Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Het enige mooie is het vlakke water wat er alleen maar is bij een beperkt getij en windrichtingen. enkele meters daarbuiten is t gigantisch choppy en staat er gigantische stroming. Net als vroeger.
Golven van 3m zie ik ook niet zo snel beginners op af komen en die enorme klim schrikt hopelijk ook wat luie kiters af. Moeten we alleen nog een knokploeg klaarstomen om beginners uit t pro-poeltje te weren!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Niet veranderd? Ik vind het een totaal andere spot geworden. Wel echt een top stop! Twee stukken met vlak ondiep water met laag en echt mooie golven over een heel groot stuk.
Die poelen waren er vlak voordat het gesloten werd voor publiek ook, praktisch onverandert. Zoals het al jaren was. Die golven waren om de hoek wel mooi, maar niet meer zoals het was. Logisch, want dat is wel heel sterk verandert. @Eagle: de Slufter aan de grote klok hangen? Dat is al jaren een van de bekenste spots van Nederland.
|
|
|
Evan
Administrator
|
Zit nu ook te twijfelen een filmpje te maken van die big-air meting, precies op het mooiste moment vd poel.....
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Zit nu ook te twijfelen een filmpje te maken van die big-air meting, precies op het mooiste moment vd poel.....
Dan doe je toch alleen even de beste resultaten van een paar hoog vliegers hier melden. Je hoeft er dan niet per definitie een filmpje van te maken. Of je maakt hem op youtube alleen zichtbaar voor mensen die een link krijgen. Dat kan ook. @ Michiel, ik vind het toch echt veranderd hoor. Ik ben er ook vlak voordat die dicht ging ook nog geweest. En mijn geheugen is goed hoor.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Wat vindt je dan verandert? Wat is er anders dan voor de sluiting, afgezien van "om de hoek". @ Evan: kom op zeg, die spot is zo bekend in Nederland Druk zal het toch wel weer worden als de wind iets minder hard is als de afgelopen dagen in het weekend. Dat was voor de sluiting ook al het geval.
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Wat vindt je dan verandert? Wat is er anders dan voor de sluiting, afgezien van "om de hoek". @ Evan: kom op zeg, die spot is zo bekend in Nederland Druk zal het toch wel weer worden als de wind iets minder hard is als de afgelopen dagen in het weekend. Dat was voor de sluiting ook al het geval. De poel van voor de strandopgang is zeker veranderd, eerst was die behoorlijk lang gerekt en nu vind ik hem korter geworden. Ga maar eens naar de filmpjes kijken van 2009. Ook kan je niet meer de hoek om wat daar ligt nu de Maasvlakte twee. Daar vaar je nu langs op en heb je eerst nog een vlak ondiep stuk met daarachter mooie golven.
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Het enige mooie is het vlakke water wat er alleen maar is bij een beperkt getij en windrichtingen. enkele meters daarbuiten is t gigantisch choppy en staat er gigantische stroming. Net als vroeger.
Golven van 3m zie ik ook niet zo snel beginners op af komen en die enorme klim schrikt hopelijk ook wat luie kiters af. Moeten we alleen nog een knokploeg klaarstomen om beginners uit t pro-poeltje te weren!
een knokploeg mee eens, maar beginners zomaar van het water af... NEE. alleen als ze STRONT EIGENWIJS ZIJN! dan wel! Aangezien dat de meeste locals van Slufter dan wel hier op KH dan wel op Slufterhufters zit al dan niet mee kijken. stel ik voor om als locals de krachten te bundelen en zelf maar het voorbeeld te geven hoe het wel moet. en als groep ook scholen weren... het wis (wandelgangen informatie systeem) beweert dat er al een school is die mogelijk een startbewijs heeft... op het slufter heb je als kite/windsurf school niks te zoeken. hooguit een golfsurf school.
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Ik ben het wel met EJ eens, als ze op de slufter les willen gaan geven dan zou dat stroming en golf technisch gezien enkel in de poeltjes kunnen, maar daar wordt juist door de "pro's" onder ons vol gevaren, bovendien is lesgeven in een dun laagje water ook niet al te verstandig.
Het weren van schooltjes van de slufter lijkt mij een goed idee, maar hoe kun je dat doen zonder ze uiteindelijk ter plekke 'vriendelijk te verzoeken het poeltje te verlaten' ?
|
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Ja, hard tegen hard is een optie... kijken wie het het langst volhoud...
Zou het uiteindelijk de cursist zijn die tegen zijn instructeur zegt: "Ik stop er mee, veel te gevaarlijk hier om les te krijgen"?
|
|
|
Farmer Joe
Geen avatar
|
Als beginner vind ik deze opmerkingen ietwat lullig!
