Maasvlakte2 geopend op 27 mei 2012

Spoon

Antwoord #175 Juni 14, 2012, 10:15:26
edit2Rapporteer  
Maar als het zonder dollen een heftige spot is, moet er wel degelijk worden opgetreden tegen een school die daar les gaat geven. En idd in een poel met ondiep water moet je niet gaan lessen.

Gaat daar een school lesgeven??

Dat is pure zelfmoord :S..
feddomw
Gast
Antwoord #176 Juni 14, 2012, 10:20:35
edit2Rapporteer  
Aangezien dat de meeste locals van Slufter dan wel hier op KH dan wel op Slufterhufters zit al dan niet  mee kijken. stel ik voor om als locals de krachten te bundelen en zelf maar het voorbeeld te geven hoe het wel moet. en als groep ook scholen weren... het wis (wandelgangen informatie systeem) beweert dat er al een school is die mogelijk een startbewijs heeft... op het slufter heb je als kite/windsurf school niks te zoeken. hooguit een golfsurf school.
Karel79

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #177 Juni 14, 2012, 10:34:23
edit2Rapporteer  
Ja dat lijkt me een goed plan om de ambtenaren te gaan vertellen dat de Slufter te gevaarlijk is voor beginnende kitesurfers... dan heb je kans dat ze over het woordje 'beginnende' heen lezen en de hele spot sluiten.
feddomw
Gast
Antwoord #178 Juni 14, 2012, 11:01:11
edit2Rapporteer  
Ja dat lijkt me een goed plan om de ambtenaren te gaan vertellen dat de Slufter te gevaarlijk is voor beginnende kitesurfers... dan heb je kans dat ze over het woordje 'beginnende' heen lezen en de hele spot sluiten.

Je moet ook het woord gevaarlijk niet gebruiken.... Je moet "ongeschikt"gebruiken.

Zonder dollen, ik kom er niet dus het zal me een zorg zijn. Maar als je er een school krijgt wordt je ook niet blij. Het is kiezen of delen als EJ's informatie klopt. En we moeten niet overdrijven, er is een reden dat motor-rijlessen en beginnende auto-rijlessen rustige terreinen opzoeken, dat begrijpt iedereen.

ctddekke

Geen avatar

Logs: 39 | 801 uur
Antwoord #179 Juni 14, 2012, 13:01:34
edit2Rapporteer  
Ik ben wat geschokt over de manier waarop jullie hier over beginners schrijven. Ik ben zelf een beginner en was me al bewust van een aantal gevaren van het kitesurfen. Ik had me alleen nog niet gerealiseerd dat je als beginner ook het risico loopt dat je er bewust door de pro's afgevaren wordt of in elkaar geslagen wordt als je op de verkeerde plaats gaat kiten!!!!

Ik was zelf zaterdag ook aan het kiten op de slufter in de poel. Ik heb niets van die vijandigheid gemerkt en niemand heeft me er op aangesproken dat beginners niet welkom zijn.
Omdat het wat druk was in de pool ben ik  wat verderop gaan varen. Ik ben daar mijn board kwijtgeraakt en was niet in staat om upwind bodydraggend weer bij m'n board te komen, wat me normaal altijd wel lukt. Gelukkig heeft iemand mijn board opgepikt en naar me toe gebracht. Als degene die me geholpen heeft meeleest nog bedankt daarvoor.  Daarna ben ik weer verder gegaan in de poel, leek me toch wat meer geschikt voor een beginner.

Al die tijd heb ik me niet gerealiseerd dat ik geen recht had om daar te kiten als beginner. Gelukkig heeft niemand me in elkaar geslagen of er vanaf gevaren................................ ...
Eagle-Jan

Antwoord #180 Juni 14, 2012, 13:59:46
edit2Rapporteer  
Ik ben wat geschokt over de manier waarop jullie hier over beginners schrijven. Ik ben zelf een beginner en was me al bewust van een aantal gevaren van het kitesurfen. Ik had me alleen nog niet gerealiseerd dat je als beginner ook het risico loopt dat je er bewust door de pro's afgevaren wordt of in elkaar geslagen wordt als je op de verkeerde plaats gaat kiten!!!!

