toch Soma Bay?

MikeH

Logs: 0 | 14 uur
Augustus 21, 2012, 20:05:51
edit2Rapporteer  
Laatste 2 weken van september vrij en ik wil nu wel eindelijk eens het kiten echt leren. Cursus gehad, aantal keren zelfstandig kiten in NL maar te weinig momenten om het starten lekker onder de knie te krijgen.

De laatste dagen googlend doorgebracht en forums afgezocht maar was dit wel zo handig? Van alles  komt voor bij en dan blijft een bepaalde selectie over maar is het de juiste keuze?

Soma Bay - 7btf Kitehouse en The Breakers als hotel

Waarom: Wind zeker, zie er goed uit op de plaatjes, goeie verhalen op internet en de mogelijkheid om een duik te maken.
Twijfel: Offshore wind las ik ergens, of valt dat wel mee in de beginners pool? Klopt het dat het daar niet zo diep is?

Gaan er nog meer die kant op in de zelfde periode?

Of toch Gokova? Dahkla trok me op dit moment niet, geen opties als er geen wind is. Oja, niet meer dan uurtje of 5 vliegen.

Ok, shoot  Grin
PieNO

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 Augustus 21, 2012, 20:48:50
edit2Rapporteer  
Ga lekker met ons mee. We gaan met 9 man naar el-gouna. Voor 600 euri pp voor 8 dagen. Leefttijd van de mannen tussen de 40-50.
Zie topic...http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=42181.msg620682;boardseen#new
En er is nog 1 bed vrij.
MikeH

Antwoord #2 Augustus 22, 2012, 23:53:58
edit2Rapporteer  
hmmm ... is een optie alleen jullie gaan 7 dagen te kort  Grin.
bertvh

Antwoord #3 Augustus 23, 2012, 12:38:21
edit2Rapporteer  
de soma bay is idd een fijne spot zenne, zou ni twijfelen!
MikeH

Antwoord #4 Augustus 23, 2012, 13:11:56
edit2Rapporteer  
Geboekt  Joepie ... Soma Bay dus.
ica84

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 23, 2012, 14:41:44
edit2Rapporteer  
mag verwijderd worden
Morres

Antwoord #6 Augustus 23, 2012, 16:36:35
edit2Rapporteer  
stoma bay :+
josdegroot

Geen avatar

Antwoord #7 Februari 13, 2013, 19:20:30
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf van 19 t/m 6 maart nog vrij en ben opzoek naar een goede beginners spot om mijn kite skills te verbeteren. Aangezien de vakantie nogal ongepland is ga ik waarschijnlijk alleen.

Zijn er hier mensen met ervaring met Soma Bay en Hotel the Breakers? Ik ben nog druk bezig om soepel te starten en steeds meer up wind te kunnen boarden (dan weten jullie mijn niveau een beetje).

Zelf duik ik ook redelijk fanatiek dus vandaar dat de combi in Soma Bay me wel wat lijkt voor het geval er een dag geen wind is... Hopelijk kan hier iemand nog wat ervaringen delen...
MikeH

Antwoord #8 Februari 14, 2013, 17:21:52
edit2Rapporteer  
Het was mijn eerste keer kiten buiten Nederland maar zeker niet de eerste keer in Egypte. Dus wat betreft kiten heb ik niet veel vergelijk.

Ik heb er 2 heerlijke weken gehad. Het hotel en kitehouse zijn prima net als de mensen en het eten. Starten gaat nu lekker en ook upwind varen. Het water daar is namelijk super vlak en door de (schuin) aflandige wind blijf je oefenen. En als het dan toch niet lukt, halen ze je wel met de boot.
Ik ben 1 dag gaan duiken en daar was ook niets mis mee.

