Nieuw board

JelleVisser

Geen avatar

Juni 27, 2012, 08:04:40
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een nieuw boardje te kopen. Ik ben rond de 75 kg en wil een nieuwe omdat ik met mijn huidige boardje niet goed kaan poppen bij het freestylen.
Nu heb ik op marktplaats precies het board gezien die ik wil, alleen is de afmeting van dit board wel 135 x 42. Nu vind ik dit relatief groot. Echter is het prijsje dat aan het board hangt wel 250 euro lager dan de winkelprijs op dit moment. Dus de vraag is, wat is precies het verschil tussen een 131 x 41 en 135 x 42. Zal ik voor goedkoop gaan en het marktplaatsboardje kopen of een nieuwe, wat kleiner board?

Jelle
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Juni 27, 2012, 10:03:26
edit2Rapporteer  
Als hij in goede staat is, kopen, als het zo veel in prijs scheelt kan je hem over een jaartje weer verkopen voor hetzelfde geld. Tegen die tijd heb je allerlei boardjes kunnen proberen dus dan weet je wat je wil hebben. Nu ga je het verschil toch niet echt merken. Over het algemeen; Hoe groter het board, hoe minder wind je nodig hebt, en bij hardere wind heb je meer moeite om de kracht kwijt te kunnen. In het begin wil je toch met weinig wind oefenen dus dan is dit ideaal, 135 bij 42 valt nog mee met jou gewicht, je zou hem er ook later bij kunnen houden voor de dagen met minder wind.

Als je een 2e hands board koopt, schroef dan even de bindingen en vinnen er af, kijk of de inserts (schroefgaten) nergens afwijkingen vertonen of naar boven bollen. En zet het op zijn kant, duw goed in het midden van beide kanten en kijk er langs. Als er eventuele diepe scheuren in zitten kan je ze zo zien. Gebruikerskrasjes maken geen reet uit.

Succes!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.