Om zomer maar zo een beginner toegang te weigeren naar een poel want je bent een pro!? (wtf)
Het Slufter is voor allemaal - Kitesurfers, Surfers, Windsurfers, kitevliegers, zelfs Paragliders!
Kom op mannen - dit is niet het juiste manier. Het schept een slecht beeld. Als je wel als beginner een zooitje van jezelf maak en eventueel een ander strandganger in gevaar stelt - dan WEL flink aanspreken.
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Om zomer maar zo een beginner toegang te weigeren naar een poel want je bent een pro!? (wtf)
Het Slufter is voor allemaal - Kitesurfers, Surfers, Windsurfers, kitevliegers, zelfs Paragliders!
Kom op mannen - dit is niet het juiste manier. Het schept een slecht beeld. Als je wel als beginner een zooitje van jezelf maak en eventueel een ander strandganger in gevaar stelt - dan WEL flink aanspreken.
Het is misschien bot maar als beginner heb je op de Slufter gewoon niets te zoeken. Ga dan lekker naar het Autotstrand. Meer dan genoeg ruimte en veel idealer.
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
Als beginner heb je op de slufter alleen wat in die poel te zoeken als ik dit zo lees. Jammer maar helaas voor de pros, maar die hebben een hele zee voor zichzelf.. denken de beginners dus. Misschien een nummertjes trek apparaat neerzetten? Mag bij de zandmotor ook wel trouwens..
|
|
|
Jeffro
Logs: 0 | 724 uur
|
Ik vind dat die gasten dat verdiend hebben. Ik was er afgelopen zaterdag en ga hun zeker niet in de weg varen....ff starten in dat poeltje en wegwezen. Daarbij is het voor een beginner gewoon te druk in dat poeltje. Geef hun gewoon de ruimte en het vlakke water om hun die zieke trick's uit te laten voeren...dan krijg je wat respect terug i.p.v. dat ze gaan roepen dat die "beginners" in de weg varen & irritant zijn. Of niet dan pro's :+
|
|
|
robbepop
Logs: 0 | 996 uur
|
De spijker op zijn kop Jeffro! Probleem zit hem echt niet zo zeer in 1 of 2 beginners, maar 2 wordt 10 - 100 enz. En beginners hebben niks te zoeken op de Slufter. In de rustige avond uurtjes door de weeks is het allemaal nog niet zo'n probleem. In het drukke weekend is er gewoon een soort ongeschreven gedragscode. keren in de hoeken, niet in het midden. iemand die vaart maakt om een sprong in te zetten daar ook de kans voor geven. En snel en wendbaar kunnen handelen mocht het plots erg druk worden op een erg klein stukje water... Allemaal dingen waar beginners misschien denken wel rekening mee te kunnen houden, maar er in de praktijk geen kont van bakken.
Ik zal heel eerlijk zijn, als ik met een paar man op de Slufter in het poeltje vaar, en me begin te storen aan een beginner al dan niet met een kite op 12 uur, of eentje die ik bij het passeren niet vertrouw, zal ik hem zeker proberen hem eraf te varen. Op het strand lach ik dan weer eens lief, en doe ik net of ik gek ben.
Farmer Joe, de Slufter is inderdaad van ons allemaal. Maar een enkeling gaat het niet voor de rest verstieren.
|
|
|
Farmer Joe
Geen avatar
|
Bent toch blij dat Jeffro het snapt. Als wij gewoon het goede zeevaart regels volgt kunnen wij allemaal samenspelen. (kop aan kop beide zwenk naar rechts) Die "pro's" in deze rubriek (of denk dat ze "pro" bent) zijn volgens mij gewoon aan te pronken in die poeltje. "Look at me! Look how good I am! Out of the way newbie!" (lullig)
In het zelfde asem willen ik ook eens bent met robbepop: 2 of 3 = geen probleem. Maar 10 + in een kleine ruimte zijn een gevaar voor hunzelf.
Laten wij allemaal gewoon elkaar tolereren, zonder voorwendsels. Daardoor groeit een sport.
Nou - het is een mooie dag geworden - Denk dat ik wel naar het strand gaan!
