Mexico, Playa del Carmen.
Verblijf: Petit Lafitte, direct aan de kust met kitespot.
http://www.petitlafitte.comMeest voorkomende windrichting is NE, maar tijdens mijn verblijf is er van N t/m ZO geweest.
Stroming is erg sterk bij NE wind en vloed, bijna niet te doen met een net aan wind en een 10m, heb dus een aantal keer “the walk of shame” moeten doen wat me niet uit maakten, het was toch vakantie.
Windsnelheid tot 20knp meegemaakt, maar het schijnt daar nooit echt heel hard te waaien zoals in Nederland behalve als er een oorkaan is en dan gaat niemand kiten.
Heb een aantal local kiters daar gesproken en er was er geen één met een kleinere maat als een 9m.
De meeste hebben grotere maten zoals een 12 of een 14m.
Ik had dus mijn 7m voor niets meegenomen want ik heb alleen met mijn 10m gevaren. Dit was voor mij niet een kite vakantie maar een familie vakantie, maar ben achteraf blij dat ik mijn spullen heb meegenomen.
Heb niets extra’s hoeven te betalen voor bagage omdat wij in totaal maar twee koffers/tassen hadden die aan de maximale toegestane eisen voldeden.
6 van de 18 dagen kunnen kiten, totale uren kun je vinden onder mijn logs hier op het forum.
Watertemp was heerlijk warm, je hebt daar geen shorty nodig.
De meeste mensen die daar wonen of daar op vakantie gaan hebben kitesurfen nog nooit gezien, dus krijg je bij elk truckje een hoop gejuich, gefluit en geklap wat wel een aparte ervaring is. Naderhand komen er allerlei mensen naar je toe van hoe geweldig ze het vonden enzo. Heb daar dus in die paar dagen een fanclub opgebouwd…

Al met al een geweldige vakantie gehad, heb ook de kans gehad om met dofijnen te zwemmen, echt een geweldige ervaring.