surf, snowboarden en kitesurfen

marcos

Geen avatar

Januari 18, 2012, 17:59:02
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik snowboard en surf als 10 jaar ongeveer en wil nu overstappen op kitesurfen. Neem je veel dingen over van het surfen en snowboarden of is het echt totaal anders? ik wil dit voorjaar beginnen en vroeg me ook af wat je ongeveer kwijt ben aan totale uitrusting voor beginners.
http://www.kitesurfschool.org/kitesurfenfaq.htmed
jitze

Antwoord #1 Januari 18, 2012, 18:54:51
edit2Rapporteer  
Met snowboarden heb je al wel board gevoel, maar kitesurfen lijkt meer op snowboarden in een sleeplift.
En surfen is een beetje hetzelfde verhaal. deze 2 sporten zorgen er dan wel voor als je kunt vliegeren dat je zo weg bent op je kiteboard.
Als je aan windsurfen gedaan had dan zou je al wat meer kennis van de wind hebben gehad. dat scheelt wel een hoop.
Ik heb trouwens nog een mooie kite te koop.
Een Ocean Rodeo Rise 10m helemaal compleet in top conditie. Dan moet je alleen nog een boardje en trapeze kopen.
Dan ben je voor nog geen 1000 euro helemaal klaar.
Morres

Antwoord #2 Januari 19, 2012, 00:15:03
edit2Rapporteer  
Met wat vliegerervaring en talent heb ik ex windsurfers met snowboard ervaring in 45minuten hoogte zien lopen :S Neemt overigens niet weg dat je vooral de veiligheidsituaties moet leren en hoe je jezelf moet redden.
Wat je kwijt bent hangt er vanaf hoe je wil beginnen, nieuw of 2e hands. Voor ca. 500eur oheb je al een goede 2e hands kite, boardje kan je ook al scoren voor 150-200 en wetsuit heb je wss al. harnas wss ook. Wat je kwijt bent, hangt er dus vanaf wat je eisen en budget is. Duurder is niet per se beter.

Als je goedkoop wil beginnen begin je met 1 2ehands kite die de wind dekt die het meest voorkomt en bij je gewicht past. Als je iets meer uitgeeft kan je 2kites kopen, heb je meer sessies Smiley
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Januari 19, 2012, 00:30:06
edit2Rapporteer  
Vlieger-ervaring telt het meeste in kitesurfen. Zeker voor iemand die al boardsporten beoefend want die zal 0,0 problemen hebben met het board.
In het begin draait alles om het controleren van de kite en dat is ook het punt waar de meesten afhaken: bang zijn voor de enorme kracht die een vastgekoppelde vlieger op je uitoefent.

De meest stoere kerels kunnen het in hun broek doen van angst als ze de volle kracht van een kite voelen. Dus als je de kite onder controle hebt ben je er!

1000,- is inderdaad wat je ongeveer kwijt bent aan een 2ehands uitrusting.

Heb je deze info ook al gelezen? http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=36505.0
marcos

Geen avatar

Antwoord #4 Januari 19, 2012, 11:24:55
edit2Rapporteer  
Ok dus met 1000 euro ben ik wel klaar, 2de hands is ook prima mits het natuurlijk in goede conditie is. Ik heb totaal geen vlieger ervaring dus daar zal ik dan aan moeten werken. Zijn er manieren om dit onder de knie te krijgen voor je op het water begint (ja vliegeren natuurlijk Wink, maar miss nog andere).
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 Januari 19, 2012, 19:55:15
edit2Rapporteer  
Inderdaad is vooral vliegerervaring erg handig. Ben je in staat om de kite in de lucht te houden dan scheelt dit ook een hoop gedoe tijdens lessen waardoor je veel effectiever lest.

Dus een matrasje halen om te leren vliegeren is nooit verkeerd, maar moeilijk af te wegen of het de kleine investering waard is....

Verder scheelt boardgevoel zeker wel. Je voelt waar je board is zodat je niet hoeft te kijken. Dat betekend dat je dus meer op je kite en je omgeving kan letten. Ik heb dit goed gemerkt met een maatje van me: Beiden veel vliegerervaring (dus nooit veel crashen) maar ik veel meer boardervaring (snowboarden) en daardoor sneller op weg.

Welkom bij de sport alvast! En succes!
En keep it safe!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.