Switch Method 2 (2013)

/-||_( )|-|/-|
Moderator

November 08, 2012, 10:56:39
edit2Rapporteer  
Eerste nieuws met picture van de Switch Method 2 (2013)

The Method has a slightly longer wingtip and an aggressive panel layout. Furthermore, we moved the bridle attachment points from the front of the tube to the back. These changes have increased the stability in gusty off shore winds, reduced the bar pressure, and increased the turning speed.

We kept all other features such as constant power in the turns without hesitation or back stalling, insane upwind performance, instant relaunch, and complete power/depower within your bar throw. The original Method has a strong following of dedicated wave riders around the world and the new version will blow them away even more.

Verdere Switch nieuws: http://www.thekiteboarder.com/2012/11/2013-buyers-guide-switch/ (Thnx Faxie ThumpsUp)

Reodude

Antwoord #1 November 08, 2012, 16:40:52
edit2Rapporteer  
Mooi!!!
Heb zelf  de method V1  9 7 5m, alles toppie , afwerking, vliegeigenschappen enz  kan Je, je niet aan miskopen! ThumpsUp
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 November 08, 2012, 17:54:51
edit2Rapporteer  
Ik vond de bardruk wel meevallen op de V1, maar dat was niet in bijzonder veel wind..

Vind ook dat een wavekite veel bardruk mag hebben, maar Switch heeft toch toegegeven aan de wensen van de klanten vermoed ik.

Maar hoe moet die bardruk minder worden als de bridle meer naar de wingtip toe gaat? ...Dat volg ik even niet.. (edit, zal wel met een gewijzigd kantel/balanspunt te maken hebben, een bridle naar voor of achter zetten gaat natuurlijk een heel ander effect hebben dan alleen een stuurlijn verzetten)
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #3 November 08, 2012, 18:00:51
edit2Rapporteer  
Maar hoe moet die bardruk minder worden als de bridle meer naar de wingtip toe gaat? ...Dat volg ik even niet..

Ffkes op t Switch kiteforum plaatsen en... wie weet krijg je persoonlijk van Felix antwoord  Joepie
Faxie

Antwoord #4 November 08, 2012, 18:18:32
edit2Rapporteer  
Maar hoe moet die bardruk minder worden als de bridle meer naar de wingtip toe gaat? ...Dat volg ik even niet..

Ffkes op t Switch kiteforum plaatsen en... wie weet krijg je persoonlijk van Felix antwoord  Joepie

Zal ik misschien wel eens doen ja
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 November 08, 2012, 20:36:54
edit2Rapporteer  
Zit die wingtip katrol er nog op ?
Faxie

Antwoord #6 November 08, 2012, 21:17:02
edit2Rapporteer  

Was dat niet alleen bij de Nitro? ..

Maar zit er niet meer op dacht ik.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #7 November 08, 2012, 21:39:18
edit2Rapporteer  

Eddy, bedoelde je dit:
Transfer Line Bridles

“All Switch SLE bridled kites use a proven and safe Transfer Line (TL) bridle system with a single low-load kite-mounted pulley connecting the front and rear flying lines. The TL system supports the critical mid-wingtip area allowing a smaller and lighter construction without support battens or overly large LE tube diameters. Turning is smooth and sheeting is consistent with a tight, ‘connected’ hard line feel which isn’t possible with floating high-load front line pulleys – which are subject to frequent pitch oscillations and potentially dangerous failure.”

Verbeteringen Method V2:

1) Bar Pressure - Less and adjustable from Nitro V2/Element level up to somewhere near the current model,
2) Sizing - 5, 6, 7, 9, 11 & 13 - bar pressure more constant across the sizes.
3) Range - Not much different but with additional stability in gusts/holes - still powerful for their size.
4) Canopy - Planform, Canopy Curve and Profile are similar with slightly larger wingtips.
5) Graphics - New 'edgy' panel layout and print graphics.
6) Availability - We are currently testing the last round of samples and expect to release them to production soon once a few final details are decided.

