Switch 2012: Element

Reodude

Berichten: 434
Antwoord #25 December 19, 2011, 17:14:24
edit2Rapporteer  


http://www.facebook.com/photo.php?fbid=283347371717921&set=a.118277701558223.24724.117780278274632&type=1&ref=nf

[edit] foto toegevoegd
feddomw
Gast
Antwoord #26 December 19, 2011, 22:23:41
edit2Rapporteer  
Lijkt wel op iets dat Batman zou gebruiken.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #27 December 20, 2011, 01:57:17
edit2Rapporteer  

Trouwens RAAR dat jij als teamrider van een nieuw merk gaat roepen dat wat nieuw is niet altijd beter is. Ik wacht met smart af tot de eerste service call van Switch, checken we je mening dan nog eens.



Ozone kwam trouwens heel laat in het seizoen met een service call, dat doet niets af aan het merk wat mij betreft.

Ik ben het met je eens, heb het zelf van dichtbij meegemaakt met de QR van gaastra, service en transparantie is wat een merk, in mijn ogen, aan goed merk maakt, of niet.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #28 December 20, 2011, 18:31:44
edit2Rapporteer  



Delta C???  ik denk hem binnen enkele dagen te hebben.....dan  toch nog maar een testsessie zien in te lassen aan de Bdam....
feddomw
Gast
Antwoord #29 December 20, 2011, 19:14:31
edit2Rapporteer  
Welke maat? Maandag of dinsdag zou ik me graag bij je melden op de Dam als de wind OK is.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #30 December 21, 2011, 00:35:50
edit2Rapporteer  
Fraaie kite  Wink
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #31 December 21, 2011, 00:38:51
edit2Rapporteer  
[

Ik ben het met je eens, heb het zelf van dichtbij meegemaakt met de QR van gaastra,.

Ja ik ook  ThumpDown
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #32 December 21, 2011, 01:30:30
edit2Rapporteer  
Welke maat? Maandag of dinsdag zou ik me graag bij je melden op de Dam als de wind OK is.
13m  dus veel wind zal er niet moeten zijn....dus dan zou het dinsdag... 13 tot 18 knopen..... moeten zijn als de kite er dan al is... en als ik zou kunnen tot daar komen, ik hou je op de hoogte mocht ik gaan..

greetz
Frank
feddomw
Gast
Antwoord #33 December 23, 2011, 12:07:11
edit2Rapporteer  
Heb je 'm binnen? Want als 'ie er nu niet is zal het wel dinsdag pas worden...

Als je maandag nog daar de Bdam gaat zou ik de Nitro wel eens willen testen. Mag jij aan mijn Method hangen....
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #34 December 23, 2011, 17:12:45
edit2Rapporteer  
[

Ik ben het met je eens, heb het zelf van dichtbij meegemaakt met de QR van gaastra,.

Ja ik ook  ThumpDown

Ik niet..... Ben helemaal niet blij met de gaastra bar / service, Ik heb er wel goed door leren zwemmen pff
Bar in mei gekocht.
- na 2 maand Donkey dick  gebroken,                        Zwemmen
- Gele lijn klem vast in QR                                             Zwemmen
- November power lijn gebroken bij het ringetje.      Zwemmen
- Gele lijn klem vast in QR                                             Zwemmen
- Zelfde week chickenloop koord gebroken               Zwemmen
+  gele saftey lijn gebroken , kite weg                          Zwemmen

zo vaak kite ik nu ook weer niet en koord was optisch nog niet aan vervanging toe

Bij dealer....   Is normale slijtage  pffff


Reodude

Berichten: 434
Antwoord #35 December 23, 2011, 18:27:30
edit2Rapporteer  


de kite is er nog niet...en euh..ik heb methods.. ,;:=))
Jij lijkt wel zenuwachtiger dan ik hahahah
moet je maar even op de switchkites website kijken, hele fotoreportage, van proto tot eindprodukt...

Ooh ja en de matrassen komen er ook aan...Switch heeft niet stil gezeten...Joepie Joepie
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #36 December 23, 2011, 20:05:53
edit2Rapporteer  
 
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #37 Januari 02, 2012, 20:49:28
edit2Rapporteer  
Komt er nog een soort van testtour in Nederland??
Zit er heel erg aan te denken om een Element aan te schaffen als het weer lente wordt!

