Nieuweling in de sport

JokerB

Geen avatar

Logs: 0 | 56 uur
Maart 05, 2013, 22:47:11
edit2Rapporteer  
Heey allemaal,

zal me gelijk maar even voorstellen.
ik ben Bart, 21 jaar 190 cm lang, ong 100 kilotjes aan de haak.

ik heb afgelopen zomer een intro les gehad bij kitesurfschool skylimit, was erg leuk zelfs me eerste metertjes gemaakt!.
ben van oorsprong een echte boot zeiler die later een windsurfsetje op de kop heb getikt. veel mee gevaren maar uiteindelijk geen plek meer thuis. nu kitesurfen mega vet is wilde ik hier mee beginnen.

ik neem vanaf april lessen is de meeste kou hopelijk een beetje weg en me pak is dan ook weer gemaakt Grin
ik had zelf een lijstje gemaakt van de scholen die in oostvoorne lesgeven prijzen liggen vrijwel gelijk dus kan lekker kiezen reden dat ik wil switchen is dat bij skylimit naish is en wil we  een andere kite proberen maar wat zijn de ervaringen met deze scholen:
kitesurfschool progression
kitesurfschool best
kitesurfschool.nl
skylimit

nu is mijn vraag.
wat zijn de leukste beginners kites. heb zelf naish park, torch (mee lesgehad geloof ik) f-one bandit north evo gespot op sites en fora's
maar wat zijn de ervaringen heb de ballen verstand ervan.
nu is mijn budget ong zo'n 600-700 euro waarvan ik een setje (liefst 2 kite's 1 mag ook ofcourse) wil aanschaffen op marktplaats
ik wilde aan jullie vragen wat de mogelijkheden zijn er waar ik op moet letten als ik een set wil kopen.  ouder dan 2009 a 2010 was niet handig las ik hier.

sorry voor misschien de taalfouten en zinsopbouw. tis miss een slecht excuus maar ik ben zwaar zwaar zwaar dyslectisch....

Alvast bedankt!!!!!

groetjes
een enthousiaste nieuweling
bart

HaPe
Moderator

Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #1 Maart 05, 2013, 22:52:59
edit2Rapporteer  
Hoi Joker,

Geen ervaring met de scholen op Oostvoorne, daar zullen vast nog wel mensen op reageren die daar wel ervaring mee hebben.

Voor de kites, 6-700 euro is een krap budget voor 2 kites, en verwacht dan ook niet dat je het daarvoor gaat redden. Voor goede beginnerskites kijk je ff in de gear database, http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/Beginner
Zou gewoon op MP kijken welke kites je aanspreken, en vervolgens in de database kijken of het een geschikte kite is voor beginners. Natuurlijk kan je het hier voor de zekerheid alsnog navragen.
JokerB

Geen avatar

Antwoord #2 Maart 05, 2013, 22:55:16
edit2Rapporteer  
heey bedankt voor de snelle reactie.

nee dat had ik al verwacht, maar 1 kite om mee te beginnen is ook prima. vergroot me budget wat.
berttt

Antwoord #3 Maart 05, 2013, 22:58:51
edit2Rapporteer  
Ik Denk dat je voor 700 euro echt wel 2 kites kan kopen uit 2010 hoor. Het is 2013 dus 3 jaar oud wrs. Heb mijn kites voor rond de 650 verkocht dus. En was een 8 en 10m. Als je goed zoekt en de aanhouder wint altijd dus. Zeker gewoon goed gaan kijken voor beschadigingen en een grote kite kopen (geen 18m oude trekhut zoals Evan zijn low wind monster) maar zeker een 12M voor je gewicht.

9m en 12m fzo miss.

naish cult.
Cabrinha
....

Ik kan zelfs een setje warro's fixen voor je wel 2007 en 2008 voor rond de 650 een 9 en 13m. + 2011 bar met nieuwe lijnen  Echt top kites en zien er super goed uit. En je moet er niet van wakker liggen als je ze kapot boemt en dat doe je als beginner Smiley om maar een voorbeeld te geven ofc
JokerB

Geen avatar

Antwoord #4 Maart 05, 2013, 23:02:26
edit2Rapporteer  
daar moet dan ook een board bij dan he. zit nu effe te neuzen maar is wel heel goed zoeken Wink
maar wat raad je me aan qua kite groote zat zelf al te denken tussen de 10 -12m als eerste kite en dan een 7 of 8 extra??

en hoe zit het dan met het board, weet nog dat die instructeur zei dat het ong 135 lengte of zo en 30 breedte????
berttt

Antwoord #5 Maart 05, 2013, 23:06:55
edit2Rapporteer  
3 kites + board zit je zoiso over de 1000 euro.