Helaas na de vakantie geen tijd meer gehad om het hier in Nederland nog eens te proberen dus ga ik op herhaling. Zojuist een week geboekt voor 16-23 maart voor de zelfde locatie. Het beviel mij wel :-).

josdegroot

Geen avatar

Antwoord #9 Februari 15, 2013, 00:45:10
edit2Rapporteer  
Thanx voor je snelle reactie! Ben jij ook vorige keer alleen geweest? Hoe is dat bevallen daar? Ik ben een keer in Hurghada met mijn vriendin geweest en vond het toen een vrij troosteloze bende (inmiddels al wel 6 jaar geleden).

Aangezien ik me toch voornamelijk ga om te kiten en duiken hoop ik snel wat contacten te kunnen leggen....
PieNO

Antwoord #10 Februari 15, 2013, 11:25:30
edit2Rapporteer  
Effe een paar vraagjes over Soma Bay.
- hoe ver is het van "the Braekers resort" naar de kitespot 7bft? en is dit te lopen?
- kan/mag je bij het resort "the Breakers" ook je kite oplaten en naar de kitespot 7bft varen?
- ligt er veel koraal in het water?
- kan je bij de kitespot 7bft ook eten?

Ride

Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #11 Februari 15, 2013, 11:26:48
edit2Rapporteer  
Ga je dan anders niet mee Taco Grin
Haring High Richardt

Antwoord #12 Februari 15, 2013, 12:58:10
edit2Rapporteer  
Effe een paar vraagjes over Soma Bay.
- hoe ver is het van "the Braekers resort" naar de kitespot 7bft? en is dit te lopen?
- kan/mag je bij het resort "the Breakers" ook je kite oplaten en naar de kitespot 7bft varen?
- ligt er veel koraal in het water?
- kan je bij de kitespot 7bft ook eten?

Tis ook geen all in volgens mij ????  ThumpDown ThumpDown  , Dus niet zuipe tot je nek kraakt en geen onbeperkt spagettie met hamburgers tussen de middag  Cool

Wordt het toch weer Tarifa ?????????????

MikeH

Antwoord #13 Februari 15, 2013, 17:27:49
edit2Rapporteer  
@Jos: Ja ik ben alleen gegaan en mensen komen daar voor duiken of kiten, contact is dus zo gemaakt.

@PieNo:
- Er is een gratis shuttledienst die ieder half uur vertrekt (van en naar hotel), 10 min rijden.
- Nee, je mag je kite daar niet oplaten ivm koraal.
- Allemaal zand daar bij 7bft voor de deur. De stukken koraal die er zijn daar heb je geen last van.
- Je kan bij 7bft prima eten en drinken. Alles op rekening van hotelkamer en aan het eind van de vakantie niet nadenken en gewoon accepteren dat het weer te veel is.

@Richardt: Half pension en de prijzen voor drank en lunch zijn Europees.
@LaurenS

Antwoord #14 Februari 15, 2013, 17:44:12
edit2Rapporteer  

Wordt het toch weer Tarifa ?????????????

Jaaaaaaa Tarifa  Joepie YeSS Joepie,mucho vento ThumpsUp
josdegroot

Geen avatar

Antwoord #15 Februari 17, 2013, 14:36:25
edit2Rapporteer  
Ik zit van 21 t/m 5 maart in Soma Bay bij The breakers

Nog meer mensen aanwezig in deze periode?
josdegroot

Geen avatar

Antwoord #16 Maart 02, 2013, 15:53:43
edit2Rapporteer  
Kleine update over The Breakers...

Afgelopen 21 feb. gearriveerd en vandaag de tweede dag met 10 kn wind. De rest van de tijd 15 kn en meer gehad. Mensen welke er over zitten te denken om naar The Breakers te gaan, het is echt een aanrader hier. Geen mega resort met ouders en kinderen. Voornamelijk (Duits) publiek tussen de 30 en 40 jaar welke komen om te duiken of surfen (Voor de rest is hier ook niets anders te doen (op Golfen na...).