@Switchdude, kun je al zeggen hoe de element vaart ten opzichte van bijvoorbeeld de Ozone C4 of de Liquid Force Hi-Fi?
feddomw
Gast
Antwoord #38 Januari 02, 2012, 21:50:06
edit2Rapporteer  
Komt er nog een soort van testtour in Nederland??
Zit er heel erg aan te denken om een Element aan te schaffen als het weer lente wordt!

@Switchdude, kun je al zeggen hoe de element vaart ten opzichte van bijvoorbeeld de Ozone C4 of de Liquid Force Hi-Fi?

C4 is een freestyle kite, hybrid-C. Element moet een freeride kite worden. Beter dat de Element vergeleken wordt met de Catalyst dan.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #39 Januari 03, 2012, 00:24:21
edit2Rapporteer  
@feddomw

Hmm, als je naar de Element kijkt lijkt het toch wel erg op een hybrid-C net als de C4 en niet zoals de Edge op een SLE. Maargoed, zou em graag een keertje willen testen!
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #40 Januari 03, 2012, 01:09:37
edit2Rapporteer  
Even makkelijk maken, copy van het Switchkite forum over de element door Bill Hansen ( designer):
by Switch Design » Sat Dec 24, 2011 11:08 am

Erik:
Actually the Element is more closely derived from the Combat with similar profiles, spanwise AOA(= angle of attack), Aspect Ratio and tube size.
It is a slightly open 'C' more like the Nitro but more 'lifty' like the Combat.
The swept tips and bridle add re-launch and de-power to the mix more like the Method but Element has higher stability and a more pivotal turn.

It is substantially different from our other kites but overlaps them each to some extent without being extreme in any one area.
As such the Element complements them and provides riders with a clear and distinct choice: pure 'C' Combat, flat water booster/racer Nitro, high performance wave Method and all-round user-friendly Element.
Cheers!

@ jantjuuh,
Ik had normaal de Element al moeten hebben, maar er is blijkbaar wat misgelopen tussen de Uk en het vaste land, we zijn het aan het onderzoeken.
De element die naar mij komt is wel een 13M...
Je zal wel horen wanneer ik hem heb, dan plaats ik zeker een reviewtje.
Normaal zouden de Elements uitkomen tegen einde deze maand, de productie is praktisch helemaal klaar om op te starten, er waren nog een paar last minute dingetjes die opgelost moesten worden voor ze in de markt gestuurd worden, niet met de kites zelf, maar met een toe leverancier.
Dude
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #41 Januari 03, 2012, 13:51:02
edit2Rapporteer  
Jah das et nadeel als je er zo dicht op zit, je maakt alle "foutjes" ook direct van dichtbij mee. Niks irritanter als toe leveranciers die afspraken niet nakomen. En het gebeurd ieder merk elk jaar wel een paar keer. Ik plak daarom meestal maar gewoon een maand of 2 bij elke release datum op dat zit ik meestal wel goed. Ook al heeft switch het meeste zelf in handen toe leveranciers zijn er altijd om dingen in de war te schoppen.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #42 Januari 03, 2012, 22:58:06
edit2Rapporteer  
Heb eindelijk de tracking nr gekregen, SWITCH kite ELEMENT 13M is on its way ...dus nog een paar dagen geduld, en hopelijk net ietsje minder wind om de 13m testen  ,;:=)
Dude
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #43 Januari 04, 2012, 19:29:21
edit2Rapporteer  
 @Switchdude
De Element ziet er goed uit en Switch verdient alle credits!!
Zelf vaar ik met North en Gaastra en heb ervaringen met F-One en Slingshot. Wat ik overigens hier lees terwijl jij een nieuw product presenteert, daar moet ik echt ff kotsen om het volgende...
Mensen die altijd alles beter weten, andere merken en presentaties proberen zwart te maken zonder deugdelijke argumenten en feiten, moeten gewoon hun mond houden en kunnen beter hun tijd besteden aan hun eigen merk en topics:

ListenToMe @ Morres
Bestaan de overige 8000 plus berichtjes van jou verder ook uit deze zelfingenomen onzin als hier op dit topic... Als je dan toch loopt te zeuren over een ander merk en wat de juiste service, produktpolitiek en testen is, ga dan tenminste adequaat met je informatie en research om. En bovenal: als je kritiek & vragen krijgt van de verschillende mensen hier, wees een kerel en beantwoord ze  Grin Waaruit blijkt dan die goede service van Gaastra...
Jij en niemand anders verziekt de goede bedoelingen van Switchdude. En WAT win je ermee... nieuwe klanten voor Gaastra??