Ik zou gwn 9-10 en 12 nemen om te beginnen kleine kite hoeft niet doe je toch niets mee is te gevaarlijk en je doet het wrs in je broek als er wind is om je kleine kite te gebruiken. Gwn Beginnen met grote kite en boardje en dan progressie maken. Tegen de tijd dat je een kleine kite echt deftig kan gebruiken kun je wel een deftig ''nieuw " setje kopen Smiley weet je ook wrs welke kite je wilt en welke je niet wilt.

Boardje hangt er vanaf. Heb je geld genoeg koop iet groter dat je daarna als low wind board kan gebruiken als je geen geld genoeg hebt de gulden middeweg iets kleiner kiezen maar wel meer moeite hebben met de waterstart. Ik zou 135x40 of 41 fzo gaan. zeker niet kleiner Smiley
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Maart 05, 2013, 23:08:44
edit2Rapporteer  
Jou gewicht is moeilijk om een goede keuze te maken. Ik zat eerst ook op dat gewicht en dan is een ideale set 7,10,13/14 meter. Aangezien je nu één kite wilt zal je moeten kiezen.

Het mooiste met één kite en jou gewicht is in dit geval een 11m. Helaas valt deze net overal dan tussen. Een 10m is denk ik net dat kleine beetje te klein.

Qua board zou ik kijken naar een van 133/136x40/41. Dan zit je altijd goed, een board komt overigens minder precies vind ik zelf. Toen ik nog zo 95 kilo was vaarde ik op een Shinn van 130x39. Wel is het zo dat je het als beginner wat eenvoudiger leerd op een iets groter board.
berttt

Antwoord #7 Maart 05, 2013, 23:12:45
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/7605

Groot board mr wel zeer goed om het te leren Smiley om maar een voorbeeld te geven
JokerB

Geen avatar

Antwoord #8 Maart 05, 2013, 23:15:55
edit2Rapporteer  
heey marc, thnx

ja dat gewicht is altijd een issue, heb ik ook met laser varen ik ga het water niet op voordat het een goeie bft 4 -5 anders is er voor mij geen hol aan haha.

t gaat de goeie kant op, kwam van 110 af vorig jaar Smiley

ja het is een beetje wikken en wegen met de kites idd. 2 kites zou wel mooi zijn, maar is wel goed zoeken. maar misschien als ik men ouders beetje lief aankijk en ze me P nog een keer onder hun neus schuif (begin 2de jaar gehaald) dat ze een beetje willen sponsoren haha

maar stel ik neem 1 kite doe ik er goed aan om een 11/12 te nemen
neem ik er 2 een 12 en een 9/10??

@ berttt,
ik zag het idd toevallig komt dat board van kitesurfschool best af Wink
Marc_87
Moderator

Antwoord #9 Maart 05, 2013, 23:22:49
edit2Rapporteer  
Wanneer je voor één kite gaat dan zou ik voor een 11 of 12 meter gaan. Beide maakt niet zoveel uit. Ga je voor twee kites dan zou ik een 10 en een 14 meter doen. In echt harde wind ga je toch nog niet varen in het begin. Wink

Je kan natuurlijk ook gewoon een 10 of een 14 meter kopen en genoegen nemen dat je sommige dagen aan de kant moet staan. Je houd hierdoor wel wat geld over voor als je later een kite erbij wilt kopen omdat je je andere kite niet hoeft te verkopen.
berttt

Antwoord #10 Maart 05, 2013, 23:24:58
edit2Rapporteer  
-knip- geen 2ehands praktijken op t forum aub

Maar zoals mark zegt koop een 11M maar kweetniet of je dat zo makkelijk vind.

