Maasvlakte2 geopend op 27 mei 2012

Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #100 Mei 30, 2012, 23:47:25
edit2Rapporteer  
En toch ga ik morgen kijken als het waait.
robbepop

Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #101 Mei 30, 2012, 23:51:05
edit2Rapporteer  
Eigenwijs!!
Evan
Administrator

Antwoord #102 Mei 30, 2012, 23:53:20
edit2Rapporteer  
Mag toch wel kijken hoe klote het daar is, geloof er namelijk helemaal niks van.
robbepop

Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #103 Mei 30, 2012, 23:56:47
edit2Rapporteer  
 Cool Ik voel me niet serieus genomen.
hijo del viento

Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #104 Mei 31, 2012, 07:31:57
edit2Rapporteer  
Cool Ik voel me niet serieus genomen.
Dat had ik al begrepen uit je eerdere post in een ander topic........
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #105 Mei 31, 2012, 09:49:03
edit2Rapporteer  
Het ziet er echt lelijk uit, ik zou er niet gaan kiten...

Mee eens... de eerste trap ziet er niet uit, er schijnt daar een of ander niet zo gastvrij rupsje te leven (geimporteerd door groene maffia om ons te weren). Strand ligt vol troep... Hout, stenen, dooie vis restanten (seabird, wel opruimen na het eten!!), HEEL VEEL algen en zeewier bij de waterlijn, harde tij stroming... harder dan bij zand turbine... en daar waar je beduidend minder stroming hebt, mag je niet kiten....

Kortom... bedankt voor het verzieken van wat ooit de beste spot van europa was...
Snackyman

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #106 Mei 31, 2012, 10:40:28
edit2Rapporteer  

Mee eens... de eerste trap ziet er niet uit, er schijnt daar een of ander niet zo gastvrij rupsje te leven (geimporteerd door groene maffia om ons te weren). Strand ligt vol troep... Hout, stenen, dooie vis restanten (seabird, wel opruimen na het eten!!), HEEL VEEL algen en zeewier bij de waterlijn, harde tij stroming... harder dan bij zand turbine... en daar waar je beduidend minder stroming hebt, mag je niet kiten....

Kortom... bedankt voor het verzieken van wat ooit de beste spot van europa was...

Ik kan nu niet bepalen of je sarcastisch bent of niet....
feddomw
Gast
Antwoord #107 Mei 31, 2012, 10:48:59
edit2Rapporteer  
Kleine correctie, het kleurtje was volgens rijnmond punt enel maar 37 keur.

http://www.rijnmond.nl/nieuws/26-05-2012/rood-strand-maasvlakte-2-bijna-weg

De 37 duizend euro's zijn inmiddels wel weg gewaaid.

Ik begrijp er geen reet van. Het zou 76 ton zand zijn, maar op de foto kan ik me niet voorstellen dat het 76 ton is dat daar ligt. De bedoeling is dat het weg waait, want dat is "kunst".

Veel vreemder is dat het blijkbaar 500euro per ton kost. Ik weet niet waar dat zand vandaan komt, maar een kuubje schoon zand (dus 1x1x1m, dat weegt 1,5-2 ton) kost geen 1000euro, eerder 100, en dan heb ik de prijs omhoog gegooid omdat het rood zand is. Iemand heeft dus een "goede" deal gedaan.
Karel79

Antwoord #108 Mei 31, 2012, 11:28:25
edit2Rapporteer  
Weet je wel hoeveel werk het is om al die zandkorrels te airbrushen met niet giftige verf?
jantjuuh

Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #109 Mei 31, 2012, 11:36:22
edit2Rapporteer  
Kleine correctie, het kleurtje was volgens rijnmond punt enel maar 37 keur.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/26-05-2012/rood-strand-maasvlakte-2-bijna-weg

De 37 duizend euro's zijn inmiddels wel weg gewaaid.

Ik begrijp er geen reet van. Het zou 76 ton zand zijn, maar op de foto kan ik me niet voorstellen dat het 76 ton is dat daar ligt. De bedoeling is dat het weg waait, want dat is "kunst".

Veel vreemder is dat het blijkbaar 500euro per ton kost. Ik weet niet waar dat zand vandaan komt, maar een kuubje schoon zand (dus 1x1x1m, dat weegt 1,5-2 ton) kost geen 1000euro, eerder 100, en dan heb ik de prijs omhoog gegooid omdat het rood zand is. Iemand heeft dus een "goede" deal gedaan.

Kub zand in die hoeveelheden kun je als grote opdrachtgever voor een 10,- netto wel aan komen. De rode toeslag zal ook niet heel veel duurder zijn.

Maargoed, je betaald voor de kunst Grin
Eagle-Jan

Antwoord #110 Mei 31, 2012, 12:14:35
edit2Rapporteer  

met een hele grote kern van waarheid!!!!

