vidibox
Gast
|
Neem trouwens graag jullie uitnodiging aan om de boel goed afgesteld te krijgen, Zit meestal op strand Horst. (denk dat dat nieet eerder als half oktober wordt).
|
|
|
Psychotic
|
Tip, verkoop die kites niet maar laat ze even door iemand goed afstellen. He zijn HEERLIJKE kites voor beginner en gevorderden. Zeer stabiel en veel depower. Wegdoen is zonde!
|
|
|
Joris
|
Het was toch 'No Pain, No Gain'?
|
|
|
kiteboy
Gast
|
Ik heb zelf ervaring met peter lynn kite's en de ps2 21m2. Ik denk zelf in veel wind dat een tube te snel word. En dan beter een foil kan nemen. Maar voor de grote maten zoals de ps2 21m2 beter een tube want die grote maten zijn erg sloom.
|
|
|
plaaggeest
|
gooi dit topic dicht man die gast heeft die topic ergens in 2004 gestart! die heeft ze kite allang man!
|
|
|
Psychotic
|
Ik heb zelf ervaring met peter lynn kite's en de ps2 21m2. Ik denk zelf in veel wind dat een tube te snel word. En dan beter een foil kan nemen. Maar voor de grote maten zoals de ps2 21m2 beter een tube want die grote maten zijn erg sloom.
Gast, dan mag je MINIMAAL 30 meter tube oppompen, zo niet meer. Annyway, met de komst avn de speed is het probleem van snelheid ook opgelost, want geloof me, ze zijn snel
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Beginner moet met een goede kite beginnen, en vrijwel alle kleine kites (ik bedoel dus die 8m2) is veels te snel in de wind waarmee je er goed mee kunt surfen. Zal wel rond de 7 Bfrt liggen. Niet oefenen in 6 Bfrt of meer, lekker eerst leren varen met die Venom 13. Als hij tenminste beter is als een Guerilla zul je zeker goed mee leren varen!
|
|
|
maarten80
Geen avatar
|
De afstelling is zoals ik ze gekockt heb, neem aan dat ze vanaf fabriek, zo goed mogelijk zijn afgesteld.
daar kan je wel eens mis in zijn... op arcusers is er nog steeds discussie over het feit of die nu inderdaad goed zijn afgesteld als je ze koopt of dat ze vergeten zijn een extra knoopje te leggen. Leg dat knoopje in de front pigtails (touwtjes vooraan de kite waaraan je je lijnen bevestigd) nu maar, je kite zal niet in waarde dalen daardoor. Probeer ze nog eens en haal ze dan uit de verkoop omdat je ze niet meer weg wil doen. Na 1 crash overstappen op een ander merk lijkt me ook niet meteen de beste move. Geef jezelf wat tijd om te wennen aan de kite. Als je elke keer een nieuwe kite koopt als je crasht zorg je in je eentje voor een heropleving van de economie! Je zegt dat je nog aan het leren bent... geloof me met een andere kite zul je ook wel eens serieus crashen. Dat is nu eenmaal de sport en zoals je zelf zegt: no pain no gain (als is het in jouw geval wel een beetje extreem ;-) )
|
|
|
Janus
Logs: 0 | 4 uur
|
Ik vaar R4's 8,12,16 en sinds kort een FS Speed 17 werkelijk geweldige kite, zoek maar naar reviews, op hard steering vrijwel gelijk aan een grote tube kite (Maar wel erg traag sturen). je gaat vanzelf naar softere instelling; sneller sturen. Het is aanpassen maar zeker het overwegen waard, wees open minded, probeer de kites eens en oordeel zelf (kan morgen op schellinghout meen ik, nu op de brouwersdam).
|
|
|
Psychotic
|
Yup, morgen strijkt de testtour neer @ schellinkhout.
@ janus:
Die speed gaat ook met de tijd sneller sturen, een lijntje moet wat oprekken en als die volledig gerekt is stuurt ie optimaal. Maar voor de power die die heeft draiat ie snel zat (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Joris
|
hoop dat er wind is morgen
|
|
|
vidibox
Gast
|
Ok, ze zijn uit de verkoop, ribben zijn nog niet Ok, wacht nog FF 2 weken en dan kan het misschien nog een keer proberen van 't jaar, of misschien toch nog een weekje kaapverdie.... Knoopjes komen d'r in, Maar was niet 1 crash maar een opeen stapeling van mindere Venom eigenschappen zoals, herstarten uit water (ervaren Venom piloot gevraagd voor uurtje pielen), wibertje na herstart dus tollen, onderkant boven na herstart, naar beneden vallen van kite als bar iets te ver na je toegetrokken wordt en dit alles op 1 dag dus reden om wat twijfel te krijgen
|
|
|
Vietcong windhoos
|
Ik heb een Peter Lynn Guerilla II- 9 en 13 m2 en een Venom 16 m2. Daarnaast nog een F-one (tube) mach2 16 m2 die een groter bereik heeft bij minder wind. Heb ook een tube 12m2 die ik ga verkopen, maar koop er wel een nieuwe tube 12m2 voor terug. Tubes varen lekkerder boven de 12 m2 vind ik persoonlijk, bij minder harde wind en vlagen is het namelijk moeilijk druk op de foilkite te houden. Bij echte harde wind (6 á 7bft) is het wel echt knallen met foilkites en gaat springen echt hoog en soepel, vooral het landen. En je bent niet zo snel overpowered. Bij windkracht 7 voel je je als een vis in het water. Die 9m2 foil doe ik ook niet zo snel weg. Venom vaart trouwens ook super (hangloose_kitesmiley), maar wil je echt het maximale uit de kitesport halen, kies dan voor een tube (is mijn mening)!!
|
|
|