Dit moest ik gewoon kwijt...

 YeSS  YeSS
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #44 Januari 04, 2012, 19:54:23
edit2Rapporteer  
kite ziet er idd top uit
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #45 Januari 05, 2012, 01:30:33
edit2Rapporteer  
@Aloha,

het maakt niet uit, Swicthkites moet het van Low cost, high tech en quality produkt, hebben, maar meer nog van mensen die  mond tot mond reclame geven na getest te hebben bvb, want als beginnende firma hebben ze niet de middelen, om grote advertentie campagnes te houden.

Wat ze wel gedaan hebben, is de eerste mensen die bij hen een teamrider/pr status aangevraagd hebben, 25% korting te geven op de reeds lage prijs, dit heeft geresulteerd in een goede marketing campain.
Ten eerste, zij hebben een groot deel kites verkocht wat hen cash bracht, ten tweede in de plaats van in vele magazines en of forums in reclame te investeren, hebben ze hun eerste klanten een prijsvoordeel aangeboden, watdenk je dat ik en al die anderen leuk vonden??juist min 25% op de toch al lage prijs!!

Dit is niet zonder risico, maar ze steken wel hun nek uit.

En nu maar afwachten wat de eerste reacties zullen zijn...
Kijk mij stoort het niet dat ik met de bijna goedkoopste kite op de markt vaar....zolang die kite voor mijn kunnen en wensen voldoet is dat toch ok, en ik hou nog geld over ...
Ik heb jaren Ozone en zelfs flysurfer gevaren, dus het is niet dat ik nooit wat anders in mijn handen heb gehad, maar deze kites voldoen ook voor mij.

En nogmaals , gewoon zelf proberen te testen, zo kan je wat zinnigs over een kite zeggen, zoals jij dat aanvoeld.

Ik begrijp de onrust van vele andere merkverdelers,

Dude
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #46 Januari 05, 2012, 12:43:12
edit2Rapporteer  
North, Cabrinha en RRD  (en nog wat merken) slagen erin kites aan hoge prijzen te verkopen.
Er zullen altijd wel mensen zijn die dat willen betalen zoals er ook mensen zijn die Mercedes en BMW of Miele kopen. Voor elk wat wils - voor elks hun ego - beter of niet beter?
Slechts weinigen testen andere kite merken zodat veranderen van merk sporadisch gebeurt. Nu een lagere prijs is een goede reden om toch eens een ander merk te testen.

Uiteindelijk is 65% van de performantie afhankelijk van de kiter.
Je hebt dus altijd kite-sukkels op het water met de allernieuwste allerduurste kites die traag in de weg varen (bar helemaal aangetrokken) of hun kite omhoog hebben staan op het punt waar iedereen voorbij moet/wil. Als zij daar gelukkig mee zijn: mij goed.

Voor elk marktdeel zullen er merken zijn.

Nu de innovatie in kite ontwikkeling eruit is (al dat gezeik over een nieuwe super-duper-sensual-spinach-bar zal me worst wezen - de kite is belangrijkste) zullen de prijzen wel moeten dalen. Heb jij nog innovatie gezien de laatste 3 jaren ? Enkel de 3 struts: maar dat heeft productie kostprijs redenen (minder struts is minder naaiwerk en materiaal kost en minder quality test tijd).

Probleem: de lonen van de naaisters in China en de aardolie prijzen stijgen zodat kites aan lagere prijzen aanbieden alsmaar moeilijker gaat worden.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #47 Januari 05, 2012, 13:07:46
edit2Rapporteer  
verschil met 3 struts en 4/5 kan groot zijn hoor, niet gedaan voor de kosten, meer voor gewichts besparing (denk aan wave-kites)
bijkomend voordeel zijn de kosten
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #48 Januari 05, 2012, 17:33:21
edit2Rapporteer  
Bijkomend nadeel: Vaak meer onrust/instabiliteitsproblemen bij high end
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #49 Januari 05, 2012, 20:23:02
edit2Rapporteer  
haha jullie hebben geen idee wat t verschil is tussen 3 en 5 struts!

3 struts hangt de kite altijd iets meer binnen t windvenster  daardoor is de kracht opbouw altijd krachtiger dan bij 5 struts.  als nadeel heb je iets minder depower en  tevens klappert de doek iets meer natuurlijk.

een volledige uitleg is best lastig maar dit is toch wel echt de basisregel
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.