Spoon

Antwoord #111 Mei 31, 2012, 12:44:19
edit2Rapporteer  
Mee eens... de eerste trap ziet er niet uit, er schijnt daar een of ander niet zo gastvrij rupsje te leven (geimporteerd door groene maffia om ons te weren). Strand ligt vol troep... Hout, stenen, dooie vis restanten (seabird, wel opruimen na het eten!!)

bedoel je nouw seabird?
Wat eigenlijk een verzamelnaam is voor alle zee vogels (hence the name Wink )

of seabert...

is nogal een verschil Wink (iets met vliegen en zwemmen )

Ik ben erg benieuwd hoe "erg" het veranderd is..
Ben er voorheen niet zo vaak geweest maar het was wel een mooie spot..
feddomw
Gast
Antwoord #112 Mei 31, 2012, 14:39:34
edit2Rapporteer  

@EJ, waarom heb jij toch altijd zo'n moeite met de Quote ('kwoot") knop? Wink
Eagle-Jan

Antwoord #113 Mei 31, 2012, 15:11:56
edit2Rapporteer  

@EJ, waarom heb jij toch altijd zo'n moeite met de Quote ('kwoot") knop? Wink

omdat ik 90% van mijn post via de smartphone doe
Windhoos

Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #114 Mei 31, 2012, 22:04:34
edit2Rapporteer  
 Mooie spot en een lekkere sessie gehad vandaag!
Wie van de KH members voegt deze spot ff toe zodat we die ook kunnen selecteren met loggen? Grin
Eagle-Jan

Antwoord #115 Mei 31, 2012, 22:31:54
edit2Rapporteer  
Niet doen...
Evan
Administrator

Antwoord #116 Mei 31, 2012, 23:01:35
edit2Rapporteer  
Las je reactie iets te laat Arend, hij staat er al tussen (alleen nog verder invullen) http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Strand%20Slufter

Moet wel zeggen dat het er vroeger mooier bij lag op de Slufter. Niks geen mooie gesloten poel maar alleen overal zandbanken, een hoop zeewier en wrakhout op de bodem/strand, het water is bijna zoet en ruikt wat vreemd en de weg naar boven lijkt wel 2x zo hoog geworden (of alleen maar steiler).
Windhoos

Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #117 Juni 01, 2012, 07:30:56
edit2Rapporteer  
Thnx Evan!

Idd veel wrakhout zeg en veel zandbanken en ondiepe stukken.
Maar ik ben blij dattie weer open is, scheelt me toch zo'n 30 minuten in de auto zitten en zo slecht is het nou ook weer niet daar. Smiley
Eagle-Jan

Antwoord #118 Juni 01, 2012, 07:50:06
edit2Rapporteer  
Thnx Evan!

Maar ik ben blij dattie weer open is, scheelt me toch zo'n 30 minuten in de auto zitten en zo slecht is het nou ook weer niet daar. Smiley

Ja en 10 dgn huid irritatie als je door zo'n rups wordt gepakt! Nou maar hopen dat al het waait het nier zo'n schuim bad word als het bij Hoek soms kan zijn.
Spoon

Antwoord #119 Juni 01, 2012, 09:23:21
edit2Rapporteer  
ach, ik heb dat vorig jaar meegemaakt met die rups.. ik had nergens last van want ik had een wetsuit aan. Maar mijn vriendin zat aan de kant en heeft daar idd bijna twee weken last van gehad.

Gewoon je pak aanhouden dus Wink
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #120 Juni 01, 2012, 10:01:56
edit2Rapporteer  
Dankzij die rupsen blijven de badgasten wel weg na eerste dagje strand.
rocket man

Antwoord #121 Juni 01, 2012, 17:04:27
edit2Rapporteer  
Thnx Evan!

natuur moet z'n werk doen
Eagle-Jan

Antwoord #122 Juni 01, 2012, 19:21:49
edit2Rapporteer  
Maar vergeet niet de eerst trap is helaas van tijdelijke aard... daarna neemt de groene mafia het van ons af.
Evan
Administrator

Antwoord #123 Juni 01, 2012, 19:44:22
edit2Rapporteer  
Eerder de badgasten dan de groene maffia, op het bord stond het namelijk gewoon als badstrand ingetekend. Als je anders beweert zou ik daar graag een bron van willen hebben.
Strakko

Antwoord #124 Juni 04, 2012, 14:42:13
edit2Rapporteer  
Ben vorige week vanaf oude vertrouwde slufter naar noordelijk havenhoofd gekite om locatie, strand, en stroming te checken. .....Ja, je gaat daar grote rollers krijgen....maar zonder poeltjes, en heel veel stroming.
Dit wordt een gevaarlike spot, voor alleen ervaren kiters
Ze kunnen beter die naaktlopers (van zuidkant) daar naartoe verplaatsen, zodat wij ook gewoon op oude slufter locatie kunnen blijven kiten.....met die heerlijke poeltjes, en zandbanken.

Als we niet in actie komen vrees ik dat huidige kite locatie volgend jaar verboden gebied is voor ons.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.