Sneak pics North Vegas 2013

kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #50 Juli 23, 2012, 22:35:39
edit2Rapporteer  

Als het van North of Naish is dan moet Eddy er niks van weten.
Maar dat was ons intussen al duidelijk...
bezemsteel12

Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #51 Juli 25, 2012, 22:15:37
edit2Rapporteer  
uit betrouwbare bronnen gehoord dat de vegas toch een stukkuit betrouwbare bronnen gehoord dat de vegas 2013 toch een stukkie beter vaart als de 2012
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #52 Juli 25, 2012, 22:27:05
edit2Rapporteer  
Dat mag ook wel voor een nieuwe jaargang Wink
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #53 Juli 26, 2012, 12:45:08
edit2Rapporteer  
@kobrin: je mag dus niet wijzen op mogelijke problemen van producten van de heilige overdreven dure 'top' merken.

Juist zoals eigenaars van een BMW en een Mercedes die nooit problemen hebben met hun wagens want ook die zijn heilig vanwege de hoge exclusieve prijs. Daar mag je ook niets slechts van uiten.

Dus betaal jij je maar blauw aan de dure kite merken met door marketing naar boven geprezen (soms middelmatige) producten.
Zie hierboven Bezemsteel12: "uit betrouwbare bronnen gehoord dat de vegas 2013 toch een stukkie beter vaart als de 2012"  dus de Vegas 2012 was maar middelmatig ?
En met de Rebel ga je wave kiten? want dat wordt door North Marketing aangeprezen (alhoewel ze nu ook de Neo beginnen aan te duiden als wave kite)
feddomw
Gast
Antwoord #54 Juli 26, 2012, 14:03:04
edit2Rapporteer  
@kobrin: je mag dus niet wijzen op mogelijke problemen van producten van de heilige overdreven dure 'top' merken.

Juist zoals eigenaars van een BMW en een Mercedes die nooit problemen hebben met hun wagens want ook die zijn heilig vanwege de hoge exclusieve prijs. Daar mag je ook niets slechts van uiten.

Dus betaal jij je maar blauw aan de dure kite merken met door marketing naar boven geprezen (soms middelmatige) producten.
Zie hierboven Bezemsteel12: "uit betrouwbare bronnen gehoord dat de vegas 2013 toch een stukkie beter vaart als de 2012"  dus de Vegas 2012 was maar middelmatig ?
En met de Rebel ga je wave kiten? want dat wordt door North Marketing aangeprezen (alhoewel ze nu ook de Neo beginnen aan te duiden als wave kite)

Je mag zeker kritisch zijn, maar niet ongefundeerd. Je doet nu gewoon zuur. Ik heb trouwens meerdere BMW's gehad, ik had inderdaad nooit problemen. Nu een Toyota, ook nooit problemen.

De Rebel wordt aangeprezen als goede all-rounder, en als 5-lijner ook goed te depoweren dus lekker in de waves. Toon mij een kitemerk dat niet hun kites in de marketing aanduidt als de beste kite voor elke discipline, licht gebouwd doch onverwoestbaar, Extreem groot windbereik heeft, de beste safety heeft, enz....

Ik heb trouwens nog nooit een echt slechte recensie over de Rebel gelezen. Ik waag me niet aan een 5-lijner, ik houd van simpel.
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #55 Juli 27, 2012, 11:12:18
edit2Rapporteer  
Ik doen iet zuur - Enkelen zijn blind door marketing en de hoge prijs. En als iemand op mogelijk slechte kenmerken wijst dan ben je meteen de pineut.
Als bijvoorbeeld Gaastra iets op de markt brengt wordt Morres meteen afgeschoten.
Als North of Naish iets op de markt brengt wordt het meteen de hemel ingeprezen. En nadien verneem je dat de 2012 toch niet zo goed was maar de 2013 is beter.

Rebel lekker in de waves: laat hem er nooit vallen in golven hoger dan 1.5m of je kunt zwemmen. Een video van de KSP wedstrijd Ponta Preta in Dec 2011 waar een Rebel ging drijven en niet kon herstaten werd verwijderd.

North spendeert hoge marketing bedragen. De magazines gaan niet hun grotere sponsor negatief beoordelen.

