Inserts door board heen?

Tabee

Berichten: 56
September 27, 2011, 20:59:13
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik heb een nieuw boardje gekocht, een naish momentum '11 130cm, alleen zie ik bij de buitenste inserts een klein bultje aan de onderzijde van het board. Het is wel degelijk voelbaar maar ik heb niet echt het idee dat het boardje hierdoor uit elkaar zal vallen.
 
Toch vroeg ik me af of iemand dit al eens vaker heeft gezien op een boardje en of iemand weet of dit de sterkte beïnvloed.

Later & Tabee
feddomw
Gast
Antwoord #1 September 27, 2011, 21:22:02
edit2Rapporteer  
Bij ski's en snowboards is het total loss, de schroef is te hard in de insert aangedraaid.

Maar dat komt omdat de onderkant van een ski of board 100% vlak moet zijn om grip te hebben en houden. (da's technisch niet helemaal juist, maar goed het gaat om het idee).

Op het water is het iets minder belangrijk, maar als je het board nieuw hebt gekocht zou ik 'm zeker terug brengen. Het hoort in ieder geval niet zo te zijn.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 September 27, 2011, 22:56:58
edit2Rapporteer  
Dan zijn de meegeleverde bouten te lang, dat mag gewoon niet gebeuren als je de orginele onderdelen hebt gebruikt (pads en straps + bouten)

Het is mij ook weleens gebeurd. In principe kan het niet veel kwaad, maar het beinvloed de sterkte wel een klein beetje. Immers heb je de onderste sheet een beetje van de kern afgeduwd: er kan water en vuil tussenkomen. In de praktijk valt dat overigens best mee.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.