Ik was zelf zaterdag ook aan het kiten op de slufter in de poel. Ik heb niets van die vijandigheid gemerkt en niemand heeft me er op aangesproken dat beginners niet welkom zijn.
Omdat het wat druk was in de pool ben ik  wat verderop gaan varen. Ik ben daar mijn board kwijtgeraakt en was niet in staat om upwind bodydraggend weer bij m'n board te komen, wat me normaal altijd wel lukt. Gelukkig heeft iemand mijn board opgepikt en naar me toe gebracht. Als degene die me geholpen heeft meeleest nog bedankt daarvoor.  Daarna ben ik weer verder gegaan in de poel, leek me toch wat meer geschikt voor een beginner.

Al die tijd heb ik me niet gerealiseerd dat ik geen recht had om daar te kiten als beginner. Gelukkig heeft niemand me in elkaar geslagen of er vanaf gevaren................................ ...

je hoeft ook nergens bang voor te zijn... de locals a.k.a. de Slufterhufters, zijn een hechte groep jolige, vriendelijke, sympatieke kitesurfers/windsurfers/kitebuggiers. die al sinds jaar en dag actief zijn op het strand en wellicht de bakermat van de nederlandse kitesurf geschiedenis vormen (de eerste 2 kitesurf instructeurs van de regio komen daar vandaan en zijn niet voor niks op het autostrand hun activiteiten gaan voortzetten)... zij hebben wat ongeschreven regels, waaraan je moet houden, en die regels zijn opzich al vanzelfsprekend, vandaar dus ook ongeschreven. Houd jij je niet aan deze regels, dat kan, dat mag ook. maar gaat men vervolgens ook nog eens gevaar opleveren en moeilijk doen na waarschuwingen dan heb je kans dat de groep zich tegen de aanstichter keert en dat uit zich inprincipe in kitevriendelijke acties... dus ja dan heb je kans dat je sneller dan gedacht in het water ligt of in een hoek gevaren wordt waar door je dus eerst ff aan de kant moet gaan staan en vervolgens weer opnieuw moet beginnen...
maar mocht jou iets overkomen, bord kwijt of in het ergste geval een ongeluk krijgen zullen zij ook ten alle tijden een helpende hand toe reiken.
het is gewoon oppassen als het 30 kts+ waait, als je dan in de weg staat dan kunnen sommigen boos kijken.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #181 Juni 14, 2012, 17:56:53
edit2Rapporteer  

Haha niet bang zijn. Er zitten er hier bij die kiten vooral met hun mond cq. toetsenbord.
feddomw
Gast
Antwoord #182 Juni 14, 2012, 19:40:07
edit2Rapporteer  

Haha niet bang zijn. Er zitten er hier bij die kiten vooral met hun mond cq. toetsenbord.

Are you talkin' to me?

Zouden er hier jongeren zijn die deze grap niet begrijpen?  schater
robbepop

Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #183 Juni 14, 2012, 20:51:27
edit2Rapporteer  
Huh, Tokkie to me??

http://www.youtube.com/watch?v=-WQ40f3fMng
ctddekke

Geen avatar

Logs: 39 | 801 uur
Antwoord #184 Juni 14, 2012, 21:50:06
edit2Rapporteer  
Blij te horen dat ik de sfeer op de slufter toch goed ingeschat had. Joepie
Ik vind het een topspot dus je ziet me er waarschijnlijk nog wel terug.
Hou ik meteen wat meer rekening met de poel voor de pro's. Het was inderdaad gaaf om te zien waar ze mee bezig waren. ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
geloof68

Antwoord #185 Juni 14, 2012, 21:52:54
edit2Rapporteer  
De wind valt spontaan weg aanstaande zaterdag door die post van Rob. Ik heb het 56 seconden volgehouden.....
hijo del viento

Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #186 Juni 14, 2012, 22:29:39
edit2Rapporteer  

je hoeft ook nergens bang voor te zijn... de locals a.k.a. de Slufterhufters, zijn een hechte groep jolige, vriendelijke, sympatieke kitesurfers/windsurfers/kitebuggiers. die al sinds jaar en dag actief zijn op het strand en wellicht de bakermat van de nederlandse kitesurf geschiedenis vormen (de eerste 2 kitesurf instructeurs van de regio komen daar vandaan en zijn niet voor niks op het autostrand hun activiteiten gaan voortzetten)... zij hebben wat ongeschreven regels, waaraan je moet houden, en die regels zijn opzich al vanzelfsprekend, vandaar dus ook ongeschreven. Houd jij je niet aan deze regels, dat kan, dat mag ook. maar gaat men vervolgens ook nog eens gevaar opleveren en moeilijk doen na waarschuwingen dan heb je kans dat de groep zich tegen de aanstichter keert en dat uit zich inprincipe in kitevriendelijke acties... dus ja dan heb je kans dat je sneller dan gedacht in het water ligt of in een hoek gevaren wordt waar door je dus eerst ff aan de kant moet gaan staan en vervolgens weer opnieuw moet beginnen...
maar mocht jou iets overkomen, bord kwijt of in het ergste geval een ongeluk krijgen zullen zij ook ten alle tijden een helpende hand toe reiken.
het is gewoon oppassen als het 30 kts+ waait, als je dan in de weg staat dan kunnen sommigen boos kijken.

je hebt vrijdag en zaterdag weer in de weg gevaren begrijp ik??

Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #187 Juni 14, 2012, 22:39:17
edit2Rapporteer  
Volgende keer dus wat duidelijker zijn tegen beginners in de poel met 30kn, alhoewel megaloopen rakelings langs allerlei kiters die mogelijk om kunnen draaien midden op de poel terwijl jij ergens in de lucht vliegt, wel een extra dimensie geven. Is weer eens wat anders dan landen op de chop.
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #188 Juni 14, 2012, 22:44:39
edit2Rapporteer  
Vrijdag en zaterdag was er plaats zat in de golven nabij/voor de windsurfers trap (blauwe palen).
Vrijdag was de wind bijna sideshore, niet teveel stroming en minstens 2m golven. Omstreeks 16:00 wel iets te harde vlagerige wind om lekker golven af te rijden met wave board. Met hoog water waren er dan weer gemakkelijkere golven aan de poel.
Zaterdag iets meer aanlandig en hogere golven die minder lang waren.
Maar het was leuk.

Welke idiote architect heeft eigenlijk beslist om die meters hoge palen te zetten aan de trappen?
- Ooit vliegt er nog wel eens een kite in
- Voor de paragliders zin die heel gevaarlijk - eigenlijk kunnen ze er haast niet meer vliegen

De vuilnisbakken gaan het ook niet lang overleven want er stonden al een aantal met hun open deurtje te klapperen. Nog 5 stormen en ze zijn defect.
Vinni

Antwoord #189 Juni 14, 2012, 23:03:54
edit2Rapporteer  
Even wat nostalgie in dit bedorven topic vol feiten brengen, zo zag de poel er vlak voor de werkzaamheden uit:

http://vimeo.com/44064388

Slufter is voor beginners gewoon erg gevaarlijk ivm de sterke stroming die er staat. Zoals ctddekke al aangeeft kon hij niet meer bij z'n board komen nadat hij er af gevallen was. Over het poeltje valt ook te twisten want ook zonder alle ''gevorderde'' kiters is het er gewoon mega ondiep. Als je als beginner een stuurfoutje maakt lig je zo met je snuit in 20cm water te spartelen..

Kan iedereen gaan huilen dat er onaardig tegen beginners word gedaan, maar als er iets fout gaat door onervarenheid in de omstandigheden op de Slufter krijgen we daar weer gezeik over. Helemaal als het om fouten gaat die voorkomen hadden kunnen worden door op het autostrand te gaan kiten waar je wel beginnersvriendelijke omstandigheden hebt. Denk hierbij bv aan afdrijven door sterke stroming die je op het autostrand niet hebt.
Eagle-Jan

Antwoord #190 Juni 15, 2012, 00:46:31
edit2Rapporteer  

je hebt vrijdag en zaterdag weer in de weg gevaren begrijp ik??

