt ergens weg. voor normaal gebruik geen probleem, voor scholen wellicht eerder.
Swiftenaar

Berichten: 189
Antwoord #19 September 18, 2011, 21:43:17
edit2Rapporteer  
@morres, dat imago van best stamt inmiddels uit 2008.. tegenwoordig doen ze qua kwaliteit niet onder aan de andere grote jonges uit t spel en zitten ze qua prijs nog steeds iestje lager! ouwe koeien?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #20 September 18, 2011, 21:49:20
edit2Rapporteer  
Helemaal met Joost eens! Ik ben zelf Best gaan varen omdat ik het fijne kites vindt.
Als het bagger was geweest dan was ik het niet gaan varen. Want op dat vlak ben ik
echt een mierenneuker en toevallig is het mooi meegenomen dat het nog iets goedkoper is ook.

Persoonlijk zou ik overigens geen les kites kopen, ongeacht welk merk.
Dit omdat ze toch vaker gecrasht zijn als een andere kite.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #21 September 18, 2011, 22:11:16
edit2Rapporteer  
Nieuwste lichting Best ziet er idd erg goed uit.
Gaastra heeft overigens hetzelfde probleem: die wil ik niet, en al helemaal niet tweedehands. Te veel gezeik mee gezien, dus dan lig je er uit bij sommige mensen. Ook een beetje resoluut van me, maar ja, waarom onnodige risico's lopen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #22 September 18, 2011, 22:45:58
edit2Rapporteer  
Heb ik ook met Gaastra. Grin Sorry Morres.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #23 September 18, 2011, 23:21:34
edit2Rapporteer  
Switch kites ziet er wel heel goed uit. En stukken leuker geprijsd. Zo is Best ook begonnen....
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #24 September 19, 2011, 07:06:19
edit2Rapporteer  
Switch levert rechtstreeks, zonder tussenhandel. Daarom zijn ze lager geprijsd zonder aan kwaliteit te hoeven inleveren. (lijkt het vooralsnog).
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.