Je hoort ook nooit iets slechts van Merceces en BMW of Audi:
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/article/detail/1476432/2012/07/27/Range-Rover-blijkt-minst-betrouwbare-auto-ook-slechte-scores-voor-Duitse-topmerken-en-Renault.dhtml
Maar ja als je meer dan €50,000 aan een auto uitgeeft dan ga je niet verkondigen dat je een slechte auto hebt gekocht.
feddomw
Gast
Antwoord #56 Juli 28, 2012, 12:38:14
edit2Rapporteer  
Je hebt gelijk, Eddy. Allemaal marketing en hoge prijs tegenwoordig. Zegt de man die voor de 3e of 4e keer een C-kite uit 2006 aan de man probeert te brengen.... nota bene met een te hoge prijs en sterke marketing verhalen dat het zo'n fijne kite is.

De ironie ontgaat je niet, hoop ik?

Je mag trouwens prima op mogelijk slechte kenmerken wijzen, maar het zijn mogelijke kenmerken en op geen enkele wijze empirisch aangetoonde bevindingen.
Morres

Antwoord #57 Juli 28, 2012, 14:01:55
edit2Rapporteer  
mwah, eddyc heeft zeker wel een punt. Als ik op het strand een kite kapot zie gaan en het is een van de duurdere merken zegt men: oh wat erg, maar kan gebeuren en het wordt vast goed opgelost. Is het een goedkoper merk zegt men gelijk; ohja dat is rotzooi had je maar duurdere kite moeten kopen. Prijs zegt niks over kwaliteit, mensen zeiken iets goedkopers sneller af dan iets duurders.

Ik werk zelf een een computerspeciaal zaak, daar krijg ik regelmatig de eeuwige apple/pc discussie, daar gaat men er vaak vanuit dat een macbook pro met zelfde specs als een asus notebook(die dus goedkoper is) slechter is dan de apple, ongefundeerd en alleen op prijs gefixeerd.

Overigens hebben we met Gaastra niet te klagen, we weten wel dat we niet super-hip zijn, maar we doen nooit onder en zijn kwalitatief gewoon op orde, ik durf zelfs te stellen sinds 2012 bar dat alles een hoger-dan-gemiddelde kwaliteit heeft, de kites waren altijd al oerstevig (sinds 2006)
feddomw
Gast
Antwoord #58 Juli 28, 2012, 14:20:21
edit2Rapporteer  
De bedoeling is dacht ik juist dat wij hier slimmer zij dan de gemiddelde consument en door de marketing heen prikken. Maar net zoals er mensen zijn die anti-Apple zijn, zijn er ook mensen anti grote kite merken, anti grote auto merken, enz. Die zijn vaak net zo extreem in hun opvattingen als de A-merk fanboys.

Goedkoop is vaak inderdaad duurkoop, en helaas kan alles kapot. Mijn Macbook heeft het in ieder geval veel langer volgehouden zonder enig verlies van snelheid dan enige andere laptop die ik ooit had. Betere hardware en de OS draait gewoon stabieler.

Om on-topic te blijven: als Eddy kritisch is over plastic bar ends vanwege de kou, dan is dat niet geheel fair omdat de hele ski en snowbaord industrie op plastic draait.... Tenzij North cheap en bros plastic gaat gebruiken. Mogelijk, maar zeer onwaarschijnlijk.

Ongetwijfeld heeft Gaastra ook prima spul, maar je kan niet ontkennen dat je behoorlijk fanatiek uit de hoek komt soms met de Gaastra sales pitch, Morres. Dat roept dan reacties op.
Morres

Antwoord #59 Juli 28, 2012, 21:23:55
edit2Rapporteer  
Betere hardware

Dat is dus de grootste misverstand ooit, hardwarematig zijn de producten van apple niet anders, apple is groot geworden(op 'pc' gebied) nadat men overstapte op intel-chips welke exact dezelfde architectuur hebben als windows machines, het zijn exact dezelfde machines, hardwarematig.

Mensen DENKEN alleen dat ze beter spul krijgen omdat het duurder is, terwijl in de praktijk alleen het scherm meestal(!) wat beter is en je eigenlijk vooral het (mooie) ontwerp betaald.

OS hoeven we niet op in te gaan, want dat is niet vergelijkbaar en dat is niet waarvoor je betaald als je een dergelijk apparaat aanschaft. Windows blijft overigens ook even snel, het zijn 3e partijsoftware welke je windows-laptop traag maakt.

Mijn gaastra pitching valt overigens erg mee, een ieder zal ik moeten toegeven, wanneer men mijn post-historie bekijkt, ik vooral meer adviseer dan dat ik spam. Waar men zich beter aan kan irriteren zijn mensen die kwakkeloos hun eigen kite aanprijzen. Ik sta enthousiast achter het merk, maar zal nooit kwakkeloos een jekyll aanraden voor iemand die die-hard freestyler wordt. Ik reageer in dit topic omdat ik de Vegas altijd ee nfijne kite heb gevonden:)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.