John, je hebt het weer getroffen.... ik heb avonddienst van 15:00 tot 23:30.... :s
rocket man

Antwoord #191 Juni 15, 2012, 10:38:33
edit2Rapporteer  
Even wat nostalgie in dit bedorven topic vol feiten brengen, zo zag de poel er vlak voor de werkzaamheden uit:

http://vimeo.com/44064388

duidelijk zichtbaar op het filmpje, dat er beginners in het poeltje zitten (dan wel aan rand) maare met aanlandige wind en dat begrijp ik dan weer niet. 20-25kn met een kite van 10-11m kan bij een stuurfout met loopende kite... (maak het verhaal zelf maar af).
Eagle-Jan

Antwoord #192 Juni 15, 2012, 11:17:54
edit2Rapporteer  

https://vimeo.com/44064388

duidelijk zichtbaar op het filmpje, dat er beginners in het poeltje zitten (dan wel aan rand) maare met aanlandige wind en dat begrijp ik dan weer niet. 20-25kn met een kite van 10-11m kan bij een stuurfout met loopende kite... (maak het verhaal zelf maar af).

je land dan wel in een rete vette vlakwater spot waar niemand anders kite..  je hebt waarschijnlijk onderweg zand gehapt, een duinkop, een auto en een stevig hekwerk met prikkeldraad gekopt en als je de hoofdprijs hebt gehaald heb je misschien een rondje windmolenwiek gekregen.... wel een mooi panoramisch uitzicht krijg je dan. En ook wij worden getrakteerd op een vette kitetrick.
nick1212

Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #193 Juni 15, 2012, 11:29:33
edit2Rapporteer  
Even een vraagje, hoe is het op de slufter met laag naar hoog water. Is er dan kans op leuk golfplezier en is er met laag die poel of met hoog. Nick
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #194 Juni 15, 2012, 11:42:55
edit2Rapporteer  
Poel is er zoiezo met laag, maar dan heb je ook mooie golven. De golven zijn er volgens mij altijd.
Of de poel er ook met hoog is weet ik niet.
Eagle-Jan

Antwoord #195 Juni 15, 2012, 12:04:17
edit2Rapporteer  
Poel is er zoiezo met laag, maar dan heb je ook mooie golven. De golven zijn er volgens mij altijd.
Of de poel er ook met hoog is weet ik niet.
met laag=poeltje, met hoog=poel.
nick1212

Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #196 Juni 15, 2012, 12:09:02
edit2Rapporteer  
Dan ga ik zaterdag men nieuwe 13 in de morgend maar eens testen en later met de nieuwe 9 de golven in. Komt goed
rocket man

Antwoord #197 Juni 15, 2012, 14:27:27
edit2Rapporteer  

je land dan wel in een rete vette vlakwater spot waar niemand anders kite..  je hebt waarschijnlijk onderweg zand gehapt, een duinkop, een auto en een stevig hekwerk met prikkeldraad gekopt en als je de hoofdprijs hebt gehaald heb je misschien een rondje windmolenwiek gekregen.... wel een mooi panoramisch uitzicht krijg je dan. En ook wij worden getrakteerd op een vette kitetrick.

schater schater schater... als je het leest en  Embarrassed Shocked Roll Eyes Cry...als het gebeurt
Vinni

Antwoord #198 Juni 15, 2012, 17:24:48
edit2Rapporteer  

https://vimeo.com/44064388

Ja.. In een poeltje is het meestal aanlandig hé loser En de kans dat een beginner een stuurfout maakt is net iets groter als dat ik het doe.. Pllus dat ik hier dik de ruimte heb om een foutje te kunnen maken. Daarnaast weet ik ook net ff wat beter en sneller hoe te handelen als er iets verkeerd gaat. Tegenwoordig is de poel dus erg ondiep naar de kant toe waardoor je die ruimte niet meer hebt. Maargoed, ga jij maar lekker veilig met die wind aan je 7'tje hangen om je vervolgens af te vragen waarom je maar niet de lucht in gaat  Roll Eyes
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #199 Juni 15, 2012, 19:17:58
edit2Rapporteer  
oweee, wie van jullie mij zondag in de weg vaart krijgt met mijn vriend te maken die langs de poel meekijkt! Joepie Grin

http://www.youtube.com/watch?v=g2wD5TaMf2k
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.