Je moet altijd weten je 1ste kite is toch bijna altijd een miskoop in veel gevallen. Je verandert daarna oftewel vind je het een bangelijke kite Grin Bij mij was het veranderen Grin

Marc_87
Moderator

Antwoord #11 Maart 05, 2013, 23:28:46
edit2Rapporteer  
Als je 1 kite wilt kopen heb ik een nemesis 2009 12M voor 285 euro kite only staan voor je Smiley
Super kite

+ heb ook een spark van 140 x 42 2012 voor 319.

Koop er een barretje bij en je bent gesteld voor te beginnen. Dus zo moeilijk is het niet om goede koopjes te doen Grin Maar zoals mark zegt koop een 11M maar kweetniet of je dat zo makkelijk vind.

Je moet altijd weten je 1ste kite is toch bijna altijd een miskoop in veel gevallen. Je verandert daarna oftewel vind je het een bangelijke kite Grin Bij mij was het veranderen Grin

Die Nemesis is alleen niet echt een beginners kite...
berttt

Antwoord #12 Maart 05, 2013, 23:30:52
edit2Rapporteer  
Als je 1 kite wilt kopen heb ik een nemesis 2009 12M voor 285 euro kite only staan voor je Smiley
Super kite

+ heb ook een spark van 140 x 42 2012 voor 319.

Koop er een barretje bij en je bent gesteld voor te beginnen. Dus zo moeilijk is het niet om goede koopjes te doen Grin Maar zoals mark zegt koop een 11M maar kweetniet of je dat zo makkelijk vind.

Die Nemesis is alleen niet echt een beginners kite...

Kvind da wel goed mee vallen. Is mijn maat zijn beginnerset geweest en is nu echt top bezig met kiten. Maar je kan miss wel een beetje gelijk hebben maar ik vind het gevaar maak je grotendeels zelf en de moeilijkheid van de kite valt ook wel  mee
JokerB

Geen avatar

Antwoord #13 Maart 05, 2013, 23:37:32
edit2Rapporteer  
gevaar maak je inderdaad zelf als ik sommige mensen zie varen in een valk dan denk waar zijn we met zn alle meee bezig...

maar ik ga denk voor een 11/12.
en dan iets later een kleinere er bij kopen. ik blijf voorlopig afvallen dus das een mooi iets Smiley

weet iemand nog iets over de scholen rondom oostvoorne?
kitesurfschool best
kitesurfschool.nl
skylimit

en echt bedankt voor de tips nu al Grin

berttt

Antwoord #14 Maart 05, 2013, 23:39:37
edit2Rapporteer  
gevaar maak je inderdaad zelf als ik sommige mensen zie varen in een valk dan denk waar zijn we met zn alle meee bezig...

maar ik ga denk voor een 11/12.
en dan iets later een kleinere er bij kopen. ik blijf voorlopig afvallen dus das een mooi iets Smiley

weet iemand nog iets over de scholen rondom oostvoorne?
kitesurfschool best
kitesurfschool.nl
skylimit

en echt bedankt voor de tips nu al Grin

Gewoon kiteschool Element kiezen Smiley Da zijn de mannen. Zitten ook rond die streek denk ik. Bekijk hun filmpjes maar eens weet je ineens dat die mannen weten met wat ze bezig zijn.
JokerB

Geen avatar

Antwoord #15 Maart 05, 2013, 23:43:08
edit2Rapporteer  
ouddorp zit op het 2de eiland van zeeland.
das me toch een beetje ver rijden vanaf rotterdam. oostvoorne is prima. + een rete goeie spot.
berttt

Antwoord #16 Maart 05, 2013, 23:44:39
edit2Rapporteer  
ouddorp zit op het 2de eiland van zeeland.
das me toch een beetje ver rijden vanaf rotterdam. oostvoorne is prima. + een rete goeie spot.

