KItepro.nl verkoopt Zeeko voor Nederland.
Echter, ik heb deze kite ook bijna gekocht. Maar de ontwerper zegt er wel het volgende over:
"Als je groter wilt varen als een 12m Notus4 dan haal je alleen maar extra low-end met een grotere kite door deze te gebruiken met een skimboard, raceboard of draagvleugelboard"
Oftewel, in combinatie met een "normale" twintip krijg je niet genoeg schijnbare wind met deze kite om hem efficient te laten vliegen.
Dit is ook logisch: de ontwerper - Nicolas Caillou - is een vervent course-racer (met draagvleugelboard). De grote maten zijn hiervoor ontworpen, en dus niet voor een twintip.
Zelf heb ik sinds kort de 12m Notus4, en met een TT kon ik al varen vanaf 10kn op vlak water.
Inmiddels ook een skim gekocht (Nobile wood), ben benieuwd wat dat nog extra gaat brengen
Als laatste optie zou je nog lijn extensies kunnen overwegen. De standaard bar heeft 20m + 4m. Ik ga daar nog een set van 4m binnenkort aanzetten. Op 24m reageerde de kite al zo goed dat dat volgens mij best nog wel fijn varen is.
Ik heb het hier trouwens over het 2012 model, de Notus4 en Notus 14XLW. De 2011 zal vermoedelijk nergens meer te verkrijgen zijn, en de 2012 is nog efficienter.