As with the Nitro V2, the goal is to retain the strong points of the V1 while addressing the concerns expressed by users to make the kite more friendly to a wider range of people.

Op dit picaatje zie ik t niet meer zitten...  ThumpsUp
nick1212

Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #8 November 08, 2012, 22:56:02
edit2Rapporteer  
die 6 toch maar eens checken als hij uitkomt, vet wavemaatje
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #9 November 21, 2012, 23:01:47
edit2Rapporteer  
Sizes
11m, 9m, 7m, 6m, 5m (13m will be added later)

When Available
Some sizes within a few weeks, complete quiver before the New Year.
Faxie

Antwoord #10 November 22, 2012, 20:33:39
edit2Rapporteer  
Katrolletje op de wingtip zit er wel op dus...
EddyC

Geen avatar

Antwoord #11 November 22, 2012, 21:16:55
edit2Rapporteer  
Katrolletje op wingtip : Maakt de oppervlakte spanning van de wingtip stijver (het doek staat strakker) wat zorgt voor snellere draai. (dit is de reden waarom North meestal battens in de wingtips steekt maar dat heeft ook nadelen)

feddomw
Gast
Antwoord #12 November 22, 2012, 23:35:55
edit2Rapporteer  
Elk voordeel heb z'n nadeel, Eddy.

Ik had de Method V1, ik vond de bardruk toch echt te hoog. Als ze dat gefikst hebben is het een prima kite. Zeker voor dat geld.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #13 November 23, 2012, 00:09:58
edit2Rapporteer  
Elk voordeel heb z'n nadeel, Eddy.

Ik had de Method V1, ik vond de bardruk toch echt te hoog. Als ze dat gefikst hebben is het een prima kite. Zeker voor dat geld.

Die bardruk ga je voor een deel nog wel blijven houden als de bridle niet veel anders is geworden ivm met die katrol op de LE.

Katrolletje op wingtip : Maakt de oppervlakte spanning van de wingtip stijver (het doek staat strakker) wat zorgt voor snellere draai. (dit is de reden waarom North meestal battens in de wingtips steekt maar dat heeft ook nadelen)

Uh volgens mij klopt het niet helemaal Eddy. Leg eens uit hoe je hier bij komt?

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #14 November 23, 2012, 09:03:36
edit2Rapporteer  
Schijnt ze toch gelukt te zijn met de lagere bardruk  Grin
Reodude

Antwoord #15 November 23, 2012, 11:57:19
edit2Rapporteer  
Blijkbaar hebben ze de bridle connectiepunten meer naar binnen geplaats op de LE...of dat alleen het verschil maakt weet ik niet, ook zijn de tips ietsje breder uitgevallen, waardoor ze een connectiepunt, van de stuurlijnen meer naar achteren brengen, wat ze ook nog iets sneller doet draaien.

De barpressure zou nu zo rond die van de Element en die van de nieuwe Nitro liggen, merkbaar lager.
De ranges zouden gelijke power hebben, dus een 9m Versie2 zou even veel power hebben als en 9m V1.

Ik ben benieuwd :-)
Dude
nick1212

Antwoord #16 December 14, 2012, 21:20:44
edit2Rapporteer  
hij staat al in de online shop, niet lang meer voordat hij beschikbaar is :-)

http://switchkites.com/warehouse_euro/product_info.php?cPath=21&products_id=40
EddyC

Geen avatar

Antwoord #17 December 14, 2012, 21:59:22
edit2Rapporteer  
@Nick1212 - wel duurder dan voorheen (bijna €100 meer dacht ik)
nick1212

Antwoord #18 December 15, 2012, 00:13:40
edit2Rapporteer  
Volgens mij net geen 70 meer. Maar ben niet heel zeker, heb zelf enkel elements.
Reodude

