Lekker goedkoop droogpak, niet dus.

feddomw
Gast
Antwoord #25 September 27, 2011, 07:35:27
edit2Rapporteer  
Toch blijf ik van mening dat als het kwik onder nul zakt... De risico's te groot worden.

Bedoel je om in een droogpak te varen? Ik twijfel of het iets uit maakt of het -1 of +5 is. In beide gevallen heb je een probleem als het pak lek is. Toch ga ik deze winter droog varen.

Ion Fuse geeft trouwens het minste risico, want strak neopreen droogpak, dus isolatie en drijfvermogen als het pak gaat lekken.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #26 September 27, 2011, 08:00:56
edit2Rapporteer  
Heel Nederland vaart in een Gul, via wetsuitoutlet aangeschaft. Daar is een topic over met honderden reacties. Niemand spreekt over een lek droogpak, volgens mij. Beetje broodje aap. Wat wel kan, is dat je wat water via je manchetten binnen krijgt tijdens een crash. Dat kan geen kwaad. Is ook een kwestie van pak zorgvuldig aantrekken en niet al te gek willen doen op het water.  Ion Fuse is een mooi pak, een vriend van me heeft m ook. Is alleen wel 2x zo duur.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #27 September 27, 2011, 08:46:29
edit2Rapporteer  
Op het water zelf:
Er zijn tegenwoordig echt super goede wetsuits waarbij je echt zo goed als droog blijft ( ook bij harde crashes). Op de 1 of andere manier voel ik mij in een wetsuit iets lekkerder op het water.

Dat "lekkerder voelen op het water" zit overigens geheel tussen de oortjes. Ik heb in de praktijk na 2 winters droogpak geen belemmeringen van het droogpak zelf ervaren.

Is er een goede, "luxe"gelegenheid om je om te kleden dan kies ik ( ook bij de echt koude sessies)  het liefste voor een wetsuit. Sta ik ergens op een koud strand / parkeerplaats dan toch wel ff een droogpak aan. De sessies met een wetsuit zijn dan wel duidelijk korter dan met een drysuit.

Sta je op de kant gezellig te ouwehoeren dan is een droogpak dus echt 1000 keer beter.

Grootste beperking voor mij bij "het kitesurfen in de kou" zijn nog steeds m'n handen..... 
met daarbij de opmerking dat ik met een droogpak meer warmte over houdt voor m'n handjes en  dus beduidend langer kan varen.

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #28 September 27, 2011, 09:41:14
edit2Rapporteer  
Toch blijf ik van mening dat als het kwik onder nul zakt... De risico's te groot worden.

Bedoel je om in een droogpak te varen? Ik twijfel of het iets uit maakt of het -1 of +5 is. In beide gevallen heb je een probleem als het pak lek is. Toch ga ik deze winter droog varen.

Ion Fuse geeft trouwens het minste risico, want strak neopreen droogpak, dus isolatie en drijfvermogen als het pak gaat lekken.



Niet perse als een pak lek is, wat dacht je van ijsvorming op qr. Lage temperaturen maken je materiaal broser... 
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29 September 27, 2011, 09:47:00
edit2Rapporteer  
@ idefixe ik heb handschoentjes van npx met zo'n dubbee seal flap. 3.5 dik super flexi. Heb er 3 uur met +/- 3 boven nul mee gevaren,lekker warm echt waar! En erg slijtvast. Met cordura verstevigd tussen je wijs en midde vinger.
feddomw
Gast
Antwoord #30 September 27, 2011, 11:57:09
edit2Rapporteer  
Toch blijf ik van mening dat als het kwik onder nul zakt... De risico's te groot worden.

Bedoel je om in een droogpak te varen? Ik twijfel of het iets uit maakt of het -1 of +5 is. In beide gevallen heb je een probleem als het pak lek is. Toch ga ik deze winter droog varen.

Ion Fuse geeft trouwens het minste risico, want strak neopreen droogpak, dus isolatie en drijfvermogen als het pak gaat lekken.



Niet perse als een pak lek is, wat dacht je van ijsvorming op qr. Lage temperaturen maken je materiaal broser... 

Bevriest zeewater zo snel dan? Ik vaar uitsluitend op zee namelijk. Ik denk dat de keren dat ik met onder nul zal varen op een hand te tellen zijn trouwens...
feddomw
Gast
Antwoord #31 September 27, 2011, 12:12:52
edit2Rapporteer  
Heel Nederland vaart in een Gul, via wetsuitoutlet aangeschaft. Daar is een topic over met honderden reacties. Niemand spreekt over een lek droogpak, volgens mij. Beetje broodje aap. Wat wel kan, is dat je wat water via je manchetten binnen krijgt tijdens een crash. Dat kan geen kwaad. Is ook een kwestie van pak zorgvuldig aantrekken en niet al te gek willen doen op het water.  Ion Fuse is een mooi pak, een vriend van me heeft m ook. Is alleen wel 2x zo duur.

Ben ik nu ook een van. Had een Fuse besteld, maar was toch te klein. Maat groter was er niet meer, moest ik een 2012 kopen. Is mij te duur, hoewel nog steeds honderden euro's goedkoper dan in NL. Astro met Gul berenpak voor onder de €300. Andere winkel wilde voor pak only €500 hebben.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #32 September 27, 2011, 12:17:07
edit2Rapporteer  
Zeewater bevriest minder snel, maar je zou maar net regen of ijzel tegen komen... En bij +2 met windchill heb je kan op ijsvorming...
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #33 September 27, 2011, 13:37:25
edit2Rapporteer  
Ijsvorming is gevaarlijk. Bij temp rond of net onder nul, alleen de zee nog op, zeker geen binnenwater. (kom ik overigens toch nooit). Bovendien ga ik in de winter alleen als het enigszins zonnig is. Regen en vorst wordt me te veel. Beter met een triple bij de open haard dan. Gul prijzen zijn dus enorm gestegen! Ik betaalde drie jaar geleden 270 euri compleet met binnenpak.
Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #34 September 28, 2011, 10:45:48
edit2Rapporteer  
We gaan bij www.versusshop.nl binnenkort ook Gul pakken verkopen.
Kun je gewoon in NL komen passen en ruilen en je garantie afhandelen.
Prijs wordt ongeveer het zelfde als in Engeland... E360,- voor een pak met een binnen fleece.

Ik laat hier wel even weten zodra we ze hebben liggen... momenteel vaar ik nog gewoon in een 3/2 pak :-)

feddomw
Gast
Antwoord #35 September 28, 2011, 10:49:23
edit2Rapporteer  
Jammer Eddy, net te laat voor mij. Ik had 'm liever bij jullie gekocht dan in Engeland. Jullie zijn met €360 enkele tientjes duurder, maar daarvoor heb je wel lokaal garantie en kan je gewoon passen. Dat is me die paar tientjes wel waard, en als de Euro weer aansterkt zijn jullie weer minder duur...

Goed idee van jullie trouwens, prijs/kwaliteit verhouding van die Gul pakken is onverslaanbaar.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.