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Die "pro's" in deze rubriek (of denk dat ze "pro" bent) zijn volgens mij gewoon aan te pronken in die poeltje. "Look at me! Look how good I am! Out of the way newbie!" (lullig) hmmm... show-off is maar een klein aspect van het verhaal Farmer, heen en weer varen is op een goed moment niet meer genoeg, en dan ga je op zoek naar uitbreiding van je stijl/trucendoos. Dat het patserig op jouw overkomt is vooral jouw probleem, ik ken ze die weken bezig zijn op het oefenen van een nieuwe truc en als de omstandigheden optimaal zijn is het vriendelijk gezegd "niet leuk" als er iemand z'n waterstart ligt te leggen te oefenen. Ik ben een paar jaar geleden op de slufter gaan varen en ik heb m'n best gedaan de betere kiters zo min mogelijk in de weg te zitten. Toen had ik er al een jaartje autostrand op zitten. Ik kon toen genieten van de loops en de old skool big air shizzle die er allemaal voorbij kwam! Jouw democratisch recht op waterstarten in de fly-zone op te eisen mag dan juridisch correct zijn, het getuigt van gebrek aan inzicht en respect voor de kite -scene. Vergeet niet dat die looperts dezelfde gasten zijn die je board op halen of je van het water plukken als je in de problemen komt. Het blijkt namelijk dat het gewone gasten zijn die alleen een paar jaar eerder met kiten zijn begonnen dan jij.
|
|
|
Robin73
Logs: 0 | 176 uur
|
Ik vraag me af wanneer je eigenlijk goed genoeg bent voor de slufter. Zelf doe ik geen loops en zal ze denk ik ook nooit doen. Maar vaar al een paar jaar. Een beetje lekker heen en weer varen en af en toe een sprong met een grab erin. Ga zeker ook een keer bij de slufter kijken maar hoop dan niet dat ik door robbepop van het water wordt gekite
|
|
|
Dennis.
Logs: 0 | 90 uur
|
Er is ruimte genoeg op de slufter. Alleen het poeltje is niet zo groot. Dus als jij gewoon goed kan varen, kan je best op de slufter gaan varen.
|
|
|
Robin73
Logs: 0 | 176 uur
|
Mooi dan ga ik er ook eens heen. Bij de zm blijf ik ook meestal uit het pooltje. Vind het veel rustiger op zee en het is nog minder ver lopen. Dus bij de Slufter zal het ook wel goed komen. En voor het oefenen van nieuwe tricks etc ga ik toch meestal naar de wandel Playa.
|
|
|
robbepop
Logs: 0 | 996 uur
|
Ik doel dus puur op van die lui die geen meter links of rechts kunnen varen. iemand die gewoon zijn ding doet en een beetje op en neer vaart zit niemand in de weg. Maar van de week waren er al weer een paar mooie voorbeelden van die klootviolen die het presteren om iedereen klem te zetten. Als het druk is op het water, weten ervaren kiters elkaar te passeren, zien aankomen wat een ander gaat doen en spelen daar op in. Denk ook eens aan elkaars veiligheid, bij een beginner ga ik nooit in the line of fire varen, en voorrang of niet zal ik hem upwind passeren of keren.
|
|
|
Evan
Administrator
|
In het poeltje passen makkelijk 20 gasten die goed op elkaar anticiperen. Gaat daar 1 klootviool midden in stilstaan met zijn kite op 12u is er voor al die andere 20gasten totaal geen ruimte meer. (kite laag valt nog bovenlangs te varen of overheen te loopen)
Ga dan sociaal ergens anders staan met je kite op 12u of met 10km/u bibberend je rakjes varen, daar heb je echt geen poeltje voor nodig! Dat het daarbuiten keihard stroomt of makkelijk 3m hoge golven kunnen staan maakt dit dus een spot die niet echt geschikt is om je eerste metertjes te gaan varen. Tenzij je ruzie zoekt.
Downwind passeren? Denk maar niet dat het voor gevorderden fijn is om downwind iemand te passeren die overduidelijk nog zeer weinig kitecontrole heeft. Aantal keren dat ik van zo iemand een kite op of bijna op mn nek kreeg valt niet meer te tellen.
|
|
|
SnaaK
|
Moet echt een keer komen varen op de slufter, varen in moeilijke condities voor de oefening en in de pauzes kijken naar een show van de pro's. Dat is toch vet?!
|
|
|
feddomw
Gast
|
Ik ken de spot niet, daarvoor kite ik te kort en mijn eigen (prive)spot bevalt mij goed.
Maar als het zonder dollen een heftige spot is, moet er wel degelijk worden opgetreden tegen een school die daar les gaat geven. En idd in een poel met ondiep water moet je niet gaan lessen.
Degene die vergunningen uitdeelt kan je toch aanschrijven en melden dat de spot per definitie ongeschikt is en "nu voor alsdan aansprakelijk stellen"? Moet je kijken hoe snel de heren ambtenaren terugkrabbelen.
Je gaat toch ook geen vergunning voor paragliding of parachute les naast Schiphol afgeven?
|
|
|