Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Count me in, het bedrag zal je moeten uitrekenen maar ik zou er zeker voor open staan. Ik heb ook al eens over zoiets nagedacht maar ik denk dat het toch wel moeilijk haalbaar is.
Misschien ook de NKV hier bij betrekken als je zoiets wilt doen? En hoe groot is het weiland wat je in gedachten had?
|
|
|
Morres
|
ja, had ik al bedacht, als ik 30mln winnen zou
|
|
|
YJ
Logs: 0 | 106 uur
|
Haha, lijkt me een geweldig idee Wat ik me afvraag is of je dan niet hele vlagerige wind krijgt? Zo in het binnenland.
|
|
|
Morres
|
ik had trouwens ook bedacht, grond wat je afgraaft, naar zijkant drukken, gaat het extra snel, daarnaast: kabelbaan er in die je kan afzinken als het waait en een kunstmatige golfunit erin
|
|
|
Fly like hell
Logs: 0 | 33 uur
|
Het weiland is ca. 600x400 mtr groot en ligt in een relatief open gebied. Naast de recreatie vergunning wordt de grootste uitdaging de regels rondom schoon zwemwater. Deze regels (EU breed) zijn zo ruim opgesteld dat de locale autoriteit naar eigen inzicht zaken kan intrepreteren.
Maar hé, als je het niet probeert .....
|
|
|
FlyingHigh
|
Wat is heel groot? Als ik zo kijk wat het formaat van de meeste weilanden is, dan mag je er wel een paar aan elkaar hebben liggen om af te graven.
|
|
|
FlyingHigh
|
Wat is heel groot? Als ik zo kijk wat het formaat van de meeste weilanden is, dan mag je er wel een paar aan elkaar hebben liggen om af te graven.
Je was me net voor. Klinkt als een redelijk formaat. Alleen moet je er niet teveel kiters hebben denk ik.
|
|
|
HDFrank
|
Het weiland is dan 600 x 400 maar dit is dan niet je effectieve vaarbare water.... Daar moet nog vanaf -start- en landings zone - parkeer gelegenheid - evt kleed- en douche accom - evt opslag ruimte Het WHVBZ verhaal is vaak het moeilijkste. Daar kom je nagenoeg bijna niet onderuit... Omdat je het water gaat exploiteren val je direct onder de regelgeving van de provincie... Water verhuur aan scholen betekend een goede manier van inkomen. Maar dit betekend ook dat je voor elke instructeur min 50 x 50 m kwijt ben aan vaarbaar water. Het grootste probleem is het afschermen tegen oneigenlijk gebruik.... Maar ik zie het helemaal zitten... Vaarbaar bij alle wind richtingen
|
|
|
kees69
|
Een prima idee, maar.................de grote plas waar wij als "Utrechters" naar zoeken ligt er in princiepe al. De Haarijnse plas !!!!!! Deze is al open voor recreatie, maar je mag er niet op surfen en kiten terwijl er met enkele aanpassingen ruimte zat is.
Waarom veel kosten maken, als de voorwaarden eigenlijk al voorhanden liggen.......1 probleempje........de gemeente/provicie (wie er ook over mag gaan)
|
|
|
Kitedoctor
Logs: 0 | 3 uur
|
Ik vind het een top-idee, een vlakwater spot om de hoek. Zou er ook wel entree voor over hebben, tussen de 5 en 7,5 E lijkt mijn acceptabel (incl parkeren). Moet idd niet te druk worden met lessers, anders houd je geen ruimte meer over...
Ben benieuwd
|
|
|
martimor
|
dat idee hebben wij ook al een tijdje, alleen is dat ook meer dagdromen... ergens in de polders in oost groningen een stuk land kopen en afgraven hoop echt dat het lukt, dat zal het groepje hier in de buurt erg aansporen
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Kessenich waar ik wel eens ga kiten heeft min of meer van die afmetingen.... Als er 10 kiters op het water staan is het vaak al dringen ....
|
|
|
|
Fly like hell
Logs: 0 | 33 uur
|
De Harijnse plas heeft inderdaad de soortgelijke afmeting, maar het is er enorm diep en ligt door het dorp en de bomen in het zuid westen windtechnisch erg ongunstig. De 600x400mtr is de effectieve ruimte voor de plas, ik ga er vanuit dat er ongeveer 100 mtr nodig is voor de oprit, parkeerplaats en het "strand".
Iemand bij gemeente heeft me verteld dat het plan zeker afgwezen wordt als de plas geexploiteerd wordt als zwemgebied. Besloten recreatie maakt een kans, het moet dus een soort vereniging zijn (net als een voetbalclub een voetbalveld heeft).
