Salt and Speed - 14 mars 2013

HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Maart 16, 2013, 21:59:19
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/61908852


Les meilleurs moments de la Salt and Speed au Salin-de-Giraud dans les Bouches du Rhône et une journée qui se conclut avec des temps de 54,84 noeuds pour Alex Caizergues, 54,35 noeuds pour Rob Douglas
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #1 Maart 17, 2013, 15:14:04
edit2Rapporteer  
beetje saai om naar te kijken, maar die gasten gaan wel rete hard!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Maart 17, 2013, 19:25:08
edit2Rapporteer  
Je kan goed het verschil zien tussen de Cabrinha en de F-one kite qua stabiliteit...
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #3 Maart 17, 2013, 23:21:29
edit2Rapporteer  
Je kan goed het verschil zien tussen de Cabrinha en de F-one kite qua stabiliteit...

Hallo Marc, ....... alles okee?

ja? ........ waar?........  Grin Wink
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Maart 17, 2013, 23:25:21
edit2Rapporteer  
Zie de Cabrinha een stuk stabieler vliegen, maar om dat nu op bouwkwaliteit  af te schuiven is ook weer zoiets....
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 Maart 17, 2013, 23:59:07
edit2Rapporteer  
Ik zeg toch helemaal niets over de bouwkwaliteit? Dit bevestigd wel mijn eigen ervaring met de Switchblade dat deze extreem stabiel is en de Bandit een stuk minder.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 Maart 18, 2013, 00:03:25
edit2Rapporteer  
Ik moet ook eens een bril kopen of op dyslexie-cursus.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Maart 18, 2013, 01:14:37
edit2Rapporteer  
Ik moet ook eens een bril kopen of op dyslexie-cursus.
 
 schater YeSS

Je kan goed het verschil zien tussen de Cabrinha en de F-one kite qua stabiliteit...

Hallo Marc, ....... alles okee?

ja? ........ waar?........  Grin Wink

Waar slaat dit op?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #8 Maart 18, 2013, 18:23:42
edit2Rapporteer  
Ik moet ook eens een bril kopen of op dyslexie-cursus.
 
 schater YeSS

Je kan goed het verschil zien tussen de Cabrinha en de F-one kite qua stabiliteit...

Hallo Marc, ....... alles okee?

ja? ........ waar?........  Grin Wink

Waar slaat dit op?

Beste Marc,

ik informeer alleen hoe het met jou gaat.
Dat is een "beleefdheidsvorm" .

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #9 Maart 18, 2013, 18:26:49
edit2Rapporteer  
Ik moet ook eens een bril kopen of op dyslexie-cursus.
 
 schater YeSS

Je kan goed het verschil zien tussen de Cabrinha en de F-one kite qua stabiliteit...

Hallo Marc, ....... alles okee?

ja? ........ waar?........  Grin Wink

Waar slaat dit op?

Beste Marc,

ik informeer alleen hoe het met jou gaat.
Dat is een "beleefdheidsvorm" .



Ah op die manier, het gaat uitstekend. Met jou?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #10 Maart 18, 2013, 21:41:09
edit2Rapporteer  
Citaat
Citaat
Beste Marc,

ik informeer alleen hoe het met jou gaat.
Dat is een "beleefdheidsvorm" .



Ah op die manier, het gaat uitstekend. Met jou?

Nee,

ik heb al meer dan twee maanden niet meer kunnen kiten .... Angry
ik heb een dikke kaak vanwege een kaakbehandeling (apex of zoiets) .... Angry

maar volgende week staat mijn sleurhutje weer op Vrouwenpolder en dan gaan de temperaturen omhoog, schijnt het zonnetje en hebben we elk weekend 20 toto 30 knopies... YeSS
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #11 Maart 18, 2013, 23:38:23
edit2Rapporteer  
Je kan goed het verschil zien tussen de Cabrinha en de F-one kite qua stabiliteit...

Waar komt dit door Marc?
Speculeer eens? Ik ben geen aerodynamicus, maar begrijp graag wat ik om me heen zie... Kan zelf allerlei verklaringen bedenken maar eigenlijk geen idee wat de juiste is.....

Hypothese 1: Bandit vliegt net iets verder door in het windvenster en gaat daardoor (in zeiltermen) eerder 'killen' (klapperen). Dit zou gewoon het gevolg kunnen zijn van iets meer gedepowered varen door de piloot... of ......hypothese 2:   .....door minder weerstand cq.. meer voorwaartste kracht van het profiel? Hypothese 3: Het profiel van de bandit is boller waardoor deze bij de zelfde positie in het windvenster eerder wind vangt van de bovenzijde...Hypothese 4: De cabr. kiter houdt zijn edge beter/constanter in het water waardoor de druk op de lijnen constanter is, dit is de oorzaak van de stabielere kite..
5,6, etc Huh



 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.