varen met boots

SanderH

Januari 07, 2012, 21:02:06
edit2Rapporteer  
Nou zie je af en toe wat mooie filmpjes voorbij komen waar ze varen met boots...
Het ziet er wel leuk uit en zeker de moeite waard om eens te proberen hoor, maar wat ik me nou afvraag..
Hoe krijg je die dingen aan als je in het water ligt met je kite in de lucht???
Dat lijkt me nogal een hopeloos gedoe eigenlijk..
robbepop

Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #1 Januari 07, 2012, 23:49:12
edit2Rapporteer  
Dan zou ik er ook maar niet aan beginnen.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Januari 08, 2012, 01:07:38
edit2Rapporteer  
Helemaal met Rob eens: als je nog zoiets moet vragen, begin er dan niet aan!
feddomw
Gast
Antwoord #3 Januari 08, 2012, 10:02:20
edit2Rapporteer  
Het lijkt me geen onredelijke vraag, jongens. Hij zegt niet dat hij morgen boots gaat kopen. Beetje flauw.

Ik weet het antwoord niet (zeker), maar als kiteboots hetzelfde zijn als wakeboots, krijg je ze echt wel aan in het water.
magic ed

Geen avatar

Antwoord #4 Januari 08, 2012, 10:21:28
edit2Rapporteer  
Dat is ook wat gedoe, maar het gebeurt niet vaak.
In het ergste geval bodydrag je naar de kant en doe je ze daar weer aan of zet je je voeten voor je bindingen.

Nieuwere bindingen (klitteband) zijn eenvoudiger aan te doen.
SanderH

Antwoord #5 Januari 08, 2012, 14:12:11
edit2Rapporteer  
Ow dan valt het nog wel mee, aangezien ik nooit echt veel moeite had met de wakboard bindingen tijdens het wakeboarden. En inderdaad ik ben ook niet van plan morgen boots te kopen.. ik vroeg het me gewoon even af  Wink
Jellevw

Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #6 Januari 08, 2012, 14:23:39
edit2Rapporteer  
Wat is eigenlijk het voordeel van boots ten opzichte van straps. Vorig jaar zag ik er niemand mee maar nu af en toe wel.
drifter

Antwoord #7 Januari 08, 2012, 15:07:03
edit2Rapporteer  
Er zijn wel kiteboots, maar eigenlijk zijn het allemaal wakeboots.
Het kost je 2 minuten om ze aan te trekken. Het is geen reden om het daarvoor te laten.
Het helpt om dat in ondiep water te doen vlak bij de kant, gelieve met een sideshore wind.
Boots aantrekken in onshore wind is dan ook lastiger. Omdat je moeite hebt met wegvaren.
Hopen dat je genoeg ondiep vlak water heb, om na het aantrekken weg te kunnen varen.
Lukt dat niet kun je boots ook aantrekken in diep water, gaat gerust zij het iets moeilijker.

Ik vind varen met boots leuk omdat ik daarmee meer controle over mijn board heb. Zo ben ik minder afhankelijk van vinnen en kan ik ze er zelfs aflaten. Geeft mij vrijheid en blijheid.
Ook kun je met boots een veel groter board varen. Groter board is namelijk makkelijker landen. Met boots doe je geen boardoffs oldschool, maar je richt je meer op newschool. Aangezien je dan weinig lift van je kite gebruikt is het ''landing'' aspect bij deze stijl veel belangrijker.
SanderH

Antwoord #8 Januari 08, 2012, 16:18:08
edit2Rapporteer  
Op dit type antwoord zat ik eigenlijk te wachten, dus dank je wel =D
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.