Switch Method 2 (2013)

DennisG

Antwoord #25 December 16, 2012, 20:15:08
edit2Rapporteer  
Het scheelt evengoed nog zo een €400,00 met een hoop andere merken. En het verschil wordt alleen maar groter als je nog een switch bar erbij koopt voor €190,00.
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #26 December 16, 2012, 21:03:01
edit2Rapporteer  
Blijft goedkoper: zowat 2 kites voor de prijs van 1 bij een 'top' merk (die vooral marketing geld uitgeven en waarvan de constructie niet bij allemaal is wat je verwacht).
Dus ik wil wel een Method 7 en 5 testen.
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #27 December 16, 2012, 23:52:38
edit2Rapporteer  
Ik vraag me wel af hoe het verschil verklaard wordt tussen de Dollar en Europrijzen....

Hopelijk gaan de V3's niet weer evenredig extra kosten. Dan gaat Switch z'n voordeel een beetje verliezen denk ik.
nick1212

Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #28 December 17, 2012, 22:10:52
edit2Rapporteer  
de prijzen zijn naar beneden bijgesteld,
http://switchkites.com/warehouse_euro/product_info.php?cPath=21&products_id=40
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #29 December 17, 2012, 22:21:40
edit2Rapporteer  
Kijk dat scheelt nogal Smiley
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #30 December 17, 2012, 22:47:37
edit2Rapporteer  

Wow, wat een superprijzen!
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #31 December 17, 2012, 22:50:39
edit2Rapporteer  
Iets meer details...
feddomw
Gast
Antwoord #32 December 17, 2012, 22:55:09
edit2Rapporteer  
Even een persoonlijke observatie van iemand die (te) vaak een "doorgeklapte" kite heeft gehad... Ik begrijp dat die katrol op de LE bijna bij de wingtip nodig is, maar dat in combinatie met de bridles maakt het een complexe kite t.o.v. een OR Cypher of een Ozone Reo.

Hoeft niet slecht te zijn, maar is niet meer mijn ding. Ik heb de V1 gehad en herken wel het beeld wat hier geschetst wordt. Goede low-end en zeer goed hoogte lopende kite. Prijs is natuurlijk helemaal top.

Ben benieuwd hoe met het ervaart. Ik vond de bardruk bij V1 wel echt te hoog ook.
Reodude

Antwoord #33 December 21, 2012, 11:46:49
edit2Rapporteer  
Op de foto kan je zien, dat er nu 3 connectiepunten zijn om de stuurlijnen aan te zetten, prijzen zijn gelukkig gezakt.
Ik vind spijtig dat de bridle lines zo lang gehouden zijn, dit vind ik persoonlijk op de ozone reo beter, minder kans om zo een lijn rond je tip te hebben.
Ik twijfel nog tussen een 2012 setje reo's 10, 8, 6  of terug de methods waar ik wel heel tevreden van ben!

@feddo, buiten de bardruk, kan je me misschien even opsommen de verschillen tussen de reo en method?
Thx dude
DennisG

Antwoord #34 December 21, 2012, 14:00:40
edit2Rapporteer  
@switchdude. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom jij twijfelt of je de nieuwe Methods koopt. Je was altijd behoorlijk positief over de Methods.
EddyC

Geen avatar

Antwoord #35 December 21, 2012, 20:31:13
edit2Rapporteer  
Mij lelken de Methods V1 beter te draaien dan de Reo's.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #36 December 22, 2012, 00:24:33
edit2Rapporteer  
Maar niet beter dan de Religions  Grin
Reodude

Antwoord #37 December 22, 2012, 00:27:20
edit2Rapporteer  
Dennis, ik ben nog steeds erg tevreden over mijn switch methods, en ik zal waarschijnlijk wel eindigen met de V2, ook gezien de  prijs.
Ik heb vroeger steeds ozone gevaren...dus vandaar de interesse in de reo, wat mij altijd bijzonder goed bevallen is bij ozone is de lichte bardruk.

Dus maak je geen zorgen over mijn Switchkites loyaliteit....see you on the water met een V2 waarschijnlijk
:-)
Dude Cool

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #38 December 22, 2012, 00:39:19
edit2Rapporteer  
@Dude
mss de Element kiezen, die heeft nadanaxos bardruk en is ook goed te gebruiken in de golven
EddyC

Geen avatar

Antwoord #39 December 22, 2012, 15:03:43
edit2Rapporteer  
@Lola en een  Takoon Pure draait nog beter dan de Religion I, II of II
Maar die viel dan ook uit de lucht in de zenith.
Reodude

Antwoord #40 December 22, 2012, 16:03:55
edit2Rapporteer  
@Dude
mss de Element kiezen, die heeft nadanaxos bardruk en is ook goed te gebruiken in de golven
neeeeennnnn....als ik Switch blijf varen, dan zeker de Method !!!!!
thanks anyway!
feddomw
Gast
Antwoord #41 December 23, 2012, 20:13:23
edit2Rapporteer  
Op de foto kan je zien, dat er nu 3 connectiepunten zijn om de stuurlijnen aan te zetten, prijzen zijn gelukkig gezakt.
Ik vind spijtig dat de bridle lines zo lang gehouden zijn, dit vind ik persoonlijk op de ozone reo beter, minder kans om zo een lijn rond je tip te hebben.
Ik twijfel nog tussen een 2012 setje reo's 10, 8, 6  of terug de methods waar ik wel heel tevreden van ben!