Wordt vervolgt....
|
|
|
martimor
|
Iemand bij gemeente heeft me verteld dat het plan zeker afgwezen wordt als de plas geexploiteerd wordt als zwemgebied. Besloten recreatie maakt een kans, het moet dus een soort vereniging zijn (net als een voetbalclub een voetbalveld heeft).
Wordt vervolgt....
misschien kan de NKV hier iets in betekenen?
|
|
|
HDFrank
|
De 600x400mtr is de effectieve ruimte voor de plas, ik ga er vanuit dat er ongeveer 100 mtr nodig is voor de oprit, parkeerplaats en het "strand".
Dat is een mooi oppervlakte. Maar hou er rekening mee dat dit niet de vaarbare maat van de plas is. Hier bedoel ik mee, dat je kite niet over de afrastering van je terrein heen mag komen. Als je op 10 meter van de kant (downwind) vaart, zal je kite bij een neerwaartse sinus beweging (zeker) 10 m over de kant uit komen... Wat betreft de harijnse plas, zal je moeten kijken om welke reden (wetgeving) er niet gekite mag worden. BPR (provincie) is vaak een droch (onjuiste) reden. APV of een andere gemeentelijke verordening is vaak het probleem. Fly, heel veel suc7 want aan suc6 heb je vaak net te weinig!
|
|
|
Mitchel_12000
|
Interessant idee en een leuk initiatief. Als er nog een bouwvergunning voor een clubhuisje o.i.d. nodig is wil ik het wel tekenen voor een kratje bier of een gratis lidmaatschap. Misschien dat andere kiters uit bijvoorbeeld weg- en waterbouw ook op een soort pro bono manier willen meewerken. Op die manier kan je de kosten een beetje drukken.
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Logs: 0 | 4 uur
|
Met het uitgegraven zand maak je een berg waarop parapenters kunnen vligen - kun je ook nog entree vragen !
|
|
|
YJ
Logs: 0 | 106 uur
|
Met het uitgegraven zand maak je een berg waarop parapenters kunnen vligen - kun je ook nog entree vragen !
Of maak er een hoge helling van. Funpark met wat kickers en sliders voor snowboarden en skiërs in de winter Maar dat wordt veel te duur natuurlijk
|
|
|
Morres
|
die komen toch zomaar aanwaaien
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
De gedachte is leuk maar ik denk dat het niks is. gewoon simpel omdat de wind er altijd te turbulent is, ook al is er veel ruimte omheen zonder obstakels. wind in het binnenland is altijd vlagerig.
Langs de A20 ri. Hoek van Holland ligt ook zo'n waanzinnig uitziende plas van, ik schat zo, 300 bij 400 mtr. (wateropp.)
Er is daar eens iemand wezen kiten die ik ken met veel ervaring bij 6-7 bft. wij zochten toen ook een alternatief voor oostenwind.
Het was 3x keer niks, hij beoordeelde het zelf als gevaarlijk. was snel van het water af. zeer vlagerig wind van 25 tot 45 knopen.
dat vraagt om problemen, zelfs als je ervaring hebt.
|
|
|
jantjuuh
Logs: 0 | 586 uur
|
Denk eerlijk gezegd dat het wel meevalt. Als het zo onwijs haard waait wordt de wind standaard vlagerig, vooral in het binneland. Maar als de wind gemiddeld rond de 20 knopen zit dan heb voldoende stabiele wind. Kijk maar naar bijvoorbeeld Muiderberg of Horst. Daar kan ook prima gevaren worden met wind uit de niet meest ideale hoek (maar wel vaarbare hoek). Uitgeestermeer is bijvoorbeeld ook erg mooi met NO (helaas mag het niet....) en hier in de zaanstreek zit nog een plasje waar met NO prima gevaren kan worden. Wind moet alleen niet poeieren.
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Mij is ook opgevallen dat de wind vooral vlagerig is bij meer knopen dan 20.
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Denk eerlijk gezegd dat het wel meevalt. Als het zo onwijs haard waait wordt de wind standaard vlagerig, vooral in het binneland. Maar als de wind gemiddeld rond de 20 knopen zit dan heb voldoende stabiele wind. Kijk maar naar bijvoorbeeld Muiderberg of Horst. Daar kan ook prima gevaren worden met wind uit de niet meest ideale hoek (maar wel vaarbare hoek). Uitgeestermeer is bijvoorbeeld ook erg mooi met NO (helaas mag het niet....) en hier in de zaanstreek zit nog een plasje waar met NO prima gevaren kan worden. Wind moet alleen niet poeieren.
heb je wel eens op zee gekite? Niet zijnde ijsselmeer??? Ik ken wel windrichtingen die met 30+ heel stabiel binnen komen... en nee er zit geen O in die richting en nee ook niet op binnen water!!
|
|
|