Mexico, Playa del Carmen

Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
December 29, 2011, 17:02:06
edit2Rapporteer  
Mexico, Playa del Carmen.

Verblijf: Petit Lafitte, direct aan de kust met kitespot. http://www.petitlafitte.com

Meest voorkomende windrichting is NE, maar tijdens mijn verblijf is er van N t/m ZO geweest.

Stroming is erg sterk bij NE wind en vloed, bijna niet te doen met een net aan wind en een 10m, heb dus een aantal keer “the walk of shame” moeten doen wat me niet uit maakten, het was toch vakantie.

Windsnelheid tot 20knp meegemaakt, maar het schijnt daar nooit echt heel hard te waaien zoals in Nederland behalve als er een oorkaan is en dan gaat niemand kiten.
Heb een aantal local kiters daar gesproken en er was er geen één met een kleinere maat als een 9m.
De meeste hebben grotere maten zoals een 12 of een 14m.
Ik had dus mijn 7m voor niets meegenomen want ik heb alleen met mijn 10m gevaren. Dit was voor mij niet een kite vakantie maar een familie vakantie, maar ben achteraf blij dat ik mijn spullen heb meegenomen.

Heb niets extra’s hoeven te betalen voor bagage omdat wij in totaal maar twee koffers/tassen hadden die aan de maximale toegestane eisen voldeden.

6 van de 18 dagen kunnen kiten, totale uren kun je vinden onder mijn logs hier op het forum.

Watertemp was heerlijk warm, je hebt daar geen shorty nodig.

De meeste mensen die daar wonen of daar op vakantie gaan hebben kitesurfen nog nooit gezien, dus krijg je bij elk truckje een hoop gejuich, gefluit en geklap wat wel een aparte ervaring is. Naderhand komen er allerlei mensen naar je toe van hoe geweldig ze het vonden enzo. Heb daar dus in die paar dagen een fanclub opgebouwd… Tongue

Al met al een geweldige vakantie gehad, heb ook de kans gehad om met dofijnen te zwemmen, echt een geweldige ervaring.
Hard2Handle

Antwoord #1 December 29, 2011, 17:03:51
edit2Rapporteer  
.
Hard2Handle

Antwoord #2 December 29, 2011, 17:06:13
edit2Rapporteer  
.
Hard2Handle

Antwoord #3 December 29, 2011, 17:07:30
edit2Rapporteer  
.
Jellevw

Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #4 December 29, 2011, 17:09:13
edit2Rapporteer  
Ik ben er 4 jaar geleden geweest en heb toen geen enkele kite gezien dus snap wel dat je veel bekijks hebt.
Volgens mij zijn de locals daar ook erg arm dus zul je die niet snel met een dure uitrusting zien.
Toen waaide het ook al minimaal.
Leuk dat je toch nog 6 dagen hebt kunnen varen.

Hard2Handle

Antwoord #5 December 29, 2011, 18:34:18
edit2Rapporteer  
Heb op een zondag max 4 kiters gezien en dat is voor daar veel.
Idd is de locale bevolking best armoedig. De kiters die ik gesproken heb hadden of een eigen zaak of waren gewoon rijk en hadden een huis aan de kust.
Mijn harnas heb ik daar nog verkocht aan een local. Het schijnt best lastig te zijn om gear te krijgen daar, of je besteld het en krijg je het volgens gewoon niet omdat iemand het onderweg naar huis heeft genomen. Het is corrupt land jammer genoeg.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 December 29, 2011, 20:45:59
edit2Rapporteer  
Wat een top reisverslag en erg mooie foto's!
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #7 December 29, 2011, 20:50:14
edit2Rapporteer  
Hoi Sebas. leuk dat je het ff deelt met ons.  ThumpsUp
wazzaah

Antwoord #8 December 29, 2011, 21:23:53
edit2Rapporteer  
Leuk verslagje Grin heb er vorige winter 5 weken gezeten (aan de overkant van de snelweg naar je hotel toe)

Voor de hotels zal je idd weinig kiters tegenkomen, zijn bijna allemaal privestranden en sommige hotels hebben het niet op kiters/windsurfers.
Zijn echt wel plekken waar je meer tegenkomt zoals bij Tulum en bij wind uit het noorden gaat iedereen naar Isla Blanca boven Cancun.
Meeste locals hebben idd eigen zaak of zijn instructeur bij kiteschool. Wind valt een beetje tegen als je het vergelijkt met andere spots maar de rest maakt het wel goed. Vond het veel leuker dan Cumbuco waar ik net vandaan kwam. Mensen zijn aardiger, veel meer te doen naast het kiten zowel op/in het water als uitgaansleven.

Perfecte optie voor mensen met kinderen wat mij betreft.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #9 December 29, 2011, 21:24:21
edit2Rapporteer  
Mooi verslag.... We hadden al ff geWhatsAppt . Mooie foto's ook!!!!
Dennis.

Logs: 0 | 90 uur
Antwoord #10 December 29, 2011, 22:34:56
edit2Rapporteer  
Heel gaaf Sebastian! ThumpsUp
Ben daar een jaar of 10 geleden geweest. Dus dat was nog ver voordat ik ook maar aan kitesurfen dacht.
Wel een super mooi land!
R.B.