@feddo, buiten de bardruk, kan je me misschien even opsommen de verschillen tussen de reo en method?
Thx dude

Dude,

Ik had de Method toen ik nog een twintip had en een (oud) surfboard met straps. Eerste keer met de Method varen was ook een eerste keer op een skim.

Ik was niet blij met de Method qua bardruk, safety en bridles. Geen problemen met de bridles gehad trouwens, maar gewoon complexer dan ik prettig vind. Bij optuigen en oplaten toch nog even beter opletten bij de wingtips.... De Method moest ik ook echt zeer actief sturen, laag en aan de rand van het venster leek 'ie topzwaar. Wel betere low-end en power dan de Reo,  maar dat is nou juist weer de kracht van de Reo, ik word niet van het board af getrokken.... En de Reo is stabieler.

Ozone safety vind ik nog steeds de beste, meest cleane bar. Method depower was niet 100%. Marginale wind, kite niet meer de lucht in te krijgen of goed naar de rand te sturen, ligt op LE precies op 12u downwind van me, dan maar zwemmen.... Dus ik trek QR, ding bleef trekken. Na veel gedoe eindelijk zand onder de voeten, voeten schrap zetten en dan voel ik hoeveel kracht de kite nog had. Niet safe vond ik. Was wel een van de allereersten, ik weet niet of ze dit later hebben opgelost.

Ozone wel weer veel duurder dan e Method. En dus minder power. Maar ik heb alleen nog skim en 2 surfboards zonder straps, dus power is niet zo belangrijk voor mij. Ik ga in marginale wind toch niet meer naar het strand, te vaak teleurstelling gehad.

Ik heb al maanden niet gevaren, maar de Reo's blijven, helemaal mijn soort kite...
Ozzie Wright fan

Antwoord #42 December 24, 2012, 11:10:20
edit2Rapporteer  
power is mijns inziens voor in de golven geen probleem, in tegendeel, vaak heeft zo'n kite een betere lowend, je kan dus kleiner varen, en daar blinken de reo en de religion nu juist niet echt in uit (verder denk ik prima kites voor in de golven), kan ook niet want het is het een of het ander, das pure personal preference, je moet de power van een kite met relatief veel power alleen op het juiste moment/ de juiste manier gebruiken, je voelt iig waar de kite zich bevindt maar omdat je zo klein vaart compenseert dat de power weer en meer vanuit je board/golven k surfen dan obv lijnen sturen das natuurlijk ook weer zoiets wat meespeelt.
van je board getrokken worden, das puur een kwestie van te groot varen of uurtjes maken voor je progressie, zo is dat ook bij uit de lucht vallen, tuurlijk zijn er best verschillen, maar veelal is de oorzaak techniek van de rider zelf.
vroeger viel mn kite regelmatig uit de lucht in het water bij golfrijden, nu eigenlijk nooit meer, misschien 1 of 2 x gebeurd van de 75-100 strapless sessies in de golven dit jaar (en dat was vooral door de wind die wegviel, vermoed ik  Roll Eyes), ik kan de schuld geven aan de F-One of Ozone kites waarmee ik vroeger vaarde, maar das niet reeel want waarom viel dezelfde F-one kite bij Mitu M dan nooit in het water?

Echter obv personal preference geldt voor mij iig: de overstap medio 2011 naar een kite met veel power was ff wennen  maar nu nooit meer terug....
nick1212

Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #43 Januari 05, 2013, 19:46:26
edit2Rapporteer  
De 6 meter besteld, hopelijk snel wat deftige wind.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #44 Januari 08, 2013, 16:05:29
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=0eu835Mjb4o

info in een filmpi

Reodude

Antwoord #45 Januari 09, 2013, 01:28:08
edit2Rapporteer  
@Feddo, thx mate...maar: .....
De 5m en 7m >Method2 komen morgen aan !!!
cheers dude
Reodude

Antwoord #46 Januari 12, 2013, 16:51:08
edit2Rapporteer  
Ze zijn gearriveerd  Joepie Joepie YeSS YeSS
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #47 Januari 12, 2013, 19:12:50
edit2Rapporteer  
Ik weet het niet hoor, op de een of andere manier heb ik geen goed gevoel met die katrol op de LE. Undecided
feddomw
Gast
Antwoord #48 Januari 12, 2013, 20:13:52
edit2Rapporteer  
Ik weet het niet hoor, op de een of andere manier heb ik geen goed gevoel met die katrol op de LE. Undecided

Heeft Ben Wilson Noise kite ook. Zijn de reviews (ook) erg positief over, zie ook hier en bij Versus.

Schijnbaar hadden vroegah meer kites dat ook?
geloof68

Antwoord #49 Januari 12, 2013, 20:20:43
edit2Rapporteer  
LF Envy heeft (de laatste jaren) een katrol op de wingtip voor 'backline tension'.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.