Flysurfen

crazysharky

Berichten: 65
Antwoord #25 Januari 05, 2013, 09:08:05
edit2Rapporteer  
testen kan altijd ook op het ijselmeer doe maar een berichtje kan altijd geregeld worden.
ook voor een landboard sessie op ijmuiden kan een test sessie geregeld worden en voor een snowkite sessie is de speed3 ook een idiaale kite. 


http://vimeo.com/55811816
wokmonster

Berichten: 110
Antwoord #26 Januari 05, 2013, 11:03:23
edit2Rapporteer  
Heb zelf een 21m en flydoor XL, weeg ruim 100 kg en bij 8 knopen heb ik LOL.
Je moet wel wennen aan een Flysurfer maar daarna is het echt leuk kitesurfen.
Natuurlijk zijn er altijd discussies over skimboard etc. Maar ik alles gehad en geprobeerd en onder de 10 knopen varen en LOL hebben kom je toch uit op een Flysurfer.
Zou wel voor 19 of 21 gaan.
Ga straks weer ff naar wijk, is rond de 9 knopen en is dus voldoende.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #27 Januari 05, 2013, 12:18:14
edit2Rapporteer  
Presteren in het low-end is altijd een combinatie van een efficiënte kite EN board.
Dat SS board uit het eerste filmpje is een prima voorbeeld van een niet efficiënt board: ronde outline, flinke rocker en weinig oppervlakte.

Een door is een alternatief voor een course raceboard als je niet wilt leren gijpen.

Zelf ook eens onder een Speed 3 15m DLX gehangen in 10kn gemiddeld. Samen met mijn normale TT - welke een goed low-end heeft en iets grotere vinnen - een prima combinatie om hard te varen wn old-school tricks te doen.
Door mijn voorliefde voor golven heb ik hem zelf niet aangeschaft, maar ipv daarvan een snelle 12m racekite & skim. Maar in 10kn lukt het me daarmee om hoogte te houden (niet winnen), en de FS knalt dan echt wel beter vooruit.

Zal eens testen met mijn skim dit jaar. Moet echt wel goed gaan vermoed ik
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #28 Januari 05, 2013, 18:30:11
edit2Rapporteer  
Het is net wat je wilt. Wil je met 10 knopen alleen maar cruisen dan kun je beter een skim kopen (heb ik zelf overigens geen ervaring mee). Ik heb een 19m s3 en ik kan met knoopje of 6 normaal flyboarden en met 10 knopen al goed gepowered varen met leuke sprongetjes. Als ik nog een andere chickenloop op de bar zet zijn de 'makkelijkere' uitgehaakte trucs goed te doen.

De 19m vaar ik door tot windstoten in de 22-23 knopen met een twintip en 70 kilo aan de vlieger.
HanssieHanssie

Geen avatar

Berichten: 82
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #29 Januari 09, 2013, 20:31:23
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/7412

Wat denken jullie van deze tweede hands psycho4 ?
Waar moet ik op letten en is dit een goede deal?
Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #30 Januari 10, 2013, 09:35:49
edit2Rapporteer  
Als je een Lichtweer kite wilt, moet je geen ps4 nemen, die heeft bij verre niet de low end eigenschappen van een speed.
Verder moet je een flysurfer van 12m of groter eigenlijk altijd in deluxe doek nemen, standaard doek maakt hem te zwaar, waardoor hij slecht vliegt (lees instabiel, zwaarder en langzamer sturen, moeilijker herstarten)

Mocht iemand eens een flysurfer willen proberen met wat uitleg erbij op het strand, kom gerust eens langs bij www.versusshop.nl we gaan graag vrijblijvend met je mee om een je aan een flysurfer te hangen onder begeleiding.
HanssieHanssie

Geen avatar

Berichten: 82
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #31 Januari 10, 2013, 10:08:53
edit2Rapporteer  
Misschien is dat wel het beste plan om als het wat warmer wordt eens te testen
en wat meer uitleg te krijgen en dan wellicht wat meer uitgeven voor nieuw.
Bedankt voor je uitleg in iedere geval.
crazysharky

Berichten: 65
Antwoord #32 Januari 10, 2013, 13:13:50
edit2Rapporteer  
je kan ook gewoon een dag in het weekend naar ijmuiden rijden, er zijn daar genoeg jongens met een flysurfer die je er alles over willen vertellen en laten testen, ook op de  twede hands markt zijn genoeg flysurfers te vinden die weinig gebruikt zijn dus niks onder doen aan een nieuwe alleen de prijs is anders. kijk anders eens op de flyboard site flyboarden.nl of powerkiters.nl daar zitten veel mensen met de speed 3 in alle soorten en maten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.