Safety F-one bandit III bar

Bauke

Geen avatar

Berichten: 198
Logs: 0 | 6 uur
December 18, 2012, 21:14:06
edit2Rapporteer  
Even een vraagje over de Safety van de F-one bandit III bar.

Afgelopen zondag zondag (16-12-2012) was ik aan het kite op Slufter. na een backroll transition stuur ik mijn kite te diep in waardoor deze op het water kwam.
Vervolgens draait deze door zijn eigen lijnen heen, ik terug naar de kant begint de kite enorm te loopen.

Nu het punt waar ik tegenaan liep is dat ik mijn safety (het wel bekende klitteband) niet los. Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Wel wil ik mijn mede kitesurfer bedanken die achter mijn kite aanging en hem nog heeft kunnen redden. Thnx daarvoor. 
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 December 18, 2012, 21:21:22
edit2Rapporteer  
Bekend probleem, na zoveel tijd gaat klittenband namelijk vaster en vaster zitten waarna je dus je safety niet meer open krijgt (of je met dat lusje in je handen staat door te hard trekken).

Vaak je safety openen om het klittenband te "resetten" kan dit gedeeltelijk voorkomen, nog beter is om een compleet andere safety of bar te nemen. Al moet je bij een andere bar wel weer je lijnlengtes aanpassen omdat F-one hierin ook uniek wou zijn (of was dat bij de eerdere Bandits?)
Bauke

Geen avatar

Berichten: 198
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #2 December 18, 2012, 21:26:57
edit2Rapporteer  
Lijnlengtes zijn even lang.

Wel heb ik geprobeerd mijn bar van mijn 6 meter RPM (de bandit is een 9 meter) maar op de f-one bar zijn het allemaal lusjes die je aan de knoopjes bevestigt op de kite, en bij slingshot is dit andersom. 
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 December 18, 2012, 21:29:20
edit2Rapporteer  
Dat is gewoon een kwestie van een extra setje pigtails op je kite bevestigen zodat je je RPM bar er ook op kunt zetten.
Bauke

Geen avatar

Berichten: 198
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #4 December 18, 2012, 21:31:54
edit2Rapporteer  
Dat is gewoon een kwestie van een extra setje pigtails op je kite bevestigen zodat je je RPM bar er ook op kunt zetten.


Weet jij of deze ergens te koop zijn? En dan worden je powerlijnen toch iets langer? (wat volgens mij niet heel veel uitmaakt)


Denk dat ik deze moet hebben:
http://www.kitestuff.nl/slingshot-kite-pigtails


[edit] Handleiding bericht bewerken
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 December 18, 2012, 22:21:46
edit2Rapporteer  
Valt er aan de kite niks om te draaien?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.