Advies gevraagd voor vakantie in oktober of november

bigboy1

Geen avatar

Berichten: 45
Februari 12, 2012, 20:13:35
edit2Rapporteer  
Na 5 keer in cumbuco geweest te zijn zoek ik nu een andere plaats voor een kitevakantie.

Ik ben op zoek naar een vakantieplaats waar de wind tussen 20 en 30 knopen waait en waar ook een lagoon is of waar vlak water is en niet zo'n klotsbak als in cumbuco.
Ik ben al in fuerteventura ,gran canaria , tenerife , tarifa , zuid-frankrijk , aruba geweest.
Hebben jullie advies waar ik heen kan gaan voor zo'n 3 weken?
Ik heb ook gekeken naar de cook eilanden , maar dat is erg lang vliegen en ik daardoor ook erg duur.

Alvast bedankt voor jullie moeite!
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #1 Februari 12, 2012, 20:56:36
edit2Rapporteer  
November is SouthAfrica  ThumpsUp
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #2 Februari 12, 2012, 21:48:41
edit2Rapporteer  
Brouwersdam
feddomw
Gast
Antwoord #3 Februari 12, 2012, 21:53:18
edit2Rapporteer  
zanzibar?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 Februari 12, 2012, 22:31:39
edit2Rapporteer  
Vietnam?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Februari 13, 2012, 12:03:23
edit2Rapporteer  
Sardinië... is maar een kleine 2 uur vliegen... en dikke mistral!!! temperaturen boven de 20 graden je kan dan nog zwemmen... behoort tot 's werelds meest heldere wateren... 50m zicht in het water is niet uitzonderlijk daar... waanzinnig eiland!!!
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #6 Februari 13, 2012, 12:57:38
edit2Rapporteer  
Temperaturen boven de 20 graden in november op Sardinië?,  no way. Anyways een vriend van me woont er ook , ga ik zeker langs  YeSS  ThumpsUp
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Februari 13, 2012, 13:26:34
edit2Rapporteer  
X
Temperaturen boven de 20 graden in november op Sardinië?,  no way. Anyways een vriend van me woont er ook , ga ik zeker langs  YeSS  ThumpsUp

wat no way??? Ik eigen daar een huis! Heb er wat jaartjes gewoond +/-10...  was er voor het laatst van 18dec t/m 10 jan 2012... Op 2 jan was uit zonderlijk... 23graden... maar de afgelopen 5jaar op en rond 24 dec  tussen 18-25 graden (palau/portopollo omg.)... ok nu ligt er zelfs aan de kust meer sneeuw dan dat wij hier hebben gehad.. iets wat daar eens in de 20 jaar voorkomt... Laatste keer was in 92/93 dacht ik...

Wordt daar altijd voor Olandese matto uitgemaak als ik met kerst in mijn tshirt / langebroek/teenslippers rondloop... btw 's avonds koelt het wel flink af... en als de wind uit het noorden komt (als de bergen van corsica besneeuwd zijn) kan het overdags ook fris zijn maar over het algemeen is het daar goed toeven.
Koudste periode jan/feb.  vorst 2-3 nachtjes per jaar, sneeuw is mogelijk maar uitzonderlijk... Allen regelmatig bij de gennargentu bergen... boven 1500m


oh ja en wil idee krijgen hoe sardinië er in november bij ligt... deze is van 11-11-2011 west sardinië omg. oristano. veel kijk plezier!!! http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=42072.0
kitem

Geen avatar

Berichten: 81
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #8 Februari 15, 2012, 16:40:56
edit2Rapporteer  
Kite village bij Hamata in Egypte. Goede wind (side shore), vlak water, lekkere temperatuur en je kan overal staan. In hotel Wadi Lahmy Azur zitten de meeste kiters. Heel relaxte bestemming. Er is behalve kiten en duiken weinig te doen, dus dat moet je niet erg vinden.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #9 Februari 16, 2012, 00:45:42
edit2Rapporteer  
Nog ff terugkomend op sardinie EJ ,maar jij bent de kenner  ThumpsUp

Klimaat:
Het klimaat is subtropisch en maritiem. Sardinie heeft lange, droge zomers en milde, vochtige winters met mogelijkheid op sneeuw in de hogere gebieden in het binneland. De gemiddelde temperaturen liggen tussen 14° C en 20° C, waardoor de temperaturen in de zomer in het bijzonder in het kustgebieden ongeveer rond de 30° C liggen. In de hoger gelegen delen en in het binnenland van het eiland kunnen de zomer temperaturen zelfs de 40° C bereiken. In de winter ligt de gemiddelde temperatuur rond 8° C. In de berggebieden kan de temperatuur tot onde de nul dalen. In de lente en de herfst liggen de temperaturen tussen 13° C en 16° C.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.