Kleine update over The Breakers...
Afgelopen 21 feb. gearriveerd en vandaag de tweede dag met 10 kn wind. De rest van de tijd 15 kn en meer gehad. Mensen welke er over zitten te denken om naar The Breakers te gaan, het is echt een aanrader hier. Geen mega resort met ouders en kinderen. Voornamelijk (Duits) publiek tussen de 30 en 40 jaar welke komen om te duiken of surfen (Voor de rest is hier ook niets anders te doen (op Golfen na...).
Elke dag vertrekt er elk half uur een shuttlebus richting het 7Bft Kitehouse (15 minuten rijden). De eerste bus gaat om 08:15. Aangekomen bij het Kitehouse hangt er een erg relaxte sfeer. Je hebt hier goede storage mogelijkheden om je kitegear op te slaan. Voldoende compressor slangen om je kite op te blazen (laat je pomp maar thuis).
Er is veel personeel wat je graag helpt met het opzetten, launchen, landen en schoonmaken van je gear. Goede plekken om je spullen met zoet water af te spoelen en te laten drogen.
Huren van spullen vind ik erg duur maar heb ik zelf gelukkig niet nodig. Eten is hier zeer goed (Burgers, wraps, salade etc.. voor euro'tje of 5-6.).
Verder is de wind hier 95% van de tijd offshore. Ze hebben voldoende rescue boten om je op te halen als je niet terug kan komen. Gewoon je kite op het water leggen en binnen 5 minuten liggen ze naast je en halen ze je spullen voorzichting naar binnen. Je krijgt een aantal rescue tickets bij je storage (cadeau). Daarnaast zijn de rescue's zeer schappelijk geprijst (5 stuks voor 10,-).
Eigenlijk het enige nadeel is de hoeveelheid Duitsers welke toch slecht engels spreken (mijn Duits is niet zo best
. Dit zal misschien wat verschillen in welke periode je gaat...
Mochten er mensen nog vragen hebben... let me know!