Elke dag vertrekt er elk half uur een shuttlebus richting het 7Bft Kitehouse (15 minuten rijden). De eerste bus gaat om 08:15. Aangekomen bij het Kitehouse hangt er een erg relaxte sfeer. Je hebt hier goede storage mogelijkheden om je kitegear op te slaan. Voldoende compressor slangen om je kite op te blazen (laat je pomp maar thuis).

Er is veel personeel wat je graag helpt met het opzetten, launchen, landen en schoonmaken van je gear. Goede plekken om je spullen met zoet water af te spoelen en te laten drogen.

Huren van spullen vind ik erg duur maar heb ik zelf gelukkig niet nodig. Eten is hier zeer goed (Burgers, wraps, salade etc.. voor euro'tje of 5-6.).

Verder is de wind hier 95% van de tijd offshore. Ze hebben voldoende rescue boten om je op te halen als je niet terug kan komen. Gewoon je kite op het water leggen en binnen 5 minuten liggen ze naast je en halen ze je spullen voorzichting naar binnen. Je krijgt een aantal rescue tickets bij je storage (cadeau). Daarnaast zijn de rescue's zeer schappelijk geprijst (5 stuks voor 10,-).

Eigenlijk het enige nadeel is de hoeveelheid Duitsers welke toch slecht engels spreken (mijn Duits is niet zo best Wink. Dit zal misschien wat verschillen in welke periode je gaat...

Mochten er mensen nog vragen hebben... let me know!
TBK

Antwoord #17 Maart 02, 2013, 17:12:42
edit2Rapporteer  
Wat betaal je voor de storage Jos voor een week ?
Ook gevlogen met Corendon, deden ze nog moeilijk over de bagage ?
Thanks alvast voor de info !
wokmonster

Antwoord #18 Maart 02, 2013, 21:40:00
edit2Rapporteer  
http://kitehouse-somabay.com/services/storage/
Ride

Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #19 Maart 03, 2013, 00:32:21
edit2Rapporteer  
Ziet er wel top uit. Was het maar vast september. Joepie
Marco B.
Moderator

Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #20 Maart 03, 2013, 12:26:07
edit2Rapporteer  
aflandige wind is toch niet echt ideaal lijkt me
TBK

Antwoord #21 Maart 03, 2013, 12:30:51
edit2Rapporteer  
De wind komt vanuit de woestijn over een open vlakte aan , dus wordt niet verstoord en is zeer constant.
wokmonster

Antwoord #22 Maart 03, 2013, 14:44:24
edit2Rapporteer  
Aflandige wind is juist ideaal.
Kan Ries mooie plaatjes schieten als we boven het land hangen.
Zolang er maar bootjes zijn als de dubbele handlepass into blind niet lukt Smiley
Als de wind constant is, is kiten geen probleem

josdegroot

Geen avatar

Antwoord #23 Maart 06, 2013, 10:54:51
edit2Rapporteer  
Aflandige wind is hier geen enkel probleem. Mensen houden je goed in de gaten dus ook wanneer je bijna in Zuid Afrika zit komen ze je netjes met de rescue halen. Voordeel is ook dat de prijzen van de rescue zeer schappelijk zijn (10 euro voor 5 rescues).

Je weet iig zeker dat je je upwind skills na een vakantie onder de knie hebt Smiley.

Inmiddels ben ik weer in NL en nog een paar kleine tips.

Voor de Wifi junks... handig om een (reis) router/accespoint mee te nemen als je ook graag wifi in je kamer wilt. Er is in bars en restaurants wel wifi maar op de kamer alleen een ethernet aansluiting.

Tot slot heb ik gevlogen met Arke.. moest voor mijn kitebag van 30 Kg 50 euro per enkele reis betalen. In egypte letten ze alleen nergens op dus heb alleen 50 euro op schiphol afgerekend Smiley.

Mochten ze in Egypte er naar vragen kan je altijd zeggen dat je alles al betaald hebt op Schiphol Smiley.
PieNO

Antwoord #24 Maart 06, 2013, 12:53:29
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.