Scheelt dat zoveel ? andere surfscholen weet ik niets van Grin Maar als je maar 10-15 mins verder moet rijden voor Element zeker niet laten.
Marc_87
Moderator

Antwoord #17 Maart 05, 2013, 23:45:19
edit2Rapporteer  
Voor de kitescholen moet je even wachten totdat er iemand anders reageerd, ik heb daar geen idee van wie goed is. Ik zou alleen niet voor Harry Vogelzang (kitesurfschool.nl) gaan. Wink
JokerB

Geen avatar

Antwoord #18 Maart 05, 2013, 23:49:06
edit2Rapporteer  
ja ik las minder goeie verhalen over hem inderdaad, ben hem zelf tegengekomen op de pkra op scheveningen vorige zomer, aparte vent. probeerde me gelijk een set te verkopen a 1500 eu. teveel van het goeie haha.

ach first impressions. t zal best een toffe peer zijn
Peer

Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #19 Maart 06, 2013, 00:19:35
edit2Rapporteer  
Voor dat budget kom je makkelijk uit wanneer je een beetje geduld hebt en slim inkoopt.
Ik heb vorig jaar mei twee bandits dos (7 en 10) met twee barren gekocht voor ik dacht 350€ Dat is dus het equivalent van 2010 nu... Ok, was een mazzeltje en moest wel drie bladders plakken, maar fietsbanden plak ik ook zelf... Bruikbaar boardje kan best voor ongeveer 125€. Bedenk wel het zijn allemaal vraagprijzen op marktplaats en verkopers maken elkaar gek met het vragen van hoofdprijzen...
Splitrr

Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #20 Maart 06, 2013, 00:21:16
edit2Rapporteer  
Element (is toch ook op b-dam?) of Naturalhigh, op brouwersdam, is half uurtje verder dan oostvoorne. Dus maakt niet zoveel uit.

Je blijft bij begin toch dichtbij de kust, zij het dat je bij oostvoorne stukken verder kan lopen voordat je uberhaubt tot je schouder in het water staat.

Maar die 2 scholen zijn iig val goed. Harry vogelzang scholen zou ik inderdaad niet doen.

Bart, verder ben ik zo'n gelijk aan jouw afmetingen. Nie voor het een of ander, maar als je gaat fitnessen verbrand je vet om naar spieren. Blijf je even zwaar hea:p

Maar ik vermaak me prima met mijn 12m rpm en 9 rally, en enigzins groot boardje van brunotti.
Ik heb daarmee een windrange van 12/13 knpen tot 30 ( harder kan wel, maar doe ik nog niet Grin)

Verder zou ik proberen om 2 kites ergens vandaan te kunnen toveren. Dan heb je de meeste lol in dit kikkerlandje (iig voor beginners) Mocht je eigen setje hebben aangeschaft, stuur me dan een pbtje, ik vaar altijd op b-dam of oostvoorne. Is wel leuk om te meeten (+ veiliger met meer mensen op het strand hea!)
HaPe
Moderator

Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #21 Maart 06, 2013, 00:41:16
edit2Rapporteer  
Nie voor het een of ander, maar als je gaat fitnessen verbrand je vet om naar spieren. Blijf je even zwaar hea:p
Dit stukje is onzin, maar denk dat de TS niet extreem veel meer zal afvallen gezien zijn lengte. (of je moet graatmager worden xD
Splitrr

Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #22 Maart 06, 2013, 03:00:28
edit2Rapporteer  
Nie voor het een of ander, maar als je gaat fitnessen verbrand je vet om naar spieren. Blijf je even zwaar hea:p
Dit stukje is onzin, maar denk dat de TS niet extreem veel meer zal afvallen gezien zijn lengte. (of je moet graatmager worden xD

Haha idd, ik zie het nu pas. Was bezig met artikel voor school te schrijven. Was er niet helemaal bij met mun gedachte. Dus mag je idd als onzin bestempelen. Excuus
Ocean-Limbo

Antwoord #23 Maart 06, 2013, 09:00:35
edit2Rapporteer  
... niet genoeg geld?............. "dan verkoop je toch gewoon de boot" ...... Grin

TAALFOUTEN? .......... daar doen wij hier niet aan ..... je zit hier niet op school.... Angry

welkom op dit forum ......
veel plezier met je nieuwe hobby ...
realiseer jij je wel wat de negatieve gevolgen hiervan zullen zijn? ..... Shocked
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #24 Maart 06, 2013, 16:05:26
edit2Rapporteer  
realiseer jij je wel wat de negatieve gevolgen hiervan zullen zijn? ..... Shocked

jij bent het eerste gevolg.... Grin Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.