In Belek in Turkije, tussen Side en Antalya in, vliegen dagelijks choppers heen en weer echt met skids in het water. Stoere Turkse piloten. Ik zat in de Club Med, die was net open en toen ze dit zagen elke dag ging de Chef de VIllage volledig door het lint. Levensgevaarlijk, werkelijk 2 meter uit de kust.
Anyway, moeten we ff bellen met de Kustwacht of elders melding doen? Vandaag vloog de Dornier echt precies over de waterlijn, ik denk dat hij 30m van een eenlijnsvliegertje zat. En die zie je niet met 150km/h, zo'n ding van 30x30cm. Ik vermoed dat zo'n prop wel raad weet met een 0,5mm katoen lijntje en het plastci van zo'n €3,95 LIDL vliegertje, maar toch....
ken je het verhaal van de polderbaan crash? Turken met communicatiestoornis: ik land! Nee jij land!. NEEE! WIJLAND!!! heel kort door de bocht maar wel de kern van de crash... ook volgen het onderzoek.... wat nou Radio Altimeter, t was gewoon een cultuur kwestie... iets met gezag voor senioriteit en respect voor ouderen... De grap was binnen een uur na de crash viral in het luchtvaart circuit. Wat de kustwacht betreft zeer ervaren vliegers, ik heb met een aantal van hun gewerkt en bevriend.. ze hebben een hobby: tieten schieten.