hoe werkt cabrinha IDS?

Mitchel_12000

September 23, 2012, 20:58:34
edit2Rapporteer  
In hoeverre verschilt het Cabrinha IDS systeem van bijvoorbeeld het Quad line systeem van north? Als ik de uitleg op google mag geloven is het IDS systeem toch ook gewoon op de frontlines? Kan je een cabrinha IDS bar op een North kite aansluiten?
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 September 23, 2012, 21:18:54
edit2Rapporteer  
Het Cabrinha IDS systeem werkt inderdaad op de twee frontlines. North gebruikt op de Rebel en Vegas na het zelfde safety systeem. Technisch gezien zou dat dus gewoon moeten werken.
Jelle

Antwoord #2 September 27, 2012, 22:40:15
edit2Rapporteer  
Net op kiteforum.com een stevig topic IDS malfunction: http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2377509

[edit] link toegevoegd
Mitchel_12000

Antwoord #3 September 28, 2012, 15:32:23
edit2Rapporteer  
Ik had hem inderdaad gelezen. We gaan het maar eens uitgebreid testen (van het weekend hoop ik). Ik heb nu een nieuwe cabrinha bar uit 2010 binnen gekregen die ik eerst maar eens aan een north buzz ga hangen om te kijken hoe dat reageert. Ik moet zeggen dat de bar er qua afwerking gelikt uit ziet.
Marc_87
Moderator

Antwoord #4 September 29, 2012, 17:41:01
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf ook Cabrinha gehad en het een aantal keer getest, nooit problemen mee gehad.
Erik@Spijk

Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #5 September 29, 2012, 19:54:42
edit2Rapporteer  
Er zijn op kiteforum.com best veel broodje aap verhalen. Als een kite op zijn rug, zonder power,  in de lucht hangt dan heeft de safety zijn werk gedaan.

Over North was er pas ook z'n topic: http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2377036

Als de lijnen rond de bar gewikkeld zitten dan werk geen enkele safety meer.
markymarc

Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #6 September 29, 2012, 20:22:53
edit2Rapporteer  
 Triple depower on demand...

Waarom ik Cabrinha IDS vaar al jaren vaar?M.i. bij de top 2 veiligste safety systemen van allemaal... Als je weleens een echte kitemare hebt gehad heb je vanaf de 2012 bar variant de mogelijkheid je kite volledig te releasen....

Dag kite.... Shocked maar je kunt er wel je leven mee redden!!

One life to live... ThumpsUp
Mitchel_12000

Antwoord #7 September 29, 2012, 21:36:39
edit2Rapporteer  
Vandaag even een kort testje gedaan met de 2010 bar op een North Buzz en dat ging allemaal heel goed. Lijnlengtes kloppen volgens mij redelijk en wanneer je de bar volledig depowerd heb je eigenlijk al je eerste safety. De kite valt nagenoeg zonder kracht uit de lucht en drijft in startpositie op een tip, wachtend tot je weer een stuurbeweging maakt.

Het enige wat mij niet helemaal beviel is, als je vol instuurt is de hoek van de bar met de depowerlijn te groot om de bar nog soepel heen en weer te kunnen bewegen. Dit komt doordat het plastic van de depowerlijn vrij stroef is.

Misschien morgen maar eens een dagje gaan kiten met wat pijnstillers (gekneusde rib begint nu toch wel heel erg te frustreren met al die wind).
Marc_87
Moderator

Antwoord #8 September 29, 2012, 22:02:30
edit2Rapporteer  
Triple depower on demand...

Waarom ik Cabrinha IDS vaar al jaren vaar?M.i. bij de top 2 veiligste safety systemen van allemaal... Als je weleens een echte kitemare hebt gehad heb je vanaf de 2012 bar variant de mogelijkheid je kite volledig te releasen....

Dag kite.... Shocked maar je kunt er wel je leven mee redden!!

One life to live... ThumpsUp

Dat kan vanaf het eerste systeem al hoor. Wink

Vandaag even een kort testje gedaan met de 2010 bar op een North Buzz en dat ging allemaal heel goed. Lijnlengtes kloppen volgens mij redelijk en wanneer je de bar volledig depowerd heb je eigenlijk al je eerste safety. De kite valt nagenoeg zonder kracht uit de lucht en drijft in startpositie op een tip, wachtend tot je weer een stuurbeweging maakt.

Het enige wat mij niet helemaal beviel is, als je vol instuurt is de hoek van de bar met de depowerlijn te groot om de bar nog soepel heen en weer te kunnen bewegen. Dit komt doordat het plastic van de depowerlijn vrij stroef is.

Misschien morgen maar eens een dagje gaan kiten met wat pijnstillers (gekneusde rib begint nu toch wel heel erg te frustreren met al die wind).

Dat is vanaf 2012 anders, de centerhole is een stuk groter.

markymarc

Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #9 September 30, 2012, 19:48:09
edit2Rapporteer  
 Marc, wat ik bedoel is dat je met 1 beweging met de QR2 naar Quick release 1 met 1 beweging je kite kan wegschieten....Op deze manier kan het pas vanaf 2012 volgens mij...

Afijn maakt niet uit, ik zweer bij Cabrinha kites en safety en jij volgens mij ook... Smiley Smiley
Morres

Antwoord #10 Oktober 01, 2012, 22:23:29
edit2Rapporteer  
die van ons beviel marc ook wel, vooral het inelkaar zetten is 'ff' wat makkelijker..
Marc_87
Moderator

Antwoord #11 Oktober 01, 2012, 22:52:15
edit2Rapporteer  
Marc, wat ik bedoel is dat je met 1 beweging met de QR2 naar Quick release 1 met 1 beweging je kite kan wegschieten....Op deze manier kan het pas vanaf 2012 volgens mij...

Afijn maakt niet uit, ik zweer bij Cabrinha kites en safety en jij volgens mij ook... Smiley Smiley

Ja oke nu snap ik je, dat was voor 2012 net iets anders. Persoonlijk blijf ik de beste bar die van Cabrinha vinden. Maar zoals Maurice ook als zegt die van Gaastra is ook echt goed. Tenminste op het droge dan, helaas nog niet de mogelijk gekregen om die op het water te testen.
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #12 Oktober 01, 2012, 23:37:06
edit2Rapporteer  
De Gaastra bar vind ik op zich prima, maar dat 'auto unswivel' systeem vond ik echt 3 keer niks.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.