Bar

walker

Berichten: 177
Augustus 20, 2004, 15:17:10
edit2Rapporteer  
Ik heb een "oude" bar, nu wil ik deze geheel of deels vervangen, vooral het depower gedeelte loopt niet lekker, en ook de daar aan bevestigde safty is niet alles. Ook de kite leash ben ik niet gelukkig mee. Is het nodig de gehele bar te vervangen of is hetgeen wat is zo juist opnoemde ook los te verkrijgen, zo ja, heeft dit ook een "eigen" naam? Wat is het advies mbt kite leash en de safety release?

Welke invloed heeft de lengte van de bar?
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #1 Augustus 20, 2004, 15:35:19
edit2Rapporteer  
De lengte van de bar heeft grote invloed! Des te groter je bar des te groter je hefboom. Een kleine bar stuurt dus minder snel als een grote.
8 meter kite een 40 cm bar en een 16 meter 55/60 cm, beetje afhankelijk van de soort kite. Een snelle kite kun je iets temmen door een kleinere bar te gebruiken. Met lijnen is het omgedraaid, des te langer de lijnen des te trager je kite, dit heeft met de rek op je lijnen te maken!
globerider
Gast
Antwoord #2 Augustus 20, 2004, 15:48:15
edit2Rapporteer  
Ook een aanrader is om te kijken voor een spinning leats dat wel zo fijn om mee tevaren Globerider en north hebben helle goede nash misschien ook wel maar die bar heb ik nog nooit gebruikt. Ik zal zegen probeer een een bar van iemand die je goed kent of iemmand die hem wel wil lenen. mazl
Erik Verhe1j

Berichten: 1044
Antwoord #3 Augustus 20, 2004, 16:33:12
edit2Rapporteer  
ga in elk geval naar iets opzoek met een schuivende leash, zodat je geen leaderlines van 7 m nodig hebt! dat scheelt ook in de vliegsnelheid van je kite.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.