El Médano Tenerife

makkievld

Geen avatar

Berichten: 13
Januari 07, 2013, 07:22:41
edit2Rapporteer  
Beste hoogvliegers,

Zondag 13 janauri vertrek ik voor 2 weken naar Tenerife.  Joepie Zijn er nog meer kiters rond die periode daar?

Groeten
pietervandartel

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #1 Januari 07, 2013, 11:55:41
edit2Rapporteer  
hey,

ik kom er net van terug en heb ervaren dat het lastig is om een goede kite keuze te maken, ik had voor een grotere maat gekozen en de eerste paar dagen van mijn verblijf poeierde het waardoor ik noodgedwongen aan de kant zat. vervolgens weinig wind gehad en ik moet ook zeggen dat ik het qua spot ook geen top plek vind, veel chop en een ellendig niveau waardoor je om de 5 minuten kites in elkaar ziet vliegen. als je niet de juiste kite hebt kun je bij de eerste kiteshop richting medano (dus niet die rechtstreeks op het strand zit) spullen huren, ik kwam een deen tegen die alles huurde voor 50 euro per dag...

veel plezier
AirtimeEddy

Berichten: 154
Antwoord #2 Januari 07, 2013, 23:39:33
edit2Rapporteer  
Veel plezier ben ook net terug wat een niks eiland qua kiten!!!!!


Vlagerige poep chop en mongolen  bij Medano!!!
Playa de la Tejita is wat beter qua chop (redelijk tot lekker vlak) maar wind blijft vlagerig
El Cabezo ben ik nog wezen kijken maar dan moet je wel een baas wezen (dikke Bakken)en goed timen als je het water in gaat om over het mini strandje nog maar te zwijgen

maar als je niet alleen voor het kiten gaat....
als je een auto huurt moet je zeker de vulkaan op wat een spacewereld

zou het als kite eiland afraden!!


maar evengoed een fijne vakantie!!!
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #3 Januari 07, 2013, 23:42:02
edit2Rapporteer  
Hm ok ik hoorde alleen positieve verhalen, nu ook niet de beste windperiode dan moet je er in de zomermaanden heengaan voor het kiten.
makkievld

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #4 Januari 08, 2013, 00:36:25
edit2Rapporteer  
Dank je wel voor de info. Wel een beetje jammer om te horen dat het niet echt een Kite eiland is. Gelukkig ben ik er 2 weken en heb ik ook een auto gehuurd. Dus ga zeker rond touren. Afgelopen september was ik op Fuerteventura. Precies toen ik er was stond er geen wind.  Cry
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #5 Januari 08, 2013, 10:14:27
edit2Rapporteer  
Ben er twee keer in september geweest en heb mij prima vermaakt daar hoor. Kon iedere dag kiten met 25 knopen wind. Wel veel beginners en idd klotsbak. Zou wel spullen meenemen.
feddomw
Gast
Antwoord #6 Januari 08, 2013, 14:29:20
edit2Rapporteer  
Mark Shinn woont in El Medano. Lijkt mij dat er dus op zich wel te kiten is, hij gaat niet bewust ergens wonen waar het kiten ruk is.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #7 Januari 08, 2013, 16:35:21
edit2Rapporteer  
El Medano beelden zeggen meer dan 1000 woorden...  Grin

http://vimeo.com/50054363


hoezo poepchop  Wink

http://vimeo.com/50125709
Gj

Berichten: 1472
Antwoord #8 Januari 08, 2013, 18:36:57
edit2Rapporteer  
ben er ook geweest 2 week in maart, was idd ook qua kiten niet bijzonder, klotsbak en super gusty daar.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #9 Januari 08, 2013, 21:16:08
edit2Rapporteer  
Wat verder het water op en je hebt constante wind, bij de kant gusty. Onder de 25kn is het idd een klotsbak, daarboven waves. 25kn heb je echter enkel in de zomermaanden. Toch is het een mooie bestemming, stadje is leuk, vlakbij vliegveld en het is een mooi eiland om te verkennen.

Puur voor het kiten zou ik het niet aanraden maar voor een vakantie met niet kitende mensen is het een top locatie.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.