Antwoord #11 December 30, 2011, 11:36:28
edit2Rapporteer  
Lekker Sebas. Mooie foto's ook. Vooral die boardlose railey, heb je die nog goed geland whahaha.
Nu weer lekker hier in het koude water springen.
hijo del viento

Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #12 December 30, 2011, 11:40:33
edit2Rapporteer  
Zeg eens eerlijk Sebas heb je die board-off nog kunnen landen??

Ik ben veel te houterig omdat board weer aan mijn voeten te krijgen haha..
Hard2Handle

Antwoord #13 December 30, 2011, 11:49:00
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de leuke reactie zover dude's! ThumpsUp

@Wazzaah heb je daar nog wel gekite tijdens die 5 weken? Ons hotel prive strand lag vlak naar een plublieke strand, vandaar dat ik nog wel wat locals heb kunnen spreken daar.
Had nog wel willen vanren bij Tulum of Isla Holbox, maar het is zo ontzettend relaxed om vlak voor je hotel te kunnen surfen dat ik het niet meer gedaan heb. Als er vaker vaarbare dagen waren geweest had ik het zeker nog gedaan.
De sfeer was iig goed in Mexico en de mensen zijn daar super aardig.

@R.B. de boardles railey heb ik goed geland hoor, maar wat is goed? Gezicht eerst toch?

@John de meeste board-offs land ik wel hoor, niet allemaal natuurlijk. Je moet gewoon niet te lang wachten met het board weer aan doen. En je kan het beste het board vasthouden aan het einde bij een vin ofzo inplaats van bij de handle.
Op deze manier krijg je je voet het verste weg van je hand er makkelijker in.

Hier nog een foto met een dolfijn. Als je de kans krijgt moet je het zeker doen, het is echt een geweldige ervaring...
Hard2Handle

Antwoord #14 December 30, 2011, 12:00:03
edit2Rapporteer  
@John hier heb je een voorbeeldje van wat ik bedoel bij die board-off. Hier hoef je helemaal niet zo lenig voor te zijn, en dat ben ik ook niet, zal met onze leeftijd te maken hebben ;p .

http://www.youtube.com/watch?v=zaLuok1U2dY
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #15 December 30, 2011, 12:53:01
edit2Rapporteer  
Cuba Varadero heeft meer wind in maart - April (17-24 knopen)
Alleen bekend bij Canadezen - en verboden voor Amerikanen.
wazzaah

Antwoord #16 December 30, 2011, 15:47:16
edit2Rapporteer  
Heb er les gegeven en tussendoor wel kunnen kiten, maar hou meer van 25-30knts en mooie golven Grin Lesgeven was wel erg leuk en gezellig, school zat halverwege Playa en Tulum.
Tulum is trouwens de mooiste spot al is het daar wel wat rustiger qua uitgaans leven.
Gewoon_Mart

Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #17 December 30, 2011, 15:55:02
edit2Rapporteer  
Vet Sebas! Stoere foto's!

Edit: Hebben die dolfijn en jij de zelfde kapper?  schater
hijo del viento

Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #18 December 30, 2011, 18:02:44
edit2Rapporteer  
Vet Sebas! Stoere foto's!

Edit: Hebben die dolfijn en jij de zelfde kapper?  schater
lol hij is wel leuk  ThumpsUp  schater  schater
Hard2Handle

Antwoord #19 December 31, 2011, 13:09:08
edit2Rapporteer  
Altijd vette lol met die gasten hier...  schater Kiss
DeStudent

Geen avatar

Antwoord #20 Januari 15, 2012, 18:20:06
edit2Rapporteer  
Idd is de locale bevolking best armoedig. De kiters die ik gesproken heb hadden of een eigen zaak of waren gewoon rijk en hadden een huis aan de kust.
Mijn harnas heb ik daar nog verkocht aan een local. Het schijnt best lastig te zijn om gear te krijgen daar, of je besteld het en krijg je het volgens gewoon niet omdat iemand het onderweg naar huis heeft genomen. Het is corrupt land jammer genoeg.
en daarvan was er eentje nog een Hollander ook Grin

Wij hebben ook alleen maar lopen stuntelen, had vooraf toch die 14m moeten kopen maar ach. Warm weer, zon, zee, strand en geen werk dus who cares Smiley Redelijk kunnen varen en weer wat verder gekomen met sprongen maken (en landen).

Mijn foto's komen er over een uurtje ofzo aan. Zodra het in Nederland weer warmer wordt hoor je me wel weer Grin
Hard2Handle

Antwoord #21 Januari 26, 2012, 13:46:34
edit2Rapporteer  
en daarvan was er eentje nog een Hollander ook Grin

Wij hebben ook alleen maar lopen stuntelen, had vooraf toch die 14m moeten kopen maar ach. Warm weer, zon, zee, strand en geen werk dus who cares Smiley Redelijk kunnen varen en weer wat verder gekomen met sprongen maken (en landen).

Mijn foto's komen er over een uurtje ofzo aan. Zodra het in Nederland weer warmer wordt hoor je me wel weer Grin

Hey Ferdi ben je eindelijk ontwaakt van je winter slaap na terug keer in NL. Tongue
Heb je al wat foto's gepost? Heb ze namelijk nog niet gezien hier op KH...
Met een foil kite of een grote maat had je iig wat meer vaaruren kunen maken. Volgende keer laat ik mijn 7m wel thuis liggen.  Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.