kiten met regen ?

subroutine

Geen avatar

Logs: 0 | 14 uur
Oktober 09, 2011, 12:52:34
edit2Rapporteer  
Hoi iedereen,

ik vroeg mij af, ik zat wat verhalen te lezen op het forum oa in ongelukken/ervaringen
en ik kreeg het gevoel dat het een no no is om met regen te kiten ?

klopt dit ? het enige wat ik kan bedenken is dat als het regent er meestal wat meer
wind vlagen zijn en dat dit het wat gevaarlijker maakt  voor de gemiddelde beginner.

ehh enlighten me please.

groetjes Jason
jantjuuh

Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #1 Oktober 09, 2011, 13:22:53
edit2Rapporteer  
Met regen worden vooral je spullen gewoon erg nat...
Gevaarlijk met wind wordt het als er zware buien overtrekken met bijvoorbeeld onweer, daar willen nog wel eens forse windstoten uit voortkomen (en bliksem Tongue )! Dus sowieso weerbericht en waarschuwingen in de gaten houden als je twijfeld.

Regen hoeft dus niet perse gevaarlijk te zijn, bijvoorbeeld in een langdurige neerslagzone zullen niet snel gekke dingen gebeuren met de wind. Maargoed, dan heb ik meestal geen zin om te surfen. Hangt er gewoon welk weertype het is.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 Oktober 09, 2011, 13:29:46
edit2Rapporteer  
Ha, regen kan lastig zijn als het keihard waait maar het is ook wel weer lachen, het zicht wordt een stuk minder. Nadeel is dat tijdens regen de wind vaak inkakt - hoeft niet altijd maar vaak wel.
Bij normale buien heb je vaak een typisch verloop van de wind: voorafgaand neemt de wind toe, zodra het regent zwakt 'ie af en na de bui kan het zelfs volledig windstil worden, tot de volgende bui.

Probeer ook eens sneeuw en hagel schater
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #3 Oktober 09, 2011, 13:34:29
edit2Rapporteer  
Klopt: bij buien zitten meestal  windvlagen, of ie valt juist weg. Dat kan riskant zijn. Zeiknatte vlegers zijn zwaarder en sturen minder snel. Vaart dus minder lekker. Zeiknatte vliegers schoon en zandvrij opruimen is ook onmogelijk. Van nat zand slijt je doek harder.
Regen is dus een nadeel, maar geen no-go wat mij betreft.
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Oktober 09, 2011, 13:48:24
edit2Rapporteer  
Altijd de kite te drogen hangen in de garage
wazzaah

Antwoord #5 Oktober 09, 2011, 14:02:05
edit2Rapporteer  
"komt regen voor wind, bergt dan uw zeilen gezwind"

"Komt wind voor regen, daar is niets aan gelegen"

Eigenlijk hoef je alleen de eerste te onthouden, wordt er onweer voorspeld met een heerlijke druilerige dag (zoals vandaag) is t absoluut no go, want je ziet t onweer niet aankomen.
Vandaag dus geen onweer voorspeld dus zo je prima kunnen gaan, afgezien van het feit dat de wind stevig kan aantrekken natuurlijk en dat je nat wordt.

Met regen ga ik zo ie zo niet t water op, wordt ik nat.
[Pepper]

Antwoord #6 Oktober 09, 2011, 15:41:40
edit2Rapporteer  
Stevige regenbui met +5 bft moet je gewoon een keer meegemaakt hebben. Je ziet iedereen om je heen dan met een hand voor het gezicht varen want die druppels komen behoorlijk hard aan! Hagel heb ik gelukkig nog niet meegemaakt maar als regendruppels al pijn doen....
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #7 Oktober 09, 2011, 20:53:23
edit2Rapporteer  
Regen vind ik vooral vervelend met je spulletjes die nat worden. Kitebag, boardbag, en rugtasje.... moet die natte zooi de auto in.

Omkleden is ook lastig...

Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 Oktober 09, 2011, 21:21:25
edit2Rapporteer  
Vooral regen en buien niet doorelkaar halen.

Normale regen en mieser is gewoon in te kiten zoals een zonnige dag en alleen vervelend dat je gear nat wordt.

Buien zijn van een compleet andere categorie omdat die lokaal de wind ernstig verstoren met wegvallende wind of enorme windstoten, om  daarbij de slagregens, hagel en onweer nog maar even te vergeten.
Dus bij een naderende bui doe je er goed aan om ruim op tijd weer je kite geland te hebben en even in je auto te schuilen als het kan (onweer), een bui is meestal binnen een half uur wel weer voorbij en dan kun je zien of er nog een aan komt of dat je weer verder kunt kiten.

Vooral het op tijd stoppen voordat er een serieuze bui aankomt word nog wel eens hardnekkig genegeerd en gezien ik meestal de eerste ben die met echt naderend noodweer weer lekker in de auto zit heb ik dan ook vaker dan nodig mensen compleet het water afgeblazen zien worden omdat ze nog net even die ene minuut voor de bui door bleven kiten. Dan zit je dus mogelijk met kapot materiaal of een ongeluk, terwijl de gestopte kiters 10min later weer mooi in t zonnetje en stabiele wind verder konden varen.
Bularoo

Antwoord #9 Oktober 09, 2011, 21:25:27
edit2Rapporteer  
afdrogen in de regen is inderdaad ook lastig.. Een voordeel. Wetsuit ook gelijk beetje afgespoeld. Nat wordt je toch wel. Gewoon extra goed opletten en achter je kijken wat er aan komt. Dan kan je van tevoren al het water af mochten er windstoten bij zitten.
Ocean-Limbo

Antwoord #10 Oktober 09, 2011, 21:33:02
edit2Rapporteer  
ik vind kiten in de regen heeeeerlik .......de zoute smaak .....jammie

maar als er onweer op komt is .......heb ik diarree  in mijn wetsuit .......dan ben ik als allereerste van het water af ....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.