water in ion fuse droogpak via onderkant

Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #25 Oktober 25, 2011, 21:17:11
edit2Rapporteer  
@ Egale Jan, Alleen slappen dragen met koud weer en water schoentjes en handschoentjes

Dan wil ik jou nog wel tegen komen op blote voeten, zonder handschoenen, met een lekkende enkel seal, in je droogpak, terwijl het water en lucht temp onder de 5 graden ligt... Have fun. Wetsuit rules! Geen last van lekkende enkelseals wil nog eens zien hoeveel water je binnen krijgt bij een dikke head first wipe out. En dan blijk je ineens een lekkende nekseal te hebben dus moet je weer een hoge schoen over je hoofd trekken .... Ghehehe

Btw het is Eagle...
barry

Antwoord #26 December 05, 2011, 17:56:11
edit2Rapporteer  
Zelfde probleem met Ocean Rodea pak. Gewoon extra klittenband rond enkels over rubberen afsluiting heen.

OR pyro pro kan hier last van hebben als je zonder schoenen vaart wil je dit niet is er de Predator/surf hier zit een neopreen pak over de seals.
TBK

Antwoord #27 December 05, 2011, 18:20:47
edit2Rapporteer  
Nog nooit last gehad met OR-pyro pro maar vaar dan ook altijd met schoentjes over de seals.
Op blote poten heeft een droogpak geen nut, ga dan in je na@kie ! Lekker chill  Grin
biancam

Antwoord #28 December 05, 2011, 20:10:08
edit2Rapporteer  
Ik heb het pak ook en ik heb er geen last van, want heb altijd schoenen en handschoenen aan als ik het pak draag. Hij is echt super lekker warm en de seals zitten echt goed strak.
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #29 December 26, 2011, 14:05:27
edit2Rapporteer  
Wat een geneuzel over stoer etc. Denk eerder dat financieen meespeelt.
Droogpak is een andere insteek dan wetsuit, je regelt de onderkleding afh het weer. -5 tot +15 is goed te doen met een droogpak, uiteraard kom je niet droog uit het pak bij de hogere temperaturen. Ook bij lagere temp wordt je goed vochtig, kleed me dus meestal om ( alleen bovenste kleding laag wordt nat van condenserend zweet)
De spray in je pak is lastig maar op te lossen, ik had er ook last van.. Alle seals inmiddels vervangen voor een maat kleinere en geen last meer.
Afzakkende seals? Dan zijn ze zeker te groot.

Edit;
Nog niet met blote voeten gekite met droogpak.. zal dat ook niet snel meer doen. (maar vanuit droogpak overstappen naar shorty kan)

Droogpak is gewoon comfortabeler dan wetsuit, maar met wetsuit is het ook goed te doen in de kou.
Extremiteiten (handen en voeten) zitten ver van de pomp (hart) en hebben kleinere vaten (toe en afvoer) waardoor je daar eerder last krijgt. Nek en hoofd moeten in de kou goed beschermt blijven ook al denk je dat het nog niet echt koud is, je koelt het snelst af bij nek en hoofd.
EddyC

Geen avatar

Antwoord #30 December 26, 2011, 14:19:38
edit2Rapporteer  
Nooit verstaan wat het voordeel is van een drysuit als ik met een wetsuit (5/4mm + 2mm duikershempdje) tot 5graden water en lucht kan kiten.
Ik heb dan meer last van koude voeten.
TIASOF

Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #31 December 26, 2011, 14:32:40
edit2Rapporteer  
als je lichaam niet warm is (of moeite moet doen om warm te blijven) zal je eerder last hebben van koude voeten!
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #32 December 26, 2011, 18:00:33
edit2Rapporteer  
Wat een geneuzel over stoer etc. Denk eerder dat financieen meespeelt.
Droogpak is een andere insteek dan wetsuit, je regelt de onderkleding afh het weer. -5 tot +15 is goed te doen met een droogpak, uiteraard kom je niet droog uit het pak bij de hogere temperaturen. Ook bij lagere temp wordt je goed vochtig, kleed me dus meestal om ( alleen bovenste kleding laag wordt nat van condenserend zweet)
De spray in je pak is lastig maar op te lossen, ik had er ook last van.. Alle seals inmiddels vervangen voor een maat kleinere en geen last meer.
Afzakkende seals? Dan zijn ze zeker te groot.

Edit;
Nog niet met blote voeten gekite met droogpak.. zal dat ook niet snel meer doen. (maar vanuit droogpak overstappen naar shorty kan)

Droogpak is gewoon comfortabeler dan wetsuit, maar met wetsuit is het ook goed te doen in de kou.
Extremiteiten (handen en voeten) zitten ver van de pomp (hart) en hebben kleinere vaten (toe en afvoer) waardoor je daar eerder last krijgt. Nek en hoofd moeten in de kou goed beschermt blijven ook al denk je dat het nog niet echt koud is, je koelt het snelst af bij nek en hoofd.

dry comfortabeler dan wet suit? heel gauw je mondspoelen.... het is alleen makkelijker aan en uit trekken als het koud is...
Ocean-Limbo

Antwoord #33 December 26, 2011, 18:17:36
edit2Rapporteer  
ik heb een 5/3 wetsuit en een Ocean Rodeo drysuit. Mijn ervaring is dat je het met een drysuit gewwon langer volhoud .........

ook je handen en voeten houdje langer warm ......

maar misschien nog het balangrijkste is een goede cap want de meeste warmte verlies je bij je hoofd.
feddomw
Gast
Antwoord #34 December 26, 2011, 18:23:39
edit2Rapporteer  
Sorry, EJ, ik vind een dry ook veel comfortabeler dan een wetsuit. Dat broeierige heb je niet met een droogpak (ik niet iig).

Ik heb wel net een link gepost voor een aanbeiding voor een Gul 6mm wetsuit dat ik wel zou willen hebben.
Janus

Antwoord #35 December 26, 2011, 21:26:53
edit2Rapporteer  

dry comfortabeler dan wet suit? heel gauw je mondspoelen.... het is alleen makkelijker aan en uit trekken als het koud is...

Duh?.. mondspoelen? was ik niet van plan.

EJ heb je wel eens een goed passend OR Pyro Pro drysuit aangehad? laat staan erin gekite?

Het is zeker comfortabeler en soepeler en niet vergeten warmer.. Aan en uittrekken maakt niet zo'n verschil voor mij moet toch droge bovenkleding aan doen.

Ieder zijn voorkeur maar ga niet lopen roepen dat ik mijn mond moet spoelen als jouw voordeel alleen maar in het aan en uittrekken zit.

Edit: O ja niet in pissen hoor, is denk ik niet comfortabel..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.