Antwoord #19 December 16, 2012, 01:41:59
edit2Rapporteer  
als dit de definitieve prijzen zijn, dan is het een prijsverhoging van 28%
is niet niets !
als je de US $ prijzen omrekend met onze op dit moment sterke € kom je veel goedkoper uit dan de EU prijzen, waarom is de Eu dan zoveel duurder, ze schrijven ergen dat dit ook door het GBp£ komt...

even afwachten..ze claimen ook om de schommelingen zoveel mogelijk op te vangen, dat ze dag/week/maand aanpassingen zullen doen, dus nu is het van op tijd op het knopje drukken wanneer de prijzen het laagste staan...lijkt wel een beurs spel.

dude
nick1212

Antwoord #20 December 16, 2012, 12:13:18
edit2Rapporteer  
Dan is het toch wat meer dan 70 euro, valt toch wat tegen dat  stijging zo groot is. Natuurlijk kom je nog wel altijd een pak goedkoper uit voor nieuw materiaal zonder ook maar een beetje moeite te moeten doen om te onderhandelen. Niet iedereen is daar even goed in natuurlijk.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #21 December 16, 2012, 12:20:40
edit2Rapporteer  
als dit de definitieve prijzen zijn, dan is het een prijsverhoging van 28%
is niet niets !
als je de US $ prijzen omrekend met onze op dit moment sterke € kom je veel goedkoper uit dan de EU prijzen, waarom is de Eu dan zoveel duurder, ze schrijven ergen dat dit ook door het GBp£ komt...

even afwachten..ze claimen ook om de schommelingen zoveel mogelijk op te vangen, dat ze dag/week/maand aanpassingen zullen doen, dus nu is het van op tijd op het knopje drukken wanneer de prijzen het laagste staan...lijkt wel een beurs spel.

dude
Is de EU prijs niet inclusef BTW (kan dat zo snel niet vinden)? Want dat zou het verschil met de dollarprijs verklaren gezien die laatste altijd excl BTW is.
DennisG

Antwoord #22 December 16, 2012, 15:26:53
edit2Rapporteer  
Ik heb nog even gekeken en heb destijds mijn Method 7 voor €500,00 gekocht. De Method v2 7m kost nu €640,00. Beide prijzen zijn incl. BTW en verzendkosten. Verschil dus van €140,00.

Ik vond trouwens de v1 heerlijk varen en had helemaal geen last van de bardruk. Je vaart standaard al upwind met deze kite dus erg prettig als je een beginner bent. Ik heb alleen een paar keer meegemaakt dat de kite zo uit de lucht viel tijdens het keren. De kite zit helemaal aan de rand van het windvenster en als je dan even te weinig druk houdt en de wind is een beetje vlagerig dan valt hij zo uit de lucht. Zal ook wel met mijn niveau te maken hebben maar prettig was het niet omdat beide keren de stuurlijn om de tip zat. Als dit bij v2 niet meer is dan koop ik zo weer een setje.
Langbeest

Antwoord #23 December 16, 2012, 19:13:18
edit2Rapporteer  
Lijkt een beetje de taktiek van Best van vroeger te worden.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #24 December 16, 2012, 19:38:20
edit2Rapporteer  
Zeeko deed hetzelfde: bij de introductie lagen de adviesprijzen een stuk onder die van bijvoorbeeld North of Naish. Sinds seizoen 2012 zitten ze praktisch op hetzelfde niveau.

Best had een unieke, en helaas ook een agressieve manier om de markt te veroveren. Er wordt zelfs beweerd dat ze onder de kostprijs hebben lopen verkopen in het begin om marktaandeel te krijgen. en de kwaliteit was in de beginjaren ook niet al te best, evenals de prestaties van de kites in vergelijk met wat er toen op de markt was (dat stond aardig in verhouding tot de lagere prijs).

Dat is bij de "nieuwelingen" BWS, Mutiny, Switch & Zeeko